Ο κόσμος της Αθηνάς Ανδρεάδη: «Ερχόμαστε στη ζωή ο καθένας με ένα δώρο. Εγώ ακολούθησα το δικό μου»
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 21 λεπτά ┋
Συνέντευξη στον Γιάννη Μουστάκα
Η Αθηνά Ανδρεάδη, κόρη του Ανδρέα Ανδρεάδη και της Νάντιας Χατζητόλιου, γεννήθηκε στο Λονδίνο, όπου οι γονείς της γνωρίστηκαν ενώ σπούδαζαν. Όταν ήταν 4 χρονών η οικογένειά της επέστρεψε στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη, την πόλη όπου μεγάλωσε.
«Η ενασχόλησή μου με τη μουσική ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία», μας λέει η ίδια. «Το τραγούδι, οι στίχοι και οι μελωδίες ήταν ένα τρόπος να ξεφεύγω σε έναν δικό μου κόσμο».
Την δημιουργική αυτή περιέργεια αλλά και τη βαθιά αγάπη για τη μουσική την οφείλει κυρίως σε τρεις ανθρώπους. Στη μητέρα της, η οποία «τραγουδούσε και σφύριζε συνέχεια καθώς μαγείρευε ή έκανε άλλες δουλειές. Είχε μια υπέροχη φωνή», στην οποία άρεσε πολύ και ο κλασικός χορός. «Καθόμασταν τα απογεύματα και ακούγαμε μαζί μουσική. Διαλέγαμε έναν δίσκο από αυτή την ατέλειωτη δισκοθήκη του σπιτιού, μιλούσαμε για αυτόν, ζωγραφίζαμε…».
«Ο πατέρας μου ο Ανδρέας από την άλλη είχε τρομερό πάθος για την όπερα. Κάθε Κυριακή μεσημέρι τον θυμάμαι με ένα βιβλίο μπροστά στο τζάκι να ακούει μουσική. Από κλασική μουσική και όπερα μέχρι τους Paul Simon και Bob Dylan για τους οποίους τρελαινόταν».
«Τέλος, ο θείος και νονός μου ο Σταύρος λάτρευε την Jazz και έτσι την ανακάλυψα κι εγώ. Παρόλο που δεν ήταν επαγγελματίες της μουσικής, όλοι τους μου έδωσαν πολλά. Γνώσεις, αναμνήσεις και κυρίως αυτή την περιέργεια και αγάπη για την καλή μουσική».
Σε ποια ηλικία αποφάσισες να ασχοληθείς με τη μουσική επαγγελματικά;
«Στην αδερφή μου είχα πει ότι θα ασχοληθώ με τη μουσική από παλιά, ότι κάτι με καλεί προς αυτή την κατεύθυνση. Από το σχολείο ακόμα έφτιαχνα συγκροτήματα και κάναμε μικρές συναυλίες. Αλλά όταν το ανακοίνωσα στο σπίτι, πρέπει να ήμουν 16, ότι αυτό ήταν το όνειρό μου, οι γονείς μου είχαν άλλη άποψη (γέλια).»
«Τελικά συμφωνήσαμε να πάω στην Αγγλία να σπουδάσω Διοίκηση Επιχειρήσεων. Αισθανόμουν κι εγώ ένα προσωπικό χρέος προς τον παππού και τον πατέρα μου, ως η μεγαλύτερη κόρη να προσπαθήσω να ακολουθήσω τα βήματά τους».
Βέβαια οι ακαδημαϊκές σπουδές δεν σταμάτησαν την Αθηνά από το να ασχοληθεί με τη μουσική και το τραγούδι. Εκείνη την εποχή η Αγγλική σκηνή ήταν ένα μαγικό μέρος για τους λάτρεις της μουσικής και ειδικά για την ίδια που συνέχισε να είναι ενεργή, να βρίσκεται με άλλους μουσικούς και να δημιουργούν και να ανακαλύπτουν νέες μελωδίες νέα μουσικά μονοπάτια, φτάνοντας να γράφει και τα δικά της τραγούδια.
«Κάποια στιγμή, όταν πια τελείωσα και πήρα το πτυχίο, είπα στους γονείς μου ότι θα συνεχίσω με το τραγούδι. Οι γονείς μου κατέληξαν να είναι οι μεγαλύτεροί μου υποστηρικτές. Όταν με είδαν ευτυχισμένη και καλά, προσωπικά και πέρα από την επαγγελματική επιτυχία, ήταν κι αυτοί ευτυχισμένοι. Το ήξερα πια κι εγώ ότι οι πιθανότητες ήταν πολύ λίγες να τα καταφέρει κάποιος και είμαι πολύ περήφανη που τα κατάφερα και συνεχίζω να δημιουργώ. Και όλα έγιναν όπως έπρεπε να γίνουν, η ζωή έχει έναν περίεργο τρόπο να σε οδηγεί».
Μέσα της η Αθηνά γνώριζε από πάντα ότι ήθελε να τραγουδάει, να γράφει στίχους, να εφευρίσκει μελωδίες, να φτιάχνει μουσική και να βρίσκεται πάνω στη σκηνή. «Πιστεύω ότι ο καθένας έρχεται στη ζωή με ένα ή πολλά δώρα», τονίζει και η ίδια ακολουθεί τον δρόμο που της έδειξε το δικό της δώρο.
Για πρώτη φορά μαθήματα φωνητικής έκανε στη Νέα Υόρκη όταν είχε πάει εκεί για την πρακτική της. Έτσι βρήκε την αγαπημένη της δασκάλα Joyce Suskind από τη διάσημη σχολή Julliard. Τις συμβουλές που της έδωσε τις κρατά μέχρι και σήμερα, την παρουσία της τη θυμάται ως μία μητρική φιγούρα που την ανακαλεί συχνά όταν θέλει και πάλι συμβουλές για το τραγούδι. «Έχει φύγει πια από τη ζωή, όμως ακόμα κι από εκεί που βρίσκεται τώρα, συνεχίζει να με βοηθάει».
Μετά τις σπουδές στη Διοίκηση, ξεκίνησες τις σπουδές σου στη μουσική. Τι θυμάσαι από αυτή την περίοδο;
«Πειραματίστηκα με πολλά είδη μουσικής αλλά και με δικά μου τραγούδια. Ξαναβρήκα όμως τις ρίζες μου μέσω της παραδοσιακής μουσικής και τα καλοκαίρια πήγαινα σε πανηγύρια για να ακούω μουσική. Κάποια στιγμή μάζεψα μουσικούς από διαφορετικές χώρες και κάναμε διασκευές σε παραδοσιακά Ελληνικά τραγούδια. Έκανα βέβαια και κλασικές συναυλίες, τραγουδούσα όπερα και φυσικά είχα και τζαζ γκρουπ. Τα τρία στοιχεία που πήρα από την οικογένειά μου».
«Τελικά μου άρεσε πιο πολύ από όλα να γράφω τα δικά μου τραγούδια. Οι κλασικές σπουδές μου έδωσαν την τεχνική, την ορθοφωνία και πως να χρησιμοποιώ το φοβερό αυτό όργανο που λέγεται φωνή. Η τζαζ από την άλλη μου έμαθε πάρα πολλά για τον αυτοσχεδιασμό. Μαζί διαμόρφωσαν τα θεμέλια και τις βάσεις μου ως καλλιτέχνη».
«Πάντως μου βγήκαν σε καλό τελικά οι αρχικές δυσκολίες γιατί με ανάγκασαν να μάθω μόνη μου να γράφω τραγούδια στο πιάνο, όπως μόνη μου αρχικά ανακάλυψα το βιμπράτο και τη "φωνή" μου, τον προσωπικό μου ήχο, την μουσική μου ταυτότητα. Και παρά τις κλασσικές σπουδές μου αργότερα, δεν μπήκα ποτέ σε καλούπια. Ακριβώς επειδή είχα κάνει αυτή την προεργασία».
Τα πρώτα βήματα δεν ήταν τόσο εύκολα. Η Αθηνά θα έπρεπε να πάρει μόνη της την πρωτοβουλία και να κάνει αυτό το «άλμα πίστης». Η πρώτη σκέψη ήταν να κάνει κάποια ντέμο και να αρχίσει να τα στέλνει σε ραδιοφωνικούς σταθμούς στην Αγγλία. Κι έτσι έγινε η αρχή, με κάποια ραδιόφωνα (ανάμεσά τους και το BBC) να ανταποκρίνονται θετικά και να παίζουν τη μουσική της. Έπειτα την καλέσαν στην τηλεόραση, στην εκπομπή «Woman’s Hour» για να τραγουδήσει καθώς και στο φεστιβάλ WOMAD. Από εκεί ξεκίνησαν να έρχονται κι άλλες προτάσεις οι οποίες αρχικά είχαν να κάνουν με την world music ή το κλασικό crossover, και αργότερα με την φολκ και ποπ.
«Εκεί έπρεπε να πάρω μια απόφαση. Αποφάσισα ότι θέλω να γράφω τα δικά μου τραγούδια. Θεωρώ πως κομβική στιγμή ήταν ένα songwriting retreat στο οποίο με κάλεσε ο Chris Difford των Squeeze. Εκεί, μαζί με άλλους μουσικούς, όπως η Amy Wadge (που έχει γράψει ανάμεσα σε άλλα το Grammy Award winning ‘Thinking Out Loud’ με τον Ed Sheeran), γράφαμε μουσική και ανακάλυψα πολλά πράγματα για τον εαυτό μου. Μου άνοιξαν νέοι ορίζοντες. Συνεχίσαμε με κοινές εμφανίσεις σε ένα φεστιβάλ και κατέληξα να κάνω και το πρώτο μου EP “Snapshot”. Έτσι είχα να δίνω κάτι στο κοινό όταν έκανα την πρώτη μου περιοδεία στην Αγγλία ενώ σπούδαζα (και δεν είχα κυκλοφορήσει ακόμα δίσκο), και με μάθαιναν σιγά σιγά στο Ηνωμένο Βασίλειο με τον παλιό old-school τρόπο της περιοδείας και από στόμα σε στόμα».
«Η πρώτη μου φορά σε στούντιο, για τον πρώτο δίσκο είχε πολύ ενδιαφέρον. Ο δίσκος ήταν Αγγλόφωνος αλλά με πολλά Ελληνικά στοιχεία. Σκέψου ότι το τραγούδι Inside Out έχει ζεϊμπέκικο ρυθμό».
Ο δίσκος «Breathe With Me» απέσπασε πολύ καλές κριτικές και ενέπνευσε ένα ντοκιμαντέρ-αφιέρωμα στην Αθηνά Ανδρεάδη με τίτλο «My Music Athena» το οποίο προβλήθηκε στην Βρετανική τηλεόραση. Μετά, στον δεύτερο δίσκο, τα πράγματα είχαν αρχίσει να αλλάζουν. Με τα κοινωνικά δίκτυα να ανεβαίνουν και τη δισκογραφία να πέφτει, το τοπίο έμοιαζε συνεχώς μεταβαλλόμενο. Το «Peeling Apples» βγήκε την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων στο Λονδίνο και τα τραγούδια της συνόδευσαν την επικοινωνιακή καμπάνια τους.
Άρα εκείνη την περίοδο αρχίζεις και δημιουργείς περισσότερο, ο κόσμος σε ακούει και σε αναγνωρίζει και είναι το ξεκίνημα, θα μπορούσαμε να πούμε, της καριέρας σου. Πως αποφάσισες να φύγεις από το Λονδίνο και την Αγγλία εν μέσω μιας ανοδικής πορείας;
«Είχε αρχίσει να με κουράζει ο βροχερός καιρός του Λονδίνου. Είχαν φύγει όλοι οι φίλοι μου, ήμουν σχεδόν μόνη. Πηγαινοερχόμουν συχνά στην Ελλάδα όπου και προέκυψε ο τρίτος δίσκος μου, ο πρώτος όμως με Ελληνικό στίχο».
Στον δίσκο «Γήινοι Άγγελοι» συμμετείχαν ο Γιώργος Ανδρέου ως παραγωγός και η Λίνα Νικολακοπούλου με στίχο που γράψαμε μαζί, καθώς και η Δήμητρα Γαλάνη που με στήριξε σε ζωντανές εμφανίσεις τους στο Μέγαρο Μουσικής.
«Ο Γιώργος Ανδρέου έχει τρομερές γνώσεις και με πλούτισε πραγματικά σαν άνθρωπο και καλλιτέχνη. Η Λίνα Νικολακοπούλου είναι πραγματικά ένας γίγαντας και μία από τις σπουδαιότερες στιχουργούς της Ελλάδας. Και φυσικά η συγκλονιστική Δήμητρα Γαλάνη με την οποία παρουσιάσαμε και τραγουδήσαμε παρέα τον δίσκο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών».
«Ταυτόχρονα με όλα αυτά, είχα αρχίσει να επισκέπτομαι και την Αμερική με αφορμή κάποιες ταινίες στις οποίες μπήκαν δικά μου τραγούδια. Κατάλαβα ότι το μέλλον μου βρίσκεται στην Αμερική. Ήθελα να συνεχίσω να γράφω στα Αγγλικά και στο Λος Άντζελες βρήκα το μέρος που συνδύαζε αυτά που μου άρεσαν στο Λονδίνο και την Ελλάδα. Μακριά, βέβαια, από την οικογένειά μου, κάτι που δεν μου άρεσε, αλλά είπα να το δοκιμάσω.
Η Αμερική και η «Πόλη των Αγγέλων» θα ήταν ο τελευταίος σταθμός της Αθηνάς, καθώς ζει εκεί μέχρι και σήμερα μαζί με την δική της πια οικογένεια. Και πραγματικά αυτός ο τόπος ήταν που της προσέφερε μια νέα αρχή. Πρώτα με τον προσωπικό της δίσκο «Ready For The Sun» όπου συνεργάστηκε με σπουδαίους παραγωγούς με πολλαπλά Grammy όπως οι Ethan Allen, Jim Watts και Kevin Reagan (πρώην συνεργάτης της Madonna).
«Βρισκόμουν σε ένα meditation retreat. Καθόμουν εκεί στην έρημο μόνη μου, μετά από μια πολύ δύσκολη προσωπική περιπέτεια και εκεί είχα πολλές ώρες με τον εαυτό μου. Ένιωσα ότι με καλούσε αυτός ο τόπος, το Λος Άντζελες. Πολύ σύντομα το ένστικτό μου επιβεβαιώθηκε με το Ready For The Sun».
Σύντομα ήρθε ίσως η πιο σημαντική στιγμή της καριέρας της, όταν συναντήθηκε με τον θρυλικό Leonard Cohen στον δίσκο «You Want It Darker» όπου τραγούδησε το ποιητικό «Travelling Light». Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Cohen επέλεξε την Αθηνά Ανδρεάδη ανάμεσα σε πολλές άλλες υποψήφιες για το δίσκο, ανάμεσά τους και η σπουδαία Alison Krauss.
«Όταν με κάλεσε ο Κοέν να συμμετάσχω στον τελευταίο του δίσκο, όλα άλλαξαν. Όταν ένας δίσκος που συμμετείχες παίρνει Grammy είναι μεγάλη υπόθεση. Είναι μια στιγμή που θα την θυμάμαι σε όλη μου τη ζωή και είμαι πραγματικά περήφανη που ήμουν μέρος αυτής της δουλειάς».
«Ο Κοέν μου δίδαξε πολλά. Με είχε ενθαρρύνει να παίρνω στοιχεία από την Ελληνική μου κουλτούρα και παράδοση και να τα βάζω στη μουσική μου. Μάλιστα, είχα γράψει ένα τραγούδι που ήθελα να του το παίξω, με αναφορές στην Ελληνική μυθολογία αλλά και στον ίδιο, το «Broken Friend» από το δίσκο Outside of Time. Δυστυχώς, εκείνο τον καιρό ήταν που έφυγε από τη ζωή και δεν πρόλαβα ποτέ να το μοιραστώ μαζί του. Αλλά υπάρχει ένας στίχος μου που μιλάει για το νήμα της ζωής και ότι δεν ξέρουμε ποτέ πόσο μακρύ θα είναι. Αυτός ο στίχος, που είναι και ο τελευταίος του τραγουδιού και το έγραψα την ημέρα που έφυγε από τη ζωή... Τυχαίο; Με καθόρισε πάρα πολύ αυτή η συνεργασία. Η παρουσία του και μόνο με άλλαξε. Είχε πολύ φως και πολύ σκοτάδι μέσα του, αυτά συνήθως πάνε μαζί θεωρώ».
Από εκείνο το σημείο και μετά άρχισαν να ανοίγουν κι άλλες πόρτες και η Αθηνά συνέχισε να δημιουργεί τη δική της μουσική. Συνεργάστηκε με τον θρυλικό Billy Steinberg (Rock & Roll Hall of Fame, στιχουργό των γνωστών "Like A Virgin" (Madonna), "True Colors" (Cyndi Lauper), “I Drove All Night” (Roy Orbison, Celine Diστους ανάμεσα στα # 1 single στα "Hot 100" charts του Billboard. Σύντομα γνώρισε και τον άνθρωπό της με τον οποίο έχουν και έναν γιο.
«Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είχα μια εσωτερική δύναμη, μια διαφορετική έμπνευση, ένιωθα σα να είχε σταματήσει ο χρόνος για μένα. Έτσι, μαζί με το παιδάκι μου γεννήθηκε και ο δίσκος Outside of Time. Από τότε που έγινα μητέρα βλέπω τα πράγματα πολύ διαφορετικά. Πάντα ήμουν πολύ κοντά με την οικογένειά μου και συνεχίζω να είμαι, μιλάμε καθημερινά και είναι αυτοί που πάντα μου έδιναν δύναμη να συνεχίζω και να κυνηγάω τα όνειρά μου».
Ως μητέρα πια και έχοντας την προσωπική σου εμπειρία από τους δικούς σου γονείς σου και το πως διαχειρίστηκαν την επιθυμία σου να ασχοληθείς επαγγελματικά με τη μουσική, τι συμβουλή θα έδινες στο παιδί σου αλλά και τι κρατάς για εσένα ως γονιός;
«Το παιδί μου επιθυμώ να κάνει αυτό που το κάνει ευτυχισμένο. Δεν έχει σημασία που είναι παιδί μου, το σωστό είναι να επιλέξει τον δικό του δρόμο στη ζωή. Όσο κι αν γνωρίζω πια τις δυσκολίες που έχει ο δρόμος που επέλεξα εγώ, αν είναι αυτό που επιθυμεί θα το στηρίξω όπως ακριβώς με στήριξαν κι εμένα οι δικοί μου γονείς».
«Κάποια στιγμή αρρώστησα με κορονοϊό και βρέθηκα στην Ελλάδα. Είχαμε έρθει για να είμαστε κοντά στην οικογένεια καθώς στην Αμερική είχε πάρα πολλά κρούσματα. Κατέληξα να ζω έναν εφιάλτη. Δεν μπορούσα να δω το παιδάκι μου, παρά μόνο μέσα από το τζάμι, για έναν ολόκληρο μήνα».
«Δεν ξέραμε τότε πολλά για τον ιό, άκουγες τσιρίδες στο νοσοκομείο, πέθαιναν άνθρωποι. Ήταν κυριολεκτικά μια εμπόλεμη κατάσταση. Η μουσική ήταν και πάλι αυτή που με έσωσε. Ένα βράδυ στην απομόνωση μου ήρθε η μελωδία του Hands on Glass. Το τραγούδι αυτό συμβολίζει την απομόνωση και κυριολεκτικά και μεταφορικά. Για το πως αναγκαστήκαμε τότε να ερχόμαστε όλοι σε επαφή μόνο μέσα από ένα γυαλί».
Η Αθηνά Ανδρεάδη, όμως, πέρα από την καλλιτεχνική της δραστηριότητα, έχει να επιδείξει όλα αυτά τα χρόνια σημαντικό κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο, ειδικά μάλιστα με τη δράση της για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή.
«Η τέχνη καλείται να λειτουργήσει και θεραπευτικά, τόσο ατομικά όσο και συλλογικά. Τόσο στην ψυχή όσο και στην κοινωνία και τον πλανήτη. Πάντα με ενδιέφερε η φιλανθρωπική και ακτιβιστική δράση, ένιωθα ένα χρέος. Για λογαριασμό του Save the children στην Αγγλία τραγούδησα το Άγια Νύχτα. Με το Starbucks βοηθήσαμε Παιδικά Χωριά, μέσα από τις πωλήσεις δίσκων μου στα καταστήματά τους. Ήμουν και είμαι πολύ περήφανη που μπορούσα και βοηθούσα άλλους μέσα από την τέχνη μου. Που η μουσική μου αγγίζει μια ψυχή και προσφέρει κάτι μεγαλύτερο».
Το περιβάλλον, όμως, είναι η βασική σου στόχευση τα τελευταία χρόνια και η δραστηριοποίηση και οι προσπάθειές σου για αυτό το σκοπό είναι πολύ έντονες.
«Η κλιματική αλλαγή είναι το πιο κρίσιμο θέμα που έχουμε. Η ίδια μας η ύπαρξη και το μέλλον μας κρίνεται από αυτή. Το περιβάλλον είναι το σπίτι μας και υπάρχει τρόπος να ζήσουμε σε αρμονία με αυτό, αλλά θα πρέπει να γίνουν δραστικές αλλαγές».
«Τον Μάιο του 2022 μαζευτήκαμε πολλοί καλλιτέχνες για μια συναυλία στο Beverly Hills για το θέμα αυτό, μαζί με τον Jackson Brown, για λογαριασμό του Plastic Pollution Coalition, που είναι ένας από τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που στηρίζω όσο μπορώ».
Είσαι μία καλλιτέχνης που κάθε φορά παρουσιάζει κάτι νέο, φρέσκο και πρωτότυπο. Τι σχέδια έχεις για το μέλλον; Ποια είναι τα καλλιτεχνικά σου πλάνα και οι δημιουργικοί δρόμοι που θα ακολουθήσεις;
«Η αδερφή μου Ελένη είναι βραβευμένη συγγραφέας με το Κρατικό βραβείο και τώρα γράφει μια νέα σειρά εκπαιδευτικών βιβλίων τα οποία εγώ θα επενδύσω μουσικά. Τέλη Οκτωβρίου κυκλοφορεί το πρώτο που λέγεται «Οι Μαχητές του Ντάο» και για το οποίο έχω γράψει ένα τραγούδι που λέγεται «Η Δύναμη, Εσύ» που θα συνοδέψει το βιβλίο που θα κυκλοφορήσει μαζί με ένα βίντεο».
«Επίσης, μόλις κυκλοφόρησε το single μου με τίτλο «To Find You». Είναι η ιστορία των 10 χρόνων μέχρι να βρω το σπίτι και τον άνθρωπό μου, τη δύναμη μέσα μου αλλά και τον εαυτό μου. Το συνοδεύει ένα animation video που έφτιαξε μια εξαιρετική ομάδα από την Αργεντινή και τις ΗΠΑ. Όλο το video είναι handmade origami stop motion. Μιλάμε για ατελείωτους μήνες δουλειάς. Πρόκειται για μια πολύ ωραία συνεργασία με φοβερούς καλλιτέχνες από διαφορετικές χώρες και ταλέντα».
Η Αθηνά Ανδρεάδη στην μακρά καριέρα της έχει συνεργαστεί με πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες και ειδικά ανθρώπους της μουσικής, τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού. Από τον Leonard Cohen, τον Chris Difford, Billy Steinberg και τον Jackson Brown μέχρι τον Γιώργο Ανδρέου, τον Γιάννη Μαρκόπουλο, τη Λίνα Νικολακοπούλου, τη Δήμητρα Γαλάνη, τον Μάριο Φραγκούλη και πολλούς άλλους. Η πιο πρόσφατη συνεργασία της, αυτή με τον πιο αγαπητό τενόρο του κόσμου Andrea Bocelli, έγινε στα πλαίσια του επετειακού Sani Festival για τα 30 χρόνια του θεσμού, και έχει πολύ ξεχωριστή σημασία για την ίδια.
Το Sani Festival για σένα νομίζω πως είναι σαν το σπίτι σου. Μία ιδέα και ένα φεστιβάλ που ξεκίνησε το 1992 και εξελίχθηκε στον σημαντικό θεσμό που είναι σήμερα, εντός του Sani Resort, που δημιούργησαν ο παππούς, ο μπαμπάς και ο θείος σου. Πόσο μάλιστα όταν ανεβαίνεις στη σκηνή του δίπλα στον μοναδικό αυτό καλλιτέχνη που λέγεται Andrea Bocelli.
«Ήταν μεγάλη χαρά και τιμή που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία να είμαι καλεσμένη αυτού του σπουδαίου τενόρου. Πόσο μάλλον σε αυτό το χώρο και σε αυτό το φεστιβάλ που τόσο αγαπώ και λατρεύω. Ήταν πραγματικά σα να βρίσκομαι στο σπίτι μου, όπως το είπες αφού εδώ μεγάλωσα και είδα τις πρώτες μου συναυλίες».
«Τι να πρωτοπώ για τον Andrea Bocelli. Πρόκειται για έναν καλλιτέχνη παγκοσμίου επιπέδου και νιώθω πολύ τυχερή που στάθηκα δίπλα του. Η φωνή του έχει μια μοναδική ζεστασιά. Ένιωσα μια σύνδεση μαζί του, σα να είχαμε τραγουδήσει ξανά μαζί. Υπήρχε μια ηρεμία, μια γαλήνη και ένα μεγαλείο. Μια ψυχική ανάταση».
«Ταυτόχρονα, ένιωσα ότι είναι και ένα κάλεσμα να δείξω μια άλλη πλευρά της φωνής μου. Όταν μου ζητήθηκε να πω το κλασικό Canto Della Terra χάρηκα πολύ γιατί πέρα από υπέροχη μελωδία οι στίχοι είναι ουσιαστικά ένας ύμνος στον πλανήτη μας κι έτσι ήξερα πως έπρεπε να το τραγουδήσω».
«Δούλεψα πολύ και σκληρά. Το τραγούδι αυτό είναι ένα ύμνος στην μητέρα γη που κάνει φοβερή υπομονή με εμάς, δίπλα δίπλα με έναν σπουδαίο καλλιτέχνη όπως ο Μποτσέλι που δίνει συνεχώς πολλά πίσω στον κόσμο».
«Το Can’t Helping in Love του Έλβις, το δεύτερο ντουέτο μας, είναι από τα αγαπημένα μου κομμάτια αν και είναι ένα πιο crossover κομμάτι. Τέλος, είπα ως σόλο το All Alone Am I του δικού μας μεγάλου συνθέτη Μάνου Χατζιδάκι. Με αυτό τον τρόπο θέλησα να τιμήσω την Ελλάδα και την καταγωγή μου. Το είπα στα Αγγλικά και τα Ελληνικά αφού άλλωστε ζω ανάμεσα στους δυο κόσμους. (Η ψυχή μου βέβαια ήταν ανέκαθεν καθαρόαιμη Ελληνική!) Ερμήνευσα με τη δική μου φωνή, με τον δικό μου τρόπο, με την δική μου ελληνικότητα, αφουγκράζοντας αυτό που μου βγαίνει αβίαστα από μέσα μου. Όλη η εμπειρία ήταν πολύ ξεχωριστή και θα είναι μια στιγμή που θα την θυμάμαι για πάντα».
Είχες άγχος πριν ανέβεις στη σκηνή;
«Πριν τη συναυλία είχα ακούσει κάποια μαθήματα με την παλιά μου δασκάλα από το Julliard. Μου έδωσαν κουράγιο, θάρρος και νέες συμβουλές. Τη στιγμή που βγήκα στη σκηνή ένιωσα ένα φως. Πήρα μια βαθιά ανάσα και ένιωσα ένα με όλα. Σα να χορεύω και να πετάω πάνω στη σκηνή. Σαν το κοινό κι εγώ να γίναμε ένα».
Αυτή είναι, λοιπόν, η ιστορία της Αθηνάς Ανδρεάδη, η πορεία και η καριέρα της. Ο χαρακτήρας, οι σκέψεις, οι ιδέες και η ζωή της. Από το μικρό κορίτσι στο σαλόνι του σπιτιού που ζωγράφιζε με τη μαμά της ενώ άκουγαν μουσική ή παρέα με τον μπαμπά της τις Κυριακές να ακούνε όπερα μπροστά στο τζάκι. Έως την Athena Andreadis, την ώριμη καλλιτέχνη που πήρε βραβείο Grammy με τον θρυλικό Leonard Cohen και που τραγούδησε με τον πιο αγαπητό τενόρο του κόσμου, τον Andrea Bocelli.
Να είστε σίγουροι πως η Αθηνά ετοιμάζει πολλά ακόμα πράγματα στο μέλλον. Εμείς το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να την παρακολουθούμε στενά στην καλλιτεχνική της πορεία και να απολαμβάνουμε αυτά που δημιουργεί με τόση αγάπη και πάθος.
*Για να μάθετε περισσότερα για την Αθηνά Ανδρεάδη, τη μουσική και τα νέα της επισκεφθείτε τους παρακάτω συνδέσμους:
http://facebook.com/athenamusic
http://instagram.com/athenamusic
- Πολυτεχνειούπολη: Απίστευτα στοιχεία για τη δράση της σκληρής συμμορίας - Έσπαγαν πόρτες, έκλεβαν φοιτητές, είχαν καλοστημένο σχέδιο
- Revenge porn στην Πάτρα - «Έχει χάσει βάρος, δεν τρώει, κλαίει συνέχεια» - Συγκλονιστική μαρτυρία μητέρας θύματος
- Επίδομα μητρότητας: Επεκτείνεται στους 9 μήνες στον ιδιωτικό τομέα
- TIME 100 Next: Η Lily Collins από το Emily in Paris στη λίστα με τις πιο «ανερχόμενες προσωπικότητες» του 2022
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr