«Όμοιος - Έτερος: Πορείες IΙ» στην γκαλερί «Ειρμός»
Το πέρασμα από την αναζήτηση της ελληνικότητας και το ποιητικό μυστήριο, στην τέχνη ντοκουμέντο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
![Χρόνης Μπότσογλου, Φαντάρος, 1971](http://cdn.ethnos.gr/imgHandler/875/0410363a-6c37-45a7-910a-0087707c4a00.jpg)
Η Γκαλερί ΕΙΡΜΟΣ εγκαινιάζει την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018 το δεύτερο μέρος μιας σειράς εκθέσεων με τον τίτλο «Όμοιος Έτερος: Πορείες ΙΙ». Οι εκθέσεις αυτές είναι το αποτέλεσμα μιας έρευνας πάνω στη μεθοδολογία και το ύφος του κάθε καλλιτέχνη και πως αυτός εξελίχθηκε και μεταλλάχτηκε, πολλές φορές ριζικά, μέσα σε μια πορεία χρόνων.
Πρωτόλειοι προβληματισμοί που μορφοποιήθηκαν σε μοτίβα και εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσα σε έργα που τα χωρίζουν ολόκληρες εποχές, αλλαγές στο κοινωνικό-πολιτικό γίγνεσθαι, αλλά και η ίδια η προσωπική εξέλιξη του καλλιτέχνη και οι μεταβάσεις του.
Παράλληλα με τις επιμέρους αυτές τροχιές αποτυπώνεται το εικαστικό πανόραμα της μεταπολεμικής τέχνης στην Ελλάδα, μέσα από ένα παλίμψηστο εικόνων και προβληματισμών, παρακολουθώντας προσεκτικά διαφορετικά εικαστικά ρεύματα που διακλαδώνονται μέσα σε ένα ρευστό τοπίο.
![Γιάννης Ψυχοπαίδης, Hommage à Renoir, 1975 Γιάννης Ψυχοπαίδης](/sites/default/files/images/2018/11/eirmos.jpg)
Λόγω της έκτασης του εγχειρήματος και του αριθμού των καλλιτεχνών που θα παρουσιαστούν, την παρούσα έκθεση θα ακολουθήσουν άλλες δύο την Άνοιξη και το Φθινόπωρο του 2019 αντίστοιχα. Στις Πορείες ΙΙ θα παρουσιαστούν έργα των: Ίσαρη, Κοντού, Μακρή, Μπότσογλου, Πατρικαλάκι, Σόρογκα, Σπεράντζα, Σταθόπουλου, Στεφάνου, Φασιανού, Φράγκου, Ψυχοπαίδη.
![Βασίλης Σπεράντζας, Κόκκινη Γυναίκα, 2004 Βασίλης Σπεράντζας](/sites/default/files/images/2018/11/vasilis-sperantzas-kokkini-gynaika.jpg)
Ο art gallery director, Δημήτρης Τόλης (Νοέμβριος 2018) για την έκθεση «Όμοιος – Έτερος: Πορείες ΙΙ»
«Σε συνέχεια του πρώτου μέρους που ολοκληρώθηκε τον προηγούμενο Μάιο, το επόμενο αυτό κεφάλαιο, μας συστήνει καλλιτέχνες που γεννήθηκαν στα μέσα της ταραγμένης δεκαετίας του 1930 μέχρι και τα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο. Στις Πορείες ΙΙ συμπυκνώνεται και σκιαγραφείται το χάσμα μεταξύ δύο διακριτών εποχών, το πέρασμα από την αναζήτηση της ελληνικότητας και το ποιητικό μυστήριο, στον νέο ρεαλισμό, στο κοινωνικό σχόλιο, στην τέχνη ντοκουμέντο.
![Γιώργος Σταθόπουλος, Μυθικό, 1980 Γιώργος Σταθόπουλος, Μυθικό](/sites/default/files/images/2018/11/giorgos-stathopoulos-mythiko.jpg)
Χαρακτηριστικός αυτού του «περάσματος» είναι ο διάλογος ανάμεσα στα ιστορικά έργα (1961-1965) που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση από το Ατελιέ της Καλλιθέας, όταν ο Αλέκος Φασιανός, ο Βασίλης Σπεράντζας και ο Νίκος Στεφάνου έχουν ολοκληρώσει την πρώτη τους επαφή με το Παρίσι πριν εγκατασταθούν μόνιμα εκεί και των εμβληματικών έργων από την ομάδα των Νέων Ελλήνων Ρεαλιστών (1971-1973) όπως ο Φαντάρος (1971) του Χρόνη Μπότσογλου και του Hommage à Renoir (1975) του Γιάννη Ψυχοπαίδη, ενότητα πάνω στην οποία ξεκίνησε να δουλεύει πριν την διάλυση των Νέων Ελλήνων Ρεαλιστών και παρουσίασε ολοκληρωμένα στην εποχή του Κέντρου Εικαστικών Τεχνών (1974-1976).»
![Βασίλης Σπεράντζας, Φιγούρα, 1965 Βασίλης Σπεράντζας](/sites/default/files/images/2018/11/vasilis-sperantzas-morfi.jpg)
Info:
«Όμοιος-Έτερος: Πορείες ΙΙ» - Καρόλου Ντηλ & Λεωφ. Νίκης 17
Εγκαίνια: Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018, 20.30
Διάρκεια: Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018 – Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018
Κουρσκ: Η Ουκρανία ελέγχει 1.150 τετραγωνικά χιλιόμετρα ρωσικού εδάφους και την πόλη Σούτζα – Και βρετανικά άρματα στην εισβολή
Δένδιας από Τήνο: Βαδίζουμε για τις ισχυρότερες Ένοπλες Δυνάμεις που είχαμε ποτέ
Φρίκη στην Ινδία για το βιασμό και τη δολοφονία νεαρής γιατρού: Μαζικές διαδηλώσεις σε πολλές πόλεις
Δείτε βίντεο: Στις παραλίες όσοι Αθηναίοι έμειναν στην Αθήνα το Δεκαπενταύγουστο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr