Χαμένος πίνακας αμύθητης αξίας εκτίθεται για πρώτη φορά στο κοινό: Πήγαν να τον πουλήσουν για... 1500 ευρώ
Χαρακτηρίστηκε μία από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις στην ιστορία της Τέχνης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Τέσσερις αιώνες αφότου φιλοτεχνήθηκε, τρεισήμισι αιώνες αφότου έφτασε στην Ισπανία και τρία χρόνια αφότου έφτασε επικίνδυνα κοντά στο να βγει στο σφυρί για μόλις 1.500 ευρώ, ο χαμένος, αποκαταστημένος Καραβάτζιο εκτίθεται πια στο Πράδο της Μαδρίτης.
Είχε αποδοθεί σε άλλον καλλιτέχνη
Ο Ecce Homo, που ζωγραφίστηκε κατά τα σκοτεινά και απελπισμένα τελευταία χρόνια του Καραβάτζιο, έγινε πρωτοσέλιδο σε όλο τον κόσμο όταν ειδικοί του μουσείου τον εντόπισαν σε έναν κατάλογο δημοπρασίας και τηλεφώνησαν στο υπουργείο Πολιτισμού της Ισπανίας για να μοιραστούν τις υποψίες τους ότι ο πίνακας είχε αποδοθεί λανθασμένα.
Παρά το γεγονός ότι αναφερόταν ως έργο του κύκλου του Ισπανού ζωγράφου του 17ου αιώνα Χοσέ ντε Ριμπέρα, οι ειδικοί ήταν αρκετά σίγουροι ότι στην πραγματικότητα είχε ξεπηδήσει από τα πινέλα του Καραβάτζιο.
Αφού το υπουργείο Πολιτισμού - σύμφωνα με τον Guardian, επέβαλε απαγόρευση εξαγωγής του έργου, οι ειδικοί ανέλαβαν μια σχολαστική εξέταση και αποκατάσταση του πίνακα διαστάσεων 111 εκατοστών επί 86 εκατοστά.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, το έργο πιστοποιήθηκε τελικά ως Καραβάτζιο και το Πράδο ανακοίνωσε ότι ο πίνακας - ο οποίος αγοράστηκε από την οικογένεια που τον κατείχε επί γενιές από έναν ανώνυμο αγοραστή έναντι αδιευκρίνιστου ποσού - θα εκτεθεί στο μουσείο μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου.
Έκτοτε αποκαλύφθηκε ότι το έργο ανήκε αρχικά σε Ισπανούς αντιβασιλείς στη Νάπολη, από τους οποίους πέρασε στη συλλογή του βασιλιά Φίλιππου Δ'. Το 1823 περιήλθε στα χέρια της οικογένειας Πέρεζ ντε Κάστρο από τους απογόνους της οποίας αγοράστηκε από τον σημερινό ιδιοκτήτη. Σύμφωνα με δημοσιεύματα ισπανικών μέσων ενημέρωσης, ο ιδιοκτήτης είναι Βρετανός υπήκοος που ζει στην Ισπανία και ο οποίος πλήρωσε 36 εκατ. ευρώ για τον Καραβάτζιο.
Μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις στην ιστορία της Τέχνης
Από την Τρίτη, οι επισκέπτες του μουσείου θα μπορούν να δουν έναν μαστιγωμένο και θλιμμένο Χριστό, έναν ταλαιπωρημένο και αμφιταλαντευόμενο Πόντιο Πιλάτο και έναν Ρωμαίο στρατιώτη που κρατάει μια ρόμπα κόκκινη σαν το αίμα που στάζει από το ακάνθινο στεφάνι.
Το Πράδο περιέγραψε τον πίνακα -ένα από τα μόλις 60 γνωστά έργα του καλλιτέχνη- ως «μία από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις στην ιστορία της τέχνης». Όπως επισήμανε το πρωί της Δευτέρας ο πρόεδρος του μουσείου, Χαβιέρ Σολάνα, δεν εμφανίζεται κάθε μέρα ένας Καραβάτζιο.
Ο επικεφαλής της ιταλικής και γαλλικής ζωγραφικής προ του 1800 στο Πράδο, δήλωσε ότι το Ecce Homo μιλάει για τα τελευταία χρόνια της φυγής του Καραβάτζιο, όταν έφυγε από τη Ρώμη για να αποφύγει πιθανή εκτέλεση μετά τον θανάσιμο τραυματισμό ενός νταβατζή σε καυγά το 1606 και ταξίδεψε στη Νάπολη, τη Σικελία και τη Μάλτα.
Κατέρρευσε ψηφιακά το Νοσοκομείο της Νίκαιας: Εξετάσεις, εξιτήρια, μισθοδοσίες... στο χέρι
Η μάχη των... ντεσιμπέλ στη Θεσσαλονίκη: Κάθε μέρα 10 επιχειρηματίες οδηγούνται με χειροπέδες στο κρατητήριο
Φοβερός και «τριπλός» ο Γιάννης Αντετοκούνμπο! Κυπελλούχοι οι Μπακς
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη»: Ποια μαγαζιά με παιχνίδια αφορά - Τι περιλαμβάνει
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr