Χάλασε πάλι το ασανσέρ στην Ακρόπολη!
Εκτός λειτουργίας τρίτη φορά μέσα στην τουριστική high season το αναβατόριο για τα ΑΜΕΑ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Τελικά ούτε επίτηδες να γινόταν. Διότι η είδηση που έφτασε προ ολίγου στα δημοσιογραφικά γραφεία είναι ότι η πλατφόρμα, που μεταφέρει το αναπηρικό καροτσάκι (σ.σ. το «αναπηρικό αμαξίδιο» είναι ο σωστός όρος) στην Ακρόπολη παρουσίασε βλάβη. Ξανά. Ναι, χάλασε ξανά τρίτη φορά σε διάστημα λίγων ημέρων και μέσα σ΄ό,τι λέμε high season για τον τουρισμό.
Με ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού μας πληροφόρησε λοιπόν ότι: « Πριν από λίγο, η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, κ. Ελένη Μπάνου, ενημέρωσε την Υπουργό Πολιτισμού, κ. Λίνα Μενδώνη, ότι η πλατφόρμα, που μεταφέρει το αναπηρικό καροτσάκι παρουσίασε βλάβη. Αναζητείται το εξάρτημα στην εγχώρια αγορά. Αν δεν βρεθεί, η αποστολή του από τη Γερμανία χρειάζεται τέσσερις ημέρες.
Η Υπουργός Πολιτισμού έδωσε σαφείς οδηγίες για την άμεση συγκρότηση του σχετικού φακέλου, προκειμένου να εισαχθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, το θέμα της οριστικής αντικατάστασής του αναβατορίου και των λοιπών μηχανικών υποδομών».
Πάντως για να αποδώσουμε και τα του…Καίσαρος τω Καίσαρι και σε ό,τι αφορά στην τέως πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ οφείλουμε να πούμε ότι ούτε αυτή είχε καθήσει με σταυρωμένα χέρια κοιτώντας το περιβόητο αναβατόριο να χαλάει κάθε τόσο. Αντίθετα τον περασμένο Απρίλιο είχε γίνει μία σειρά από συναντήσεις με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Κ. Στρατή και με τη συμμετοχή των καθ ύλην αρμοδίων, συμπεριλαμβανομένων και των εκπροσώπων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών Ελ. Μπάνου, Σπ. Προύσαλη και Ε. Σαμπά.
Τότε είχε τονιστεί εξαρχής η ανάγκη της κατά το δυνατόν αμεσότερης αντικατάστασής του ανελκυστήρα, δεδομένου ότι ο υφιστάμενος μηχανισμός, ο οποίος είχε τοποθετηθεί τον Ιούλιο του 2004 (όταν γενική γραμματέας του ΥΠΠΟ ήταν η σημερινή υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη), είναι παντελώς ακατάλληλος, ενώ παρουσιάζει αρκετές φορές προβλήματα λειτουργίας.
Ύστερα από διατύπωση διαφόρων απόψεων ως προς τον τύπο του ανελκυστήρα που θα μπορούσε να τοποθετηθεί, αυτοψίες των εμπλεκόμενων φορέων στον αρχαιολογικό χώρο και ανταλλαγή σχετικής αλληλογραφίας, αποφασίστηκε κι εγκρίθηκε από το ΚΑΣ η εγκατάσταση νέου κατάλληλου ανελκυστήρα στη θέση του υπάρχοντος.
Οι εταιρείες στις οποίες απευθύνθηκαν η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών και η Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων, οι οποίες ανέλαβαν την έρευνα αγοράς, ήταν δύο ελληνικές [Βαλσαμίδης και Σταφυλοπάτης], καθώς και τρεις του εξωτερικού (η αυστριακή εταιρεία Doppelmayr, η γερμανική εταιρεία Inauen Schätti και η ιταλική εταιρεία Maspero Elevatori]. Ύστερα από τις αρχικές προδιαγραφές που έθεσαν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, ανταποκρίθηκαν οι δύο από τις τρεις εταιρείες του εξωτερικού και αναμένονταν διευκρινιστικά και συμπληρωματικά στοιχεία.
Από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία προκρίθηκε τελικά η λύση του «ανελκυστήρα πλαγιάς», τόσο για λειτουργικούς όσο και για αισθητικούς λόγους, και διερευνήθηκε η δυνατότητα χρηματοδότησής του από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων. Η διαδικασία δεν εξελίχθηκε όμως όταν προκηρύχθηκαν εκλογές…Και κάπως έτσι φτάσαμε σήμερα, Αύγουστο μήνα πια, να ζούμε αυτό το σήριαλ του χαλασμένου ασανσέρ και να σκεφτόμαστε ότι είδηση κοντεύει να είναι μία ολόκληρη εβδομάδα που το ασανσέρ θα λειτουργεί κανονικά!
Ο Πούτιν ανοιχτός για συνομιλίες με τον Τραμπ για κατάπαυση πυρός στην Ουκρανία, μετά από 1.000 μέρες πολέμου
Και 5η αθλήτρια ακυρώθηκε, μετά από 12 χρόνια - Μια από τις πιο βρόμικες κούρσες Ολυμπιακών Αγώνων
«Θα 'μαστε για πάντα μαζί»: Η συγκινητική ανάρτηση της κόρης του Δημήτρη Σούρα
«Δε μπορώ να σου πω ότι μετανιώνω»: Η απάντηση της Μαρίνας Σάττι για το χασμουρητό απέναντι στην εκπρόσωπο του Ισραήλ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr