Διόδια στη Βαρυμπόμπη: Καταργείται η γέφυρα, αντιδράσεις από τους Δήμους
Οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου επισημαίνουν ότι τα έργα θα προκαλέσουν ανυπολόγιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις στις γύρω περιοχές ενώ θα επιβληθεί χρέωση σε αστικές μετακινήσεις🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Να απορρίψει το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής την μελέτη για την τοποθέτηση διοδίων στη γέφυρα Βαρυπόμπης ζητούν οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου επισημαίνοντας ότι τα έργα θα προκαλέσουν ανυπολόγιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις στις γύρω περιοχές ενώ θα επιβληθεί χρέωση σε αστικές μετακινήσεις.
Στο αυριανό Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής που θα συνεδριάσει με τηλεδιάσκεψη έρχεται προς έγκριση το θέμα με τίτλο «Τροποποίηση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων (ΚΥΑ 126119/8-2-2007) του τμήματος Μεταμόρφωση – Υλίκη του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ όπως τροποποιήθηκε, ανανεώθηκε και ισχύει ως προς τον σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία του Α/Κ Βαρυμπόμπης με την προσθήκη των προσωρινών έργων στον κόμβο των οδών Ελαιών και Ερμιόνης, στην περιοχή Αδάμες του Δήμου Κηφισιάς». Πρακτικά, ζητείται η γνώμη της Περιφέρειας Αττικής για την Μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος ώστε μετά το Υπουργείο Υποδομών να ξεκινήσει το έργο.
Η τοποθέτηση διοδίων στο ύψος της Βαρυμπόμπης συνοδεύεται και από την καθαίρεση της σημερινής γέφυρας που θα αντικατασταθεί από κυκλικό κόμβο ενώ φαίνεται πως μετά από αρκετές αλλαγές στον σχεδιασμό τα διόδια θα είναι πλευρικά και όχι ηλεκτρονικά. Η υπόθεση των διοδίων συζητείται από το 2007, όταν με το Ν. 3555/2007, θεσμοθετήθηκε η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, προκειμένου, να χρηματοδοτηθούν μεγάλα οδικά έργα σε άλλες περιοχές της χώρας.
Οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου έχουν επανειλημμένως χαρακτηρίσει άδικη την απόφαση του 2007 και προβλέπουν «τεράστιες επιπτώσεις περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές και οικονομικές για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες, και τους επισκέπτες των περιοχών μας». Τα πρώτα χρόνια είχε συμφωνηθεί ότι τα διόδια θα τοποθετηθούν αφού προηγουμένως γίνουν τα έργα για την διασφάλιση «επαρκούς εναλλακτικής παράπλευρης κυκλοφορίας». Με άλλα λόγια, όσοι προσπαθήσουν να αποφύγουν την χρέωση στα διόδια της Βαρυμπόμπης θα μπαίνουν στον στενό παράλληλο δρόμο πριν τις Αφίδνες και θα φθάνουν έως την Κηφισιά δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση μέσα σε αστικές περιοχές. Στο πρόσφατο ψήφισμά του το δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς:
Ζητά από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να απορρίψει την μελέτη, όπως παρομοίως έπραξε και στο παρελθόν και από τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να μην την κυρώσουν.
Αντιτίθεται για πολλοστή φορά, στην εγκατάσταση των διοδίων στους Α/Κ Βαρυμπόμπης – Αγ. Στεφάνου, που επαναφέρει η μελέτη - παρά τις σχετικές ανακοινώσεις, πρώην και νυν Υπουργού - και των έργων που συνοδεύουν αυτήν, αλλά και σε κάθε είδος και μορφή διοδίων στην περιοχή μας.
Τα πλευρικά αλλά και κάθε διόδια, θα επιβληθούν σε αστικές μετακινήσεις και θα υποβαθμίσουν σημαντικά κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά το οδικό δίκτυο και τις γειτονιές του Δήμου μας, αφού εκεί θα διεισδύσει η υπερτοπική κυκλοφορία για να αποφεύγει τα διόδια.
η προβλεπόμενη, από τη μελέτη, διακοπή λειτουργίας της γέφυρας Βαρυμπόμπης τουλάχιστον για δύο έτη όπως εκτιμούμε, θα αυξήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο, τόσο στους δύο παραδρόμους δυτικό και ανατολικό της ΕΟ, όσο και στο εσωτερικό οδικό δίκτυο από 160% έως 250%! Ομοίως και ο προτεινόμενος κυκλικός κόμβος (round about) στην Ελαιών/Ερμιόνης θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις (κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές) στη συνοικία των Αδαμών, αφού διεισδύει στον αστικό ιστό κατά 500-600 μ.
Στην αντίστοιχη του απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι παραμένει σφοδρά αντίθετο στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων, πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, επειδή:
- Θα πρόκειται για μια Απόφαση άδικη, αφού θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου, όπου οι Δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
- Θα δημιουργήσει τεράστιες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις, αφού δεν υπάρχουν παράπλευρες εναλλακτικές διαδρομές.
- Θά έλθει σε ευθεία αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (Ρ.Σ.Α..2021) και όλων όσα προβλέπονται για τη συγκεκριμένη χωρική υποενότητα Βόρειας Αττικής.
Η ΜΠΕ που έχει εγκριθεί και έχει προσβληθεί και από εμάς στο ΣΤΕ, έχει παρακάμψει την κύρια μέχρι σήμερα, εκπεφρασμένη από τους εκάστοτε Υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ, προϋπόθεση, να μην τοποθετηθούν διόδια, αν δεν προηγηθεί η εξασφάλιση παράπλευρης, επαρκούς και ασφαλούς κυκλοφορίας.
Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι η απόφαση της Περιφέρειας Αττικής αύριο δεν έχει δεσμευτικό αλλά μόνον γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Με άλλα λόγια, ακόμη και αν απορριφθεί από την Περιφέρεια, εναπόκειται στην κυβέρνηση το αν θα προχωρήσουν τα έργα.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλειας της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ των ανεξαρτητοποιήσεων Τζάκρη και Πούλου και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr