Χαλυβουργική: Τα χρέη που έγιναν θηλιά και τα «μαμούθ» έργα με την υπογραφή της
Η επιχείρηση έχει συμμετάσχει σε πλήθος οδικών και Ολυμπιακών έργων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Έπειτα από τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν για εξεύρεση λύσης για τη συνέχιση της ενεργειακής τροφοδοσίας της Χαλυβουργικής χωρίς αποτέλεσμα, ο Διαχειριστής του Συστήματος Μεταφοράς προχώρησε την Τρίτη στη διακοπή ηλεκτροδότησης των εγκαταστάσεων στην Ελευσίνα.
Η ιστορική επιχείρηση που μετρά περισσότερα από 80 χρόνια παρουσίας, διακόπτει τη λειτουργία της εξαιτίας της κρίσης στην οικοδομή και συνολικά στην κατασκευαστική δραστηριότητα. Ποια ήταν, όμως, η Χαλυβουργική, πώς έφτασε να «πνίγεται» στα χρέη και ποια είναι τα μεγάλα έργα που φέρουν την υπογραφή της;
Τα χρέη
Σύμφωνα με τις τελευταίες διαθέσιμες οικονομικές καταστάσεις του 2015, ο τζίρος της εταιρίας διαμορφώθηκε στα 16,8 εκατ. ευρώ ενώ τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα δάνεια ήταν 408 εκατομμύρια. ευρώ εκ των οποίων 71 εκατομμύρια ήταν ληξιπρόθεσμα. Σε αυτά προστίθενται ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 31,8 εκατ. ευρώ από κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για τις οποίες η ΔΕΗ προσχώρησε σε άρση της εκπροσώπησης, ενώ θα ακολουθήσουν νομικές ενέργειες για την ανάκτηση των οφειλών.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών με τη μεσολάβηση και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που ζήτησε στις 20 Νοεμβρίου περίοδο χάριτος ενός μήνα λόγω της δικαστικής διαμάχης για τη διαχείριση της εταιρείας.
Η ΔΕΗ έθεσε προθεσμία μέχρι τη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου εκφράζοντας την ελπίδα, ότι «εφόσον επιδειχθεί η επιβαλλόμενη υπευθυνότητα εκ μέρους της ιδιοκτησίας της Χαλυβουργικής μπορεί να βρεθεί λύση».
Όπως έγινε γνωστό από τη διοίκηση της ΔΕΗ, η πρόταση που υπεβλήθη από την πλευρά της εταιρίας και κρίθηκε ανεπαρκής, προέβλεπε την καταβολή 500.000 ευρώ.
Τα έργα με την υπογραφή της Χαλυβουργικής
Η Χαλυβουργική ξεκίνησε ως εργοστάσιο παραγωγής ειδών συρματουργίας, στην οδό Πειραιώς 197, με την επωνυμία Ελληνικά Συρματουργεία Θ.Α. Αγγελόπουλος & Υιοί. Το 1951 οι δραστηριότητες μεταφέρθηκαν στην Ελευσίνα, όπου το 1953 άρχισε η λειτουργία ηλεκτρικών κλιβάνων των 20 τόννων και το 1961 θεμελιώθηκε η πρώτη υψικάμινος στη χώρα.
Το 2001 ξεκίνησε επενδυτικό πρόγραμμα ριζικού εκσυγχρονισμού των παραγωγικών μονάδων, ύψους 250 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε το 2006. Η Χαλυβουργική είχε σημαντική συμμετοχή σε έργα υποδομής όπως οι μεγάλοι οδικοί άξονες, Π.Α.Θ.Ε., Αυτοκινητόδρομος Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), Ολυμπία οδός, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65), το Μετρό Αθηνών, κ.α. και παλαιότερα το λιμάνι της Πάτρας, το Ολυμπιακό Στάδιο, το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, η Γέφυρα της Χαλκίδας, η Εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου, ο Διεθνής Αερολιμένας Ελευθέριος Βενιζέλος, η Εγνατία Οδός, η Αττική Οδός, η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, το Ολυμπιακό Χωριό καθώς και άλλα Ολυμπιακά έργα. Επίσης ήταν ο κύριος προμηθευτής Χάλυβα Οπλισμού Σκυροδέματος σε μεγάλα ιδιωτικά έργα της τελευταίας δεκαετίας όπως τα Costa Navarino Resort, McArthurGlen Athens, Karela Office Park, Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, κ.α.
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr