Προμήθεια 4% από τον ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ για κάθε εισιτήριο στα λεωφορεία στην Αθήνα
Ποιοι είναι οι όροι της σύμβασης μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ Αττικής για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στην Αττική🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
«Καπέλο» 4% για κάθε εισιτήριο που θα πωλείται εντός των οχημάτων των ΚΤΕΛ που εκτελούν αστική συγκοινωνία στην Αττική, θα πληρώνει ο ΟΑΣΑ δικαιολογώντας την προμήθεια αυτή στο κείμενο της σύμβασης που έχει υπογραφεί με τα ΚΤΕΛ Αττικής και αναρτήθηκε σήμερα στη «Διαύγεια», ως μέσο και κίνητρο για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής.
Η αποζημίωση των ΚΤΕΛ ανέρχεται σε 1,41 ευρώ ανά χιλιόμετρο χωρίς ωστόσο σε αυτό να υπολογίζεται ο ΦΠΑ. Στην αποζημίωση αυτή με την εκκαθάριση κάθε μήνα θα προστίθενται και επιπλέον ποσά, τα οποία θα προέρχονται από την προμήθεια ύψους 4% από τις εισπράξεις της πώλησης εισιτηρίων από το δίκτυο των ΚΤΕΛ. Παράλληλα η σύμβαση ορίζει και αποζημίωση έως 300.000 ευρώ ετησίως για την κάλυψη των κενών οχηματοχιλιομέτρων, δηλαδή όσων εκτελούνται από τα οχήματα από και προς αφετηρίες και τέρματα χωρίς επιβάτες.
Συνολικά έως και τον Οκτώβριο του 2021 θα διατεθούν στα ΚΤΕΛ για την εκτέλεση αστικής συγκοινωνίας στην Αθήνα 29.992.462,59 ευρώ από τη χιλιομετρική αποζημίωση (στο ποσό θα γίνει μια επανεκτίμηση προς τα κάτω λόγω της μείωσης του ΦΠΑ, η οποία εάν ισχύσει για όλη τη χρονιά θα το μειώσει στα 27,2 εκ. ευρώ). Από αυτά βάσει του αρχικού προυπολογισμού:
Τα ΚΤΕΛ Αττικής θα λάβουν 17,540 εκατομμύρια ευρω.
Τα ΚΤΕΛ Κορίνθου θα λάβουν 8.346 εκατομμύρια ευρώ.
Τα ΚΤΕΛ Εύβοιας θα λάβουν 2,376 εκατομμύρια ευρώ και
Τα ΚΤΕΛ Θήβας θα λάβουν 1,659 εκατομμύρια ευρώ.
Οπως επισημαίνεται στη σύμβαση, το εκτελεσθέν συγκοινωνιακό έργο θα πιστοποιείται με βάση και τις αναφορές ανεξάρτητου ελεγκτή, ενώ ο ΟΑΣΑ θα πληρώνει επιπλέον της αποζημίωσης και προμήθεια 4% ανά πωληθέν εισιτήριο ή διαφορετικά το 4% των εισπράξεων από το κόμιστρο στις 60 λεωφορειακές γραμμές που θα αναλάβουν τα ΚΤΕΛ θα παραμένει σε αυτά: «Ως κίνητρο για την διασφάλιση της καταβολής κομίστρου από το επιβατικό κοινό, καθώς και για την αποφυγή του ηθικού κινδύνου της λεγόμενης «εισιτηριοδιαφυγής», οι συμβαλλόμενοι θεωρούν ως εύλογο και δίκαιο μέτρο – πρόβλεψη την ανταμοιβή της ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. (και αναλογικά των ΚΤΕΛ Ν. Κορινθίας Α.Ε., ΚΤΕΛ Ν. Εύβοιας Α.Ε. και ΚΤΕΛ Επαρχίας Θηβών Α.Ε.) κατά ποσοστό 4% επί των εισπράξεων από την πώληση εισιτηρίων, είτε απ’ τους οδηγούς εντός των λεωφορείων των ΚΤΕΛ Α.Ε., είτε από άλλο προσωπικό των ΚΤΕΛ Α.Ε. (εκδότες εισιτηρίων, κλπ)» επισημαίνεται στο κείμενο της σύμβασης.
Αναφέρεται επίσης ότι η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) συναινεί στην θέσπιση του μέτρου αυτού, καθώς αναγνωρίζει και αποδέχεται πως με τον τρόπο αυτό τα τελικά της έσοδα από τις εν λόγω γραμμές θα διασφαλίζονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό και θα αυξηθούν.
Πηγές του Οργανισμού επεσήμαιναν ότι πρακτικά η εισιτηριοδιαφυγή θα μηδενιστεί στις εν λόγω γραμμές, καθώς όποιος επιβιβάζεται χωρίς εισιτήριο θα υποχρεώνεται να εκδώσει εντός του οχήματος.
Η είσοδος των ΚΤΕΛ και στο κεφάλαιο του κομίστρου μέσω των πωλήσεων εισιτηρίων θα πραγματοποιείται από δύο κανάλια διάθεσης:
Τις συσκευών ΦΤΠ-POS (Φορητά τερματικά πώλησης) που θα διατεθούν από τον ΟΑΣΑ και θα εγκατασταθούν σε σημεία έκδοσης μόνο της ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε., εφόσον είναι δυνατόν να εγκατασταθούν και να λειτουργούν
Τους προφορτισμένους τύπους κομίστρου, οι οποίοι θα παραδίδονται στην ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. και τις υπεκμισθώτριες ΚΤΕΛ Α.Ε. προς πώληση από τους οδηγούς των οχημάτων ΚΤΕΛ.
Η πώληση των τύπων κομίστρου θα πραγματοποιείται από όλους τους οδηγούς, όλων των γραμμών των οχημάτων ΚΤΕΛ.
Υπενθυμίζεται ότι τα ΚΤΕΛ καλύπτουν αστική συγκοινωνία στην Αθήνα από τον περασμένο μήνα, οπότε και ξεκίνησε να μετράει η διετία ισχύος της σύμβασης, όπως ορίζεται από το σχετικό νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι τον Φεβρουάριο επιτρέποντας και την υπεκμίσθωση τμήματος του συγκοινωνιακού έργου από ένα ΚΤΕΛ σε άλλο.
Συνολικά θα αναλάβουν 60 λεωφορειακές γραμμές κυρίως σε απομακρυσμένες περιοχές, καλύπτοντας 17,11 εκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα ετησίως με δυνατότητα απόκλισης που δε θα ξεπερνά το 2%. Εως τώρα έχουν ήδη δρομολογηθεί περί τα 100 οχήματα, ενώ μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν ενταχθεί στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών τα υπόλοιπα εκατό.
Σε επίπεδο σχεδιασμού γραμμών, δρομολογίων και συχνοτήτων, η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στον ΟΑΣΑ. Ωστόσο η ΚΤΕΛ Αττικής θα έχει δικαίωμα πρότασης ακόμα και της κατάργησης ή της συγχώνευσης δρομολογίων καθώς, όπως επισημαίνεται δύναται «να προτείνει εγγράφως τεκμηριωμένες μεταβολές/τροποποιήσεις στο συγκοινωνιακό έργο (όπως κατάργηση διαδρομών, συγχώνευση, καθορισμό νέων γραμμών, συχνότητα δρομολογίων, μεταβολή αφετηριών, τερμάτων και σταθμών μετεπιβίβασης), που κρίνει ότι συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».
Αναφορικά με τις υποχρεώσεις των ΚΤΕΛ, στη σύμβαση επισημαίνεται ότι υποχρεούνται να υποβάλλουν στο τέλος κάθε μήνα στον ΟΑΣΑ, με κάθε πρόσφορο μέσο:
τον αριθμό των εκτελεσθέντων δρομολογίων κάθε λεωφορειακής γραμμής δια των τροποποιήσεων αυτής και τις όποιες αποκλίσεις από τον προγραμματισμό (χαμένο δρομολόγιο, εκτέλεση τμήματος διαδρομής, κλπ)
τον ακριβή λόγο απόκλισης της παροχής του συγκοινωνιακού έργου από τα συμφωνημένα
τυχόν απόψεις του επιβατικού κοινού (προτάσεις για τις λεωφορειακές γραμμές, παράπονα, κλπ).
Από την πλευρά του ο ΟΑΣΑ οφείλει να καταβάλει στην ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. και στις τρεις υπομισθώτριες ΚΤΕΛ Α.Ε., εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου κάθε μήνα 90% της προβλεπόμενης και αναλογούσης μηνιαίας αποζημίωσης για τον μήνα αυτό.
Πρόβλεψη υπάρχει και για την περίπτωση δικαστικής ή άλλης απαγόρευσης εκτέλεσης δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ εξαιτίας ασφαλιστικών μέτρων, κλπ. Στην περίπτωση αυτή ορίζεται πως τα δρομολόγια για όσο χρονικό διάστημα θα διαρκεί η απαγόρευση, θα εκτελούνται κατ’ αρχήν από άλλον φορέα, με τον οποίο θα έχει συμβληθεί άμεσα ο ΟΑΣΑ και εάν αυτό δεν καταστεί εφικτό, θα εκτελούνται αναγκαστικά απ’ την Ο.ΣΥ. Α.Ε., με δέσμευση όμως και στις δύο περιπτώσεις, του συνόλου του απαραίτητου αριθμού οχημάτων της ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. και των άλλων ΚΤΕΛ Α.Ε., όπως ορίζονται στην Σύμβαση.
Έρχεται «Μεγάλος Αδελφός» για τα αυθαίρετα: Drones, ψηφιακές πλατφόρμες και τεχνητή νοημοσύνη θα εντοπίζουν τα κτίσματα χωρίς άδεια
Πώς διαβάζουν τις δημοσκοπήσεις στην κυβέρνηση: Για ποια θέματα χτυπά «καμπανάκι»
Ένα βήμα πριν τη δημοσιονομική παράλυση οι ΗΠΑ - Καταψηφίστηκε η πρόταση Τραμπ για αύξηση του ορίου του χρέους
Αυτές είναι οι πιο χριστουγεννιάτικες πόλεις στον κόσμο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr