Οριακή η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου - Ακόμα ένας εκτροχιασμός
Το 2023 αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα ανάταξης της σιδηροδρομικής υποδομής🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Σε οριακή κατάσταση βρίσκεται ο σιδηρόδρομος στη χώρα εξαιτίας της μη συντήρησης του δικτύου παρά μόνο με σημειακές παρεμβάσεις που σπανίως επαρκούν, όπως έχει πολλάκις επισημάνει με ρεπορτάζ του το ethnos.gr, ενώ πλέον οι αρμόδιοι δεν ενημερώνουν ούτε για τους εκτροχιασμούς αμαξοστοιχιών.
Τα ξημερώματα του Σαββάτου προς Κυριακή, στις 00.22, συνέβη ένας ακόμα εκτροχιασμός επιβατικής αμαξοστοιχίας 3590 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της γραμμής Λάρισα – Θεσσαλονίκη, λίγο έξω από τον σταθμό της Θεσσαλονικης, για τον οποίο ούτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά ούτε και ο διαχειριστής της υποδομής ΟΣΕ εξέδωσε κάποια ανακοίνωση.
Σε επικοινωνία του «ethnos.gr» με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρία επιβεβαίωσε τον μερικό εκτροχιασμό του συρμού στο πρώτο φορείο, επισημαίνοντας ότι είχε ήδη μπει στο σταθμό, κανείς εκ των επιβατών δεν τραυματίστηκε και όλοι αποβιβάστηκαν με ασφάλεια. Σύμφωνα, πάντως, με τις πρώτες ενδείξεις, και αυτό το συμβάν αποδίδεται στην κατάσταση του δικτύου δεδομένου ότι διερευνάται αστοχία του κλειδιού.
Το θέμα γνωστοποιήθηκε σήμερα Κυριακή, ύστερα από την κοινή δήλωση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά, και του αναπληρωτή τομεάρχη Χρήστου Γιαννούλη για το συμβάν.
«Ο χθεσινός εκτροχιασμός επιβατικής αμαξοστοιχίας του Προαστιακού (γραμμή Λάρισα - Θεσσαλονίκη) λίγο έξω από τον σταθμό Θεσσαλονίκης επιβεβαιώνει:
- την έλλειψη συντήρησης των γραμμών εδώ και δύο χρόνια,
- την πλήρη εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου από την κυβέρνηση Μητσοτάκη,
- τον εμπαιγμό του κ. Καραμανλή, που αρέσκεται σε μονότονα επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες αλλά όχι έργα» επισημαίνεται στη δήλωση.
Όπως αναφέρεται, την κατάσταση στο συγκεκριμένο συμβάν «έσωσε» ο μηχανοδηγός, ο οποίος αντέδρασε άμεσα και σωτήρια για τους επιβάτες.
«Εχθές το βράδυ, μετρήσαμε ένα ακόμα συμβάν από αυτά που συμβαίνουν ανά δύο ή τρεις ημέρες σε όλη τη χώρα. Αλήθεια, πόσους εκτροχιασμούς θα μετρήσουμε πριν ο ΟΣΕ και η κυβέρνηση πράξουν το καθήκον τους και επανεκκινήσουν τη συντήρηση του δικτύου, πριν συμβεί κάποιο πιο σοβαρό ατύχημα; Αναμένουμε απαντήσεις και όχι μεγαλοστομίες για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων» καταλήγουν οι δύο τομεάρχες.
Την ίδια στιγμή η γραμμή στο τμήμα Φλώρινα – Πλατύ έμεινε για πολλές ώρες κλειστή από το βράδυ της Παρασκευής εξαιτίας κατολίσθησης, η οποία ακινητοποίησε τροχαίο υλικό, το οποίο έπρεπε στη συνέχεια να αποσυρθεί.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι ο υποχρηματοδοτούμενος ΟΣΕ, ο οποίος έχει και την ευθύνη της συντήρησης του δικτύου, είναι αμφίβολο εάν μπορεί να προβεί σε δραστικές κινήσεις για τη βελτίωσή του. Αλλωστε, όπως επεσήμανε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμό, Σπύρος Πατέρας στην Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (μηχανοδηγοί), με την οποία συναντήθηκε την περασμένη Παρασκευή, τα πολυαναμενόμενα έργα ανάταξης της σιδηροδρομικής υποδομής προσδιορίζεται να εκκινήσουν το 2023. Με άλλα λόγια σε περισσότερο από έναν χρόνο από τώρα θα ξεκινήσει η ανάταξη της γραμμής με άγνωστο ακόμα χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων.
«Μέχρι τότε για επείγοντα ζητήματα (πχ ανάταξη Προαστιακού Αθήνας, ή την γραμμή στον Προμαχώνα) γίνεται προσπάθεια να υπάρξουν εργολαβίες που θα δώσουν λύσεις σε συντομότερο χρόνο», επεσήμανε ο κ. Πατέρας στους μηχανοδηγούς.
Το Σωματείο αναφέρθηκε σε όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους μηχανοδηγούς στην καθημερινότητα και αφορούν:
- Την έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ σε κρίσιμες ειδικότητες (σταθμάρχες – κλειδούχοι - επισκέπτες) που δημιουργεί προβλήματα στην κυκλοφορία. Για το θέμα ο ΟΣΕ έχει υποβάλει ήδη τα σχετικά αιτήματα χωρίς ωστόσο να έχει λάβει ακόμα επίσημη ενημέρωση για το αν προχωρούν οι προσλήψεις.
- Το κλειδί ασφαλείας στον σταθμό Έδεσσας και την μονοδρόμηση μεταξύ Πλατέως - Φλώρινας (190 χλμ με ανάγλυφο χάραξης που δυσχεραίνει τις επικοινωνίες), την οποία η διοίκηση του ΟΣΕ απέδωσε κατά τη διάρκεια της συνάντησης στην έλλειψη προσωπικού.
- Την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ καθώς – όπως επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί - υπάρχουν οφειλές από σιδηροδρομικές εταιρείες που με την σειρά τους δεν έχουν λάβει την χρηματοδότηση για την εκτέλεση δρομολογίων άγονων γραμμών (ΥΓΟΣ).
- Τις προωθούμενες αλλαγές στη νομοθεσία βάσει των οποίων προκύπτει ο ΟΣΕ θα πάψει να είναι ο μοναδικός διαχειριστής σιδηροδρομικής υποδομής στη χώρα.
Η Διοίκηση του ΟΣΕ ανέφερε στους μηχανοδηγούς ότι το επόμενο διάστημα και μέχρι τέλος του χρόνου αναμένεται να δοθεί προς χρήση η τηλεδιοίκηση μεταξύ Τιθορέας – Δομοκού, Πλατύ-τχ1-Στρυμώνα, ενώ γίνονται ενέργειες για να προχωρήσει το συντομότερο η περίφραξη της γραμμής σε σημεία που υπάρχουν καταυλισμοί Ρομά. Για αυτές τις περιοχές θα υπάρξει έλεγχος και με Drone που θα υπενοικιάσει ο ΟΣΕ.
Εκείνοι από την πλευρά τους σημείωσαν ότι βασικό ζητούμενο αποτελεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας, «καθώς σε καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη, δεν υφίσταται –ούτε καν ως σκέψη- η κατάσταση που ζούμε οι μηχανοδηγοί στο Ελληνικό Δίκτυο δεκαετίες τώρα (Έλλειψη φωτοσημάτων, Τηλεδιοίκησης, η εγκατάσταση του ETCS, δηλαδή του European Control Train System)».
Σεισμοί: 7 στα 10 κτίρια δεν πληρούν σύγχρονες αντισεισμικές προδιαγραφές
Πώς φτιάχτηκε το εμβόλιο για τον κορονοϊό - Οι επιστήμονες της BioNTech μιλούν για τον αγώνα τους
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Πού και πότε ξεκινά η εφαρμογή της
Τούρκος αναλυτής στο OPEN: Ο Ερντογάν χρησιμοποιεί την Ελλάδα
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr