Γραικός-δολοφονία: CSI στα µυστικά του βάλτου
Η Ασφάλεια, ο Στρατός και το Ναυτικό, η Αερολέσχη Θεσσαλονίκης, ο Οργανισµός Εγγείων Βελτιώσεων, κυνηγοί, εθελοντές και επιστήµονες του ΑΠΘ βοήθησαν στην αποκάλυψη🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Αντικρουόµενες µαρτυρίες και καταθέσεις που αποπροσανατόλιζαν τις έρευνες, αντιφάσεις βασικών µαρτύρων, ένας µεγάλος κύκλος υπόπτων, ακόµα και ένα λανθασµένο σήµα της Ιντερπόλ που µιλούσε για φυγή του αγνοουµένου στο εξωτερικό συνθέτουν το παζλ των ερευνών, διάρκειας 2,5 ετών, που οδήγησαν στην εξιχνίαση µίας από τις πιο πολύπλοκες υποθέσεις δολοφονίας που έχει χειριστεί τα τελευταία χρόνια η Ασφάλεια Θεσσαλονίκης.
Η ανεύρεση του θαµµένου πτώµατος του 59χρονου επιχειρηµατία Δηµήτρη Γραικού, µαζί µε το αυτοκίνητό του, σε µαντρί 46χρονου εµπόρου κρεάτων, και η οµολογία και η σύλληψη του δράστη βάζουν τέλος σε ένα αστυνοµικό και δικαστικό θρίλερ, που εκτός από τις αρµόδιες αρχές απασχόλησε όλο αυτό το διάστηµα την κοινή γνώµη. Στην έρευνα, που ξεκίνησε από το Τµήµα Αναζητήσεων και στη συνέχεια πέρασε στο Εγκληµάτων Κατά Ζωής της Ασφάλειας, συνέδραµαν, µεταξύ άλλων, το Πολεµικό Ναυτικό και ο Στρατός Ξηράς, µε ραντάρ και σύγχρονο εξοπλισµό κατόπτευσης και αναζήτησης σε νερό και έδαφος, η Αερολέσχη Θεσσαλονίκης, ο Τοπικός Οργανισµός Εγγείων Βελτιώσεων, κυνηγοί και άλλοι εθελοντές.
Στην τελική της φάση και αφού τα στοιχεία οδηγούσαν στο κτήµα του 46χρονου, ζητήθηκε η συνδροµή του Εργαστηρίου Εφαρµοσµένης Γεωφυσικής του Τµήµατος Γεωλογίας του ΑΠΘ, η συµβολή του οποίου ήταν καθοριστική για τη λύση του µυστηρίου και την εξιχνίαση της υπόθεσης. Η οµολογία Οταν οι επιστήµονες εντόπισαν µε ειδικό εξοπλισµό το αυτοκίνητο, θαµµένο σε βάθος δύο µέτρων, ο δράστης δεν µπορούσε πλέον να συνεχίσει να κρύβεται και οµολόγησε, υποδεικνύοντας το σηµείο όπου είχε θάψει και το πτώµα του 59χρονου, σε άλλο λάκκο, σε απόσταση 4-5 µέτρων µακριά από το αυτοκίνητο.
Όπως είπε χθες ο διευθυντής Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, Νικόλαος Ζησιµόπουλος, κίνητρο της δολοφονίας ήταν οι οικονοµικές διαφορές, και τον λόγο πλέον έχει η ανακρίτρια, ενώπιον της οποίας οδηγήθηκε χθες ο δράστης. Η έρευνα στον χώρο έγινε µε βάση εξελιγµένες τεχνικές γεωφυσικής διασκόπησης του υπεδάφους, παρόµοιες µε αυτές που εφαρµόστηκαν και στον λόφο Καστά στην Αµφίπολη, από τετραµελή επιστηµονική οµάδα του Εργαστηρίου µε συντονιστή τον διευθυντή του, καθηγητή Γρηγόρη Τσόκα. Οι αστυνοµικοί του Τµήµατος Εγκληµάτων Κατά Ζωής είχαν ζητήσει τη συνδροµή του καθηγητή από τον Σεπτέµβριο του 2018 για την αναζήτηση µεγάλου µεταλλικού αντικειµένου, χωρίς να του υποδείξουν ούτε τον τόπο ούτε τον χρόνο της έρευνας. Θα τα µάθαιναν την ίδια µέρα, όταν οι αστυνοµικοί θα οδηγούσαν επιτόπου την επιστηµονική οµάδα.
Η προχθεσινή ήταν η τρίτη φορά που κλείστηκε ραντεβού για την έρευνα, καθώς τις δύο πρώτες αναβλήθηκε λόγω καιρού, εξαιτίας του οποίου η περιοχή είχε µετατραπεί σε απρόσιτο βούρκο. «Πήγαµε στο σηµείο που µας υποδείχτηκε, πίσω από έναν στάβλο στην περιοχή του Ανατολικού, και χρειαστήκαµε πεντάωρη έρευνα, µε βάση τις τεχνικές που έχουν εφαρµοστεί και στον λόφο Καστά, µε την προσθήκη δύο επιπλέον µεθόδων, που αναπτύξαµε στο Εργαστήριο. Εντοπίσαµε και υποδείξαµε στους αστυνοµικούς δύο σηµεία, στο ένα από τα οποία βρισκόταν θαµµένο το αυτοκίνητο σε βάθος 2 µέτρων. Στο άλλο ήταν θαµµένος ένας σωρός από µπετόβεργες» λέει στο «Εθνος» ο κ. Τσόκας. Ο ίδιος διευκρινίζει πως στο βάθος που ήταν θαµµένο το αυτοκίνητο, και σε υγρό περιβάλλον σαν κι αυτό, ήταν αδύνατο να εντοπιστεί µε τη χρήση ανιχνευτή µετάλλων, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύσει µέταλλο σε βάθος µέχρι 70 εκατοστών
Ο Μπάμπης Στόκας αποκάλυψε πως προέκυψε το όνομα Πυξ Λαξ - «Μας μπέρδευαν με τους Ζιγκ Ζαγκ»
Πηγές ΥΠΕΞ για την ΑΟΖ Τουρκίας-Συρίας: Μεταβατική η κατάσταση, κανείς δεν νομιμοποιείται να κάνει συμφωνίες
Ο βασιλιάς Κάρολος αλλάζει την παράδοση και απευθύνει το χριστουγεννιάτικο του μήνυμα από παρεκκλήσι νοσοκομείου
Η ηλεκτροκίνηση «πάτησε» γκάζι παγκοσμίως το 2024 - Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τη φετινή χρονιά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr