Αττική Οδός: Σχέδια για κέντρο Αθήνας, σήραγγα Αργυρούπολης, έξοδο Πετρούπολης
Τι περιλαμβάνει η νέα πρόταση από τις Αττικές Διαδρομές – Αυτόνομο έργο εκτός επεκτάσεων η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης – 225.000 ημερήσιες διελεύσεις🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Νέα πρόταση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού έθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικές Διαδρομές Βασίλης Χαλκιάς από το βήμα της εσπερίδας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) με θέμα τις Αστικές Μεταφορές στην Αττική. Στο πακέτο των επεκτάσεων εντάσσονται η Πετρούπολη αλλά και το κέντρο της πόλης μέσω της Πανεπιστημιούπολης ως την Ούλωφ Πάλμε, ενώ μένουν εκτός το Λαύριο και κυρίως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης που αντιμετωπίζεται όμως ως αυτόνομο και βιώσιμο έργο.
Πρόκειται για ένα ακόμη πακέτο επεκτάσεων που μπαίνει στη συζήτηση, η οποία άνοιξε το 2001 με την παράδοση του πρώτου τμήματος του αστικού αυτοκινητόδρομου. Το θέμα αναζωπυρώνεται καθώς η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης φτάνει προς την ολοκλήρωσή της το 2024.
Για έργα μικρής κλίμακας, τα οποία δεν θα μπορούσαν να «ζήσουν» από μόνα τους ακόμα κι αν είχαν διόδια, έκανε λόγο ο κ. Χαλκιάς, τα οποία και προτείνεται να προστεθούν στο άρμα της Αττικής Οδού, προκειμένου να αποσυμφορήσουν την κυκλοφορία της πόλης.
Η πρόταση που κατέθεσε ο επικεφαλής της Αττικές Διαδρομές, μιλώντας στο κοινό του ΣΕΣ, περιλαμβάνει επεκτάσεις και βελτιώσεις εντός του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου. Αυτές είναι η νέα ράμπα εξόδου στον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, η αναβάθμιση σε 4 από 3 λωρίδες του κεντρικού τμήματος (πλην δηλαδή της Περιφερειακής Υμηττού) και οι ανισόπεδες αναστροφές στους ανισόπεδους κόμβους Λεονταρίου και Παλλήνης.
Επίσης, περιλαμβάνει συμπληρώσεις της Αττικής Οδού με την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, τη σύνδεση με το κέντρο της πόλης κατεβαίνοντας μέσα από την Πανεπιστημιούπολη ως το σημείο που πέφτει στην Ούλωφ Πάλμε, τη σύνδεση με την Πετρούπολη (όπου διυλιστήρια και ναυπηγεία δημιουργούν μεγάλη ζήτηση). Ακόμη, τη σύνδεση με τη Ραφήνα και τη Βόρεια Πύλη του αεροδρομίου Αθηνών και τέλος τη σύνδεση με το Ελληνικό μέσω της σήραγγας Αργυρούπολης.
Πρόκειται για ένα πακέτο προτάσεων προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται βάσει μιας σειράς εξελίξεων. Η μεγάλη ανάπλαση στο Ελληνικό, η αναβίωση δραστηριοτήτων στα δυτικά του νομού Αττικής χάρη και στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, η εντυπωσιακή αύξηση του τουρισμού και της επιβατικής κίνησης στις βασικές «πύλες» της πόλης (αεροδρόμιο και λιμάνια) είναι μερικές από αυτές.
Όσο για την πολυσυζητημένη Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, η οποία και θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, δίνοντας λύση στο καθημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα, αυτή αν και μέχρι σήμερα φιγουράριζε ανάμεσα στις σίγουρες επεκτάσεις, δεν περιλαμβάνεται στην προτεινόμενη λύση. Αυτό διότι θεωρείται ότι η διώροφη σήραγγα μπορεί να είναι μόνη της βιώσιμη, είτε με διόδια, είτε με πληρωμές διαθεσιμότητας, είτε κι ως δημόσιο έργο. Σημειώνεται ότι οι εκτιμήσεις ανάγουν τη μέση ημερήσια κυκλοφορία σε 40.000 οχήματα.
Σήμερα, στην Αττική Οδό σημειώνονται -ημερησίως- 225.000 διελεύσεις. Από το 2004 μέχρι το 2009 ο αυτοκινητόδρομος κατέγραφε 310.000 διελεύσεις ημερησίως, αλλά το 2010 μειώθηκαν κατά 38% στις 196.000.
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr