Προ των πυλών η έναρξη κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι
Tην Πέμπτη (23/1) υπογράφεται η σύμβαση ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ με την ΕΤΕπ. Πέντε χρόνια είναι η περίοδος κατασκευής🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Μια ανάσα πριν την έναρξη των έργων βρίσκεται το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης που θα κατασκευαστεί στο Καστέλι και θα αντικαταστήσει τον σημερινό διεθνή αερολιμένα του Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης».
Την Πέμπτη (23/1) υπογράφεται η δανειακή σύμβαση ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ για τη συγχρηματοδότηση του έργου με την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ όπως όλα δείχνουν η έναρξη της παραχώρησης θα γίνει στις αρχές Φεβρουαρίου παρουσία και του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ωστόσο χθες προκλήθηκε σύγχυση στην Κρήτη σχετικά το όνομα που θα δοθεί στο νέο αεροδρόμιο. Ενώ, όπως είχε γίνει γνωστό το νέο αεροδρόμιο θα βαφτιζόταν «Ελ Γκρέκο – Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», όπως είχε ενημερώσει τη Βουλή ότι θα πρότενε ο τέως υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, η σημερινή (22/1) ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών που προαναγγέλει την υπογραφή της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕπ περιέπλεξε την κατάσταση. Στην πρόσκληση ο νέος αερολιμένας αναφέρεται ως «Νέον Ηράκλειον», ενώ το ίδιο συμβαίνει και στην πρώτη ανακοίνωση – αναγγελία που απέστειλε αργότερα το υπουργείο Υποδομών, τόσο στον τίτλο όσο και στο κείμενο.
Κρητικές ενημερωτικές ιστοσελίδες κάνουν λόγο για «σύγχυση» και «αλαλούμ» και μιλούν για «νέα κυβέρνηση και νέο όνομα στο αεροδρόμιο». Ωστόσο από το υπουργείο Υποδομών επισημαίνουν ότι η αναφορά συνδέεται με το γεγονός ότι με αυτήν την ονομασία θα αναφέρεται το αεροδρόμιο στη σύμβαση με την ΕΤΕπ. Από το υπουργείο εστάλη μάλιστα και δεύτερη πρόσκληση, στην οποία είναι διορθωμένο το όνομα του αερολιμένα, που αναφέρεται ως «νέο διεθνές αεροδρόμιο του Ηρακλείου» στην Κρήτη.
Τη δανειακή σύμβαση που αφορά στη συγχρηματοδότηση από πλευράς ΕΤΕπ της κατασκευής του νέου αεροδρομίου θα υπογράψουν ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταικούρας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Andrew Mc Dowell.
Υστερα από τις υπογραφές θα πρέπει να αναμένεται η άμεση έναρξη των εργασιών από την ανάδοχο κοινοπραξία. Η κατασκευή του αεροδρομίου θα διαρκέσει πέντε χρόνια, όπως προκύπτει από το κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης.
Η εταιρεία που θα λειτουργεί και θα εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο, η Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, αποτελείται από την ΤΕΡΝΑ, η οποία θα ελέγχει το 32,46%, την ινδική GMR Airports Limited, με 21,64%, και το ελληνικό Δημόσιο, με 45,9%.
Να σημειωθεί ότι το υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», έχει ήδη ξεπεράσει τη χωρητικότητά του τα τελευταία χρόνια με την έκρηξη του τουρισμού με μερίδιο επιβατών που φτάνει το 13%.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr