Βουλευτές και Περιφέρεια λένε «όχι» στα πλωτά φράγματα για μετανάστες
Θα τοποθετήσουν πλωτό φράγμα καλύπτοντας μια απόσταση περίπου 2,7 χιλιομέτρων την ώρα που η ακτίνα της Ανατολικής Λέσβου είναι περίπου 40χλμ. είπε στο ethnos.gr ο κ. Μουτζούρης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Με σκεπτικισμό υποδέχτηκαν την ανακοίνωση του μέτρου της κυβέρνησης για την τοποθέτηση πλωτών φραγμάτων τα οποία θα χρησιμεύσουν ως εμπόδια έναντι των μεταναστών φορείς και κάτοικοι του Βορείου Αιγαίου διατυπώνοντας ενστάσεις τόσο για την αποδοτικότητα του μέτρου όσο και για τον τρόπο εφαρμογής του. «Είναι αστείο. Αυτό πώς θα στερεώνεται στον πυθμένα; Χρειάζονται να μπουν βαρίδια στο βυθό για να αντέξουν στις υψηλές πιέσεις του ανέμου, των κυμάτων αλλά και πιθανών βανδαλισμών» δήλωσε στο ethnos.gr ο Περιφερειάρχης Βόρειου Αιγαίου Κώστας Μουτζούρης και πρόσθεσε: «Θα τοποθετήσουν πλωτό φράγμα καλύπτοντας μια απόσταση περίπου 2,7 χιλιομέτρων την ώρα που η ακτίνα της Ανατολικής Λέσβου είναι περίπου 40χλμ.». Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου σε ανάρτησή του νωρίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναρωτήθηκε και για το αν η κυβέρνηση περνά και σε πολιτική αποτροπής. Πολλές είναι οι αντιδράσεις και οι ενστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά την προκήρυξη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για προμήθεια πλωτών φραγμάτων που θα χρησιμεύσουν ως εμπόδια έναντι των μεταναστών. Μεταξύ των επιχειρημάτων που διατυπώνονται είναι ότι θα μπορούν πρόσφυγες να περνούν άνετα πάνω από το φράγμα ή θα το σχίζουν με κόφτες ενώ ερωτηματικό αποτελεί κατά πόσον θα είναι σταθερό και δεν θα φεύγει όταν η θάλασσα θα έχει πολλά μποφόρ. «Οι άνθρωποι δεν είναι μέδουσες», δήλωσε από την πλευρά του στον Flash 99,4 ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, με αφορμή το διαγωνισμό. «Δεν ξέρουμε αν υπάρχει η τεχνογνωσία για ένα φράγμα χιλιομέτρων σαν και αυτό που κοστολογείται στις 500.000 ευρώ» είπε ο κ. Γιαννούλης, ενώ διερωτήθηκε για το «αν ο διακινητής βυθίσει στο όριο του φράγματος τη βάρκα, τότε οι άνθρωποι τι θα απογίνουν; Οι άνθρωποι δεν είναι μέδουσες».
Στις Βρυξέλλες το πλωτό φράγμα
Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει και τις Βρυξέλλες σχετικά με την νομιμότητα εφαρμογής του μετά από ερώτηση του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Αρβανίτη. Σύμφωνα με τον ίδιο τα συστήματα αυτά έχουν στο παρελθόν χρησιμοποιηθεί μονάχα για την αποτροπή τρομοκρατικών επιθέσεων ενάντια σε στρατιωτικούς στόχους, και ποτέ ενάντια σε άμαχο πληθυσμό. Όπως εξηγεί ο ευρωβουλευτής η χρήση τους και η πιθανή αποδοχή της από πλευράς της Επιτροπής, θα σημάνει παράλληλα την αγνόηση του διεθνούς δικαίου, καθώς και εγκληματική περιφρόνηση προς τις διαδικασίες χορήγησης ασύλου, καταδικάζοντας ιδιαίτερα τους προερχόμενους από εμπόλεμες ζώνες πρόσφυγες.
Οι προδιαγραφές
Ο ηλεκτρονικός ανοιχτός διαγωνισμός για την προμήθεια πλωτών προστατευτικών συστημάτων έχει προϋπολογισμό 500.000 ευρώ. Το πλέγμα έχει μη στρατιωτικές προδιαγραφές και όπως αναφέρει η προκήρυξη εντάσσεται στο πλαίσιο συνδρομής των Ενόπλων Δυνάμεων στην διαχείριση της προσφυγικής κρίσης για την αντιμετώπιση της διαρκούς αυξανόμενης μεταναστευτικής-προσφυγικής ροής στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Η υποβολή των φακέλων έληξε το πρωί της Τετάρτης (29.1). Πίσω από την κίνηση της κυβέρνησης βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, ο οποίος είναι και ο υπεύθυνος για τον συντονισμό της επιτήρησης των συνόρων. Τα πλωτά αυτά φράγματα αγκιστρώνονται και έχουν και λάμπες που τα κάνουν ορατά ακόμα και από απόσταση 10 χιλιομέτρων. Στόχος της κυβέρνησης είναι να καταδείξει ότι θαλάσσια σύνορα υπάρχουν και μπορεί να οριοθετηθούν με κάποιον τρόπο. Το προστατευτικό δίχτυ πρέπει να έχει συνολικό ύψος τουλάχιστον ένα μέτρο και δέκα εκατοστά με ύψος εξάλων (πάνω από την επιφάνεια του νερού) τουλάχιστον πενήντα εκατοστά και βύθισμα τουλάχιστον εξήντα εκατοστά. Παράλληλα, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα επτά κιλά ανά τρέχων μέτρο. Το χρώμα θα πρέπει να είναι εύκολα ορατό στη θάλασσα (πορτοκαλι ή κίτρινο) και να φέρει εκ της κατασκευή του σήμανση ώστε να είναι ευδιάκριτα τη νύχτα. Τα πλωτά συστήματα προβλέπεται, μεταξύ άλλων, να μπορούν να φωτοσημαίνονται, σύμφωνα με τις οδηγίες της Υπηρεσίας Φάρων η οποία ορίζει την απαιτούμενη απόσταση φράγματος /φωτοσήμανσης και να καλύπτουν τις προδιαγραφές φωτοσήμανσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Συστήματος, δηλαδή, φανός φωτοσήμανσης πάνω από 1,5μ ύψος, κίτρινου χρώματος, με 30-40 αναλαμπές ανά λεπτό.
Τι θα συζητήσουν Μητσοτάκης- Ανδρουλάκης στο σημερινό τετ α τετ: Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος η κυβέρνηση
«Προωθούν φαραωνικές ΔΕΥΑ»: Αντιδρά η ΚΕΔΕ στο νομοσχέδιο για τις Επιχειρήσεις Ύδρευσης – Τι περιλαμβάνει
Τα ιδιωτικά σχολεία εξαγοράζονται το ένα μετά το άλλο από ξένα funds - «Η κυβερνητική πολιτική μας εξαναγκάζει να πουλήσουμε»
Νότια Κορέα: Η αντιπολίτευση προσφεύγει στη δικαιοσύνη κατά του προέδρου για «ανταρσία» - Γενική απεργία «επ’ αόριστον» στη χώρα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr