Μόδα ήταν και πέρασε; Τέλος οι καμπύλες - Τα υπερβολικά αδύνατα μοντέλα επιστρέφουν στις πασαρέλες
NewsroomΤην ανησυχία τους εκφράζουν ειδικοί στο χώρο της μόδας για την επιστροφή των πολύ αδύνατων μοντέλων στην πασαρέλα, την ώρα που η τάση της συμπερίληψης όλων των μεγεθών φαίνεται να φθίνει.
Κυριαρχία του size 0 στις φετινές πασαρέλες
Ειδικότερα, η Vogue Business δημοσίευσε σε έκθεσή της αναφέρει ότι υπάρχει «μια ανησυχητική επιστροφή στη χρήση εξαιρετικά αδύνατων μοντέλων» που αποτελεί τροχοπέδη στις «προσπάθειες ενσωμάτωσης όλων των μεγεθών σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μιλάνο και Παρίσι»
Από τις 8.763 εμφανίσεις που παρουσιάστηκαν σε 208 επιδείξεις γυναικείας μόδας αυτό το μήνα, στο 94,9% τα μοντέλα φορούσαν μέγεθος από 0-4 στις ΗΠΑ. Μόνο το 0,8% των μοντέλων ήταν plus-size και το 4,3% ήταν μεσαίου μεγέθους. Στο Μιλάνο, το 98% των μοντέλων φορούσαν 0-4 νούμερο.
«Αισθανόμαστε σαν να έχουμε κάνει 10 βήματα προς τα πίσω», δήλωσε στον Guardian, η Anna Shillinglaw, ιδρύτρια του πρακτορείου μοντέλων Milk Management.
Τα αδύνατα μοντέλα κυριαρχούσαν πάντα στις πασαρέλες, αλλά τα τελευταία χρόνια άρχισε να συμπεριλαμβάνεται ένα ευρύτερο φάσμα σωματότυπων. Η Jill Kortleve έγινε πρωτοσέλιδο στην Chanel το 2000, όταν έγινε το πρώτο μοντέλο plus size που επιλέχθηκε μετά από μια δεκαετία ενώ η βρετανική Vogue σε εξώφυλλό της τον Απρίλιο του 2023, παρουσίασε την Kortleve μαζί με τα plus-size μοντέλα Paloma Elsesser και Precious Lee με τίτλο «The New Supers»
Μόδα που πέρασε οι καμπύλες;
Ωστόσο, όπως φαίνεται η βιομηχανία της μόδας έχει κάνει στροφή σύμφωνα με πολλούς.
«Αισθάνομαι ότι ορισμένοι από τους σχεδιαστές υψηλής ραπτικής έβλεπαν τις γυναίκες με καμπύλες περισσότερο ως μια μόδα της μόδας και όχι ως κάτι που είναι η πραγματική ζωή», δήλωσε η Shillinglaw, σημειώνοντας ότι το μέσο μέγεθος φορέματος στη Βρετανία είναι το 16.
Η Chanel συμπεριέλαβε κάποια μοντέλα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους αυτή τη σεζόν, αλλά άλλες μάρκες πολυτελείας δεν το έκαναν. Αντ' αυτού, αφέθηκε στις νέες μάρκες, όπως η Karoline Vitto στο Λονδίνο και η Ester Manas στο Παρίσι, να ενισχύσουν την ποικιλομορφία του σώματος.
«Είναι τόσο παράξενο να προσποιείσαι ότι μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων δεν υπάρχει» δήλωσε η Chloe Rosolek, διευθύντρια κάστινγκ με έδρα το Λονδίνο.
Η μόδα του αδύνατου αρχίζει να επανέρχεται εξαιτίας φαρμάκων όπως το Ozempic, που αναπτύχθηκε αρχικά για τη θεραπεία του διαβήτη, τα οποία υιοθετήθηκαν για την απώλεια βάρους από το Χόλιγουντ και όχι μόνο. Η Vogue Business το περιγράφει ως «την εξιδανίκευση της λεπτότητας».
Υπάρχει μια μείωση του μεγέθους σε όλους τους τομείς και αυτό περιλαμβάνει ήδη τα μοντέλα straight-size», δήλωσε η Rosolek. «Πολλά μοντέλα που κάποτε ήταν plus-size είναι τώρα μεσαίου μεγέθους».
Η Kering, η μητρική εταιρεία των εμπορικών σημάτων όπως η Gucci και η Balenciaga, και η LVMH, η οποία περιλαμβάνει τις Louis Vuitton και Dior, ένωσαν τις δυνάμεις τους το 2017 για την προστασία της ευημερίας των μοντέλων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απαγόρευση των μοντέλων μεγέθους μηδέν και των μοντέλων κάτω των 16 ετών από τις επιδείξεις τους.
Η Kering αύξησε το κατώτατο όριο ηλικίας στα 18 έτη το 2019, αλλά οι κύριοι ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένης της LVMH, δεν ακολούθησαν το παράδειγμά της. Αυτή τη σεζόν στο Μιλάνο, η Sunday Rose Kidman Urban, η 16χρονη κόρη της Nicole Kidman και του Keith Urban, άνοιξε το σόου του Miu Miu, ενώ σύμφωνα με τη βάση δεδομένων μόδας Models.com, αρκετά κορυφαία μοντέλα ήταν κάτω των 21 ετών και μεγέθους μηδέν.
Η Emily McGrail, ένα 21χρονο μοντέλο από το Μάντσεστερ, μοιράζεται στο TikTok την εμπειρία της από την εργασία της στο Μιλάνο, όπου συμμετείχε σε κάστινγκ για επιδείξεις όπως η Prada. Αφού δεν κατάφερε να βρει δουλειά, της συνέστησαν να χάσει ένα εκατοστό από τους γοφούς της. «Κοίταξα γύρω μου τα άλλα μοντέλα και ένιωσα ότι δεν μου άξιζε να βρίσκομαι εκεί», δήλωσε στον Guardian. «Σε σύγκριση με αυτά ένιωθα «χοντρή». Τεχνικά, για το ύψος και την ηλικία μου θα θεωρούμουν λιποβαρής, αλλά κοιτάζοντας γύρω μου αυτά τα κορίτσια ένιωθα όντως χοντρή».
Ο James Scully, πρώην διευθυντής casting, δήλωσε: «Επιστρέψαμε στον τρόπο που ήταν τα πράγματα πριν από 10 χρόνια. Αυτά τα μοντέλα εξυπηρετούν απλώς έναν σκοπό. Δεν είναι εδώ για να προσδώσουν κάποιο χαρακτήρα ή χαρά ή να πουλήσουν οτιδήποτε. Έχουν επιστρέψει στο να είναι μια κρεμάστρα ρούχων».
- Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Ο εφιάλτης της τρομοκρατίας επέστρεψε στην Ευρώπη – Οι χώρες ενισχύουν τα μέτρα ασφαλείας υπό τον φόβο «τυφλών» χτυπημάτων
- «Στην περιοχή υπάρχουν και άλλα ρήγματα»: Τι λένε οι επιστήμονες για τον σεισμό στο Θέρμο Αιτωλοκαρνανίας
- Ρόδος: Ο μεγάλος νικητής του ελληνικού τουρισμού - Εντυπωσιακή αύξηση επισκεπτών το 2024
- Το χαριτωμένο υποκοριστικό που έχουν δώσει στον Πρίγκιπα Τζορτζ οι συμμαθητές του