Food & Drink|01.06.2019 14:41

Pasta Grannies: οι γιαγιάδες που λατρεύουν τo ΥοuTube

Newsroom

Το κανάλι τους στο YouTube μετράει ήδη σχεδόν 400.000 μέλη, η σελίδα τους στο FB έχει 42.000 likes και ο λογαριασμός τους στο Instagram 139.000 ακολούθους. Αυτές οι συμπαθέστατες γιαγιάδες που φτιάχνουν χειροποίητη πάστα on camera και μοιράζονται με το κοινό τους παραδοσιακές ιταλικές συνταγές σημειώνουν επιτυχία που άλλοι influencers των social media απλώς ονειρεύονται, και αποδεικνύουν περίτρανα πως οι γεύσεις που μας θυμίζουν την παιδική μας ηλικία, το comfort food δηλαδή, είναι κάτι που ενδιαφέρει και ενώνει διαδικτυακά εκατοντάδες χιλιάδες διαφορετικούς ανθρώπους ανά τον κόσμο.

Δεν θα σας κρύψω πως, την πρώτη φορά που παρακολούθησα ένα από αυτά τα βίντεο, μου ήρθε στο μυαλό η διαφήμιση του τυριού Ήπειρος, με τη γιαγιά που φωτογραφίζει τα γεμιστά για το blog της. Κάνοντας βέβαια μια μικρή έρευνα για να γράψω αυτό το κομμάτι, συνειδητοποίησα πως όχι, δεν μαζεύτηκαν οι γιαγιάδες από μόνες τους για να στήσουν ένα διαδικτυακό κανάλι, αλλά υπεύθυνη για αυτήν την –καταπληκτική έτσι κι αλλιώς– ιδέα όπως και για την υλοποίησή της είναι η Vicky Bennison, μια Βρετανίδα συγγραφέας βιβλίων γαστρονομίας, ή οποία μάλιστα έχει γράψει και το The Taste of a Place που ασχολείται με τα κρασιά της Ελλάδας, της Μαγιόρκας και της Ανδαλουσίας.

Κάποια στιγμή, μαζεύοντας υλικό για ένα βιβλίο για την ιταλική κουζίνα, και αφού άκουσε δεκάδες φορές την ατάκα «κανείς δεν μαγειρεύει σαν τη γιαγιά μου», σκέφτηκε πως αυτές οι πολύτιμες παραδοσιακές συνταγές, που κάποτε περνούσαν από γενιά σε γενιά, κινδυνεύουν πια να χαθούν, μια και οι άνθρωποι σήμερα ασχολούνται όλο και λιγότερο με τη μαγειρική στα σπίτια τους, όχι από έλλειψη ενδιαφέροντος αλλά από έλλειψη χρόνου.

Και έτσι, γεννήθηκαν οι Pasta Grannies. Οι Ιταλίδες γιαγιάδες που ανοίγουν την κουζίνα του σπιτιού τους και μας δείχνουν πώς φτιάχνουν τις πιο λαχταριστές λιχουδιές, με τη Vicky και την ομάδα της να μαγνητοσκοπούν τη διαδικασία και να ανεβάζουν τα βίντεο στο YouTube. Και με τα social media αποκτούν άλλη μια ιδιότητα. Αυτή του μέσου διάδοσης και διάσωσης μιας παράδοσης που μιλάει στις καρδιές των ανθρώπων μέσα από γεύσεις, αρώματα και υφές.

Από την Εύη Φέτση

Πηγή: eatme Μαΐου. Το eatme κυκλοφορεί την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα με το Έθνος της Κυριακής

ιταλική κουζίναsocial media