Food & Drink|14.03.2020 16:50

Κοροναϊός: Ο πλανήτης μπαίνει στην εποχή του ανέπαφου... delivery

Newsroom

Με την κυκλοφορία και τις κοινωνικές συναναστροφές να έχουν μειωθεί σημαντικά σε πολλές χώρες του κόσμου λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης του κοροναϊού είναι πολλοί εκείνοι που, ακόμη κι αν δεν υπάρχει, προς το παρόν τουλάχιστον, αναστολή της λειτουργίας των χώρων εστίασης, στρέφονται στη λύση του delivery. Πλην όμως και η διανομή κατ’ οίκον περιλαμβάνει μια κάποια διαπροσωπική επαφή. Εξ ου και πολλές ανάλογες υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο λαμβάνουν ειδικά «περιοριστικά» μέτρα. Όλα μπορούν να γίνονται (και) από μακριά.

Ήδη από τις αρχές του μήνα στις Ηνωμένες Πολιτείες αρκετές start-ups, όπως η Postmates, η Instacart, η Door Dash και η GrubHub, άρχισαν να δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να βρουν το φαγητό που έχουν παραγγείλει στην πόρτα του σπιτιού τους, στην είσοδο της πολυκατοικίας τους ή σε κάποιο άλλο προτιμώμενο σημείο παραλαβής, αποφεύγοντας εντελώς τη φυσική επαφή με τους διανομείς. Το παράδειγμα, που έφτασε στην Αμερική μέσω Κίνας ακολούθησε γρήγορα και η Ευρώπη.

Η γνωστή ηλεκτρονική πλατφόρμα Deliveroo, με έδρα το Λονδίνο και παρουσία σε πάνω από διακόσιες πόλεις σε δώδεκα διαφορετικές χώρες, ανακοίνωσε ότι θα θέσει άμεσα σε λειτουργία «ανέπαφη» υπηρεσία delivery κι ότι η ίδια, σαν επιπρόσθετο μέτρο, θα παράσχει στα συνεργαζόμενα εστιατόρια πιο ασφαλείς συσκευασίες. Σε ανάλογες κινήσεις περιορισμού της επαφής των πελατών και των μεταφορέων του φαγητού με σκοπό την αποφυγή της διάδοσης του Covid-19 έχουν προβεί πολλές ακόμη ανάλογα μεγάλου βεληνεκούς διαδικτυακές πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως η ισπανική Glovo, η βρετανική Just eat, η ολλανδική takeaway.com και η Uber Eats, που έχει μεν έδρα στην Αμερική, έχει όμως έντονη δραστηριότητα στην Ευρώπη.

T

Τη δυνατότητα να βρει το φαγητό να το περιμένει, μόνο του, στην είσοδο του σπιτιού του έχει πλέον και το ελληνικό κοινό. Η φινλανδική start-up Wolt, που δραστηριοποιείται σε πενήντα οκτώ πόλεις σε δεκαοκτώ χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Αθήνα, ενεργοποίησε την Πέμπτη τη σχετική υπηρεσία και πλέον, όσοι διαμένουν στις περιοχές που καλύπτει μπορούν, εάν το επιθυμούν, να παραλάβουν το φαγητό τους χωρίς να συναντήσουν ποτέ τους διανομείς της εταιρίας. Οι παραγγελίες γίνονται μέσω smart phone ή υπολογιστή, η πληρωμή μόνο με κάρτα και οι χρήστες μπορούν να αφήσουν φιλοδώρημα ηλεκτρονικά. Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι για να εμφανιστεί επιλογή «Παράδοση Χωρίς Επαφή / No Contact Delivery» στην οθόνη του checkout, ακριβώς μετά τις πληροφορίες παράδοσης, θα πρέπει να φροντίσουν να ενημερώσουν την iOS ή Android εφαρμογή τους.

Ακόμη κι αν δεν χρησιμοποιήσει την εν λόγω πλατφόρμα πάντως, μπορεί κανείς να ζητήσει κι από αυτόνομα μαγαζιά delivery να αφήσουν το φαγητό στην πόρτα του. Ήδη κάποιοι το κάνουν, ενώ βλέπουμε όλο και περισσότερους διανομείς να παραδίδουν το φαγητό με μάσκα και γάντια.

διανομείς φαγητούdeliveryφαγητόΚορονοϊός