Coffee Island: Specialty καφές για όλους
Μια εταιρεία με εκτενέστατο δίκτυο καταστημάτων, που επενδύει στη γνώση και δίνει στο ευρύ κοινό πρόσβαση στον ποιοτικό καφέ, κρατώντας την τιμή του προσιτή.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Το να συναντήσει κανείς τους Κωνσταντίνο και Πάνο Κωνσταντινόπουλο, δύο από τα κεντρικά πρόσωπα της Coffee Island, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Το πρόγραμμά τους είναι φορτωμένο έως εκεί που δεν πάει. Συνήθως, με μια βαλίτσα στο χέρι, ταξιδεύουν στις χώρες του Τροπικού του Αιγόκερω και του Καρκίνου, εκεί δηλαδή όπου φύεται ο καφές. Και αν δεν είναι εξαφανισμένοι σε κάποια μακρινή φάρμα, βρίσκονται μεταξύ Πάτρας –όπου και η έδρα της εταιρείας– και Αθήνας. Για αυτό η συνάντηση μαζί τους απαίτησε χρόνο, πολλά τηλεφωνήματα κι ένα ταξίδι μέχρι την πόλη τους.
Πάνε τέσσερα χρόνια που τους γνώρισα. Με τον Πάνο είχαμε συναντηθεί σε ένα κατάστημα της Coffee Island για να κάνουμε cupping (γευστική δοκιμή) και με τον Κωνσταντίνο βρεθήκαμε στη σκηνή ενός φεστιβάλ καφέ να μιλάμε για τον πράσινο κόκκο λες και γνωριζόμασταν χρόνια. Ποτέ όμως δεν είχαμε, μέχρι τώρα, καθίσει και οι τρεις στο ίδιο τραπέζι. Η αλήθεια είναι ότι είναι δύσκολο να συντονίσεις μια τέτοια κουβέντα. «Αν αρχίσει ο Κωνσταντίνος να μιλά, δεν σταματά», λέει ο Πάνος – όχι ότι δεν κάνει κι εκείνος το ίδιο. Αλλάζουν θέμα συζήτησης στο λεπτό, πειράζει ο ένας τον άλλον, έχουν χημεία. Αδέρφια, θα μου πείτε, όμως δεν συμβαίνει πάντα.
Προσπαθώντας να βάλω τη συζήτηση σε μια σειρά, μαθαίνω ότι πρώτος στην εταιρεία μπήκε ο Κωνσταντίνος και μετά τράβηξε από το χέρι τον Πάνο. «Όταν ξεκίνησα, δεν ήξερα τίποτα από καφέ. Το ίδιο και ο Πάνος. Μη σου πω και σχεδόν όλοι όσοι εργάζονται στην εταιρεία δεν είχαν ιδέα. Έμαθαν όμως, όπως έκανα και εγώ. Και συνεχίζουμε να μαθαίνουμε», θα μου πει ο Κωνσταντίνος. Την ίδια άποψη έχει και Πάνος. Αρκεί να σας πω ότι είναι πιστοποιημένος από το CQI (Coffee Quality Institute), μία πιστοποίηση που δεν την έχουν παραπάνω από 10 άτομα στην Ελλάδα, και είναι πολύ δύσκολο να την αποκτήσει κανείς.
Σήμερα, η Coffee Island μετρά 420 καταστήματα που είναι διασκορπισμένα σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Επίσης διαθέτει ακόμα δύο εκτός ελληνικών συνόρων, ένα στο Λονδίνο και ένα στο Τορόντο, ενώ στα τέλη του Σεπτεμβρίου του 2019 θα είναι έτοιμο και το κατάστημα στο Ντουμπάι. Μεγάλο νούμερο για να μπορεί να το διαχειριστεί κανείς εύκολα, σκέφτομαι. «Δεν μας ανήκουν όλα τα καταστήματα. Στην εταιρεία ανήκουν μόνο δύο εδώ στην Πάτρα και ένα στην Αθήνα, στην Κυψέλη. Τα υπόλοιπα είναι franchise και εμείς απλώς διατηρούμε τη γενική επίβλεψη και τα τροφοδοτούμε με τον καφέ που καβουρδίζουμε», θα μου πει ο Πάνος. «Ποτέ δεν θέλαμε να έχουμε στην κατοχή μας πολλά μαγαζιά. Στόχος μας ήταν να βοηθάμε τους συνεργάτες μας και να τους υποστηρίζουμε», συμπληρώνει ο Κωνσταντίνος.
Πάνω σε αυτόν τον άξονα δημιουργήθηκε και το Coffee Campus. Ένα είδος ακαδημίας του καφέ, όπου εκπαιδεύονται και ενημερώνονται όλοι οι άνθρωποι που δουλεύουν για την Coffee Island. «Είναι κάτι που εδώ και καιρό θέλαμε να κάνουμε πραγματικότητα. Πάντα εκπαιδεύαμε τους ανθρώπους που επάνδρωναν τα καταστήματα, αλλά και όλους όσους έρχονταν για να δουλέψουν στην Coffee Island. Το Campus μάς δίνει τη δυνατότητα να το κάνουμε με καλύτερο τρόπο και όλοι οι baristi μας να έχουν την πιστοποίηση του SCA (σ.σ. παγκόσμιος οργανισμός που εκπροσωπεί επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του καφέ)». Παράλληλα λειτουργεί και μια ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου έχουν πρόσβαση όλοι όσοι είναι κάτω από την ασπίδα της Coffee Island, η οποία συνεχώς εμπλουτίζεται και ανανεώνεται.
Η εκπαίδευση όμως δεν είναι το μόνο δυνατό σημείο αυτής της ελληνικής εταιρείας. Αρκεί κανείς να κάνει μια βόλτα στο εργοστάσιό της, στη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας, και θα το καταλάβει. Όλα εκεί λειτουργούν σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. «Ο πράσινος κόκκος θέλει προσοχή και φροντίδα και εμείς του την δίνουμε γιατί τον αγαπάμε», θα μου πει ο Πάνος. Και τον αγαπάνε και τον σέβονται. Αλλά πιο πολύ σέβονται εκείνους που τον καλλιεργούν. Για αυτό κάνουν και τα ταξίδια στη Νότια Αμερική και στην Αφρική. «Θέλουμε να έρθουμε κοντά σε αυτούς τους ανθρώπους. Να τους γνωρίσουμε. Να δημιουργήσουμε σχέσεις φίλιας και εμπιστοσύνης», μου λέει χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος. Και οι ιστορίες που διηγούνται και οι δύο το αποδεικνύουν.
Στην κουβέντα μας μπαίνει ο specialty coffee και ο «εκδημοκρατισμός» του. Είναι και αυτό από τις βασικές αρχές της Coffee Island: να μπορούν όλοι να έχουν πρόσβαση σε έναν ποιοτικό καφέ σε προσιτή τιμή. Έτσι, λοιπόν, ξεκίνησαν το MicroFarm Project. Πρόκειται για μια σειρά από ποιοτικούς καφέδες περιορισμένης έκδοσης, που προέρχονται από μικρές οικογενειακές φάρμες και πωλούνται στο δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας για μικρό διάστημα σε λογική τιμή.
Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες ακόμα, και για πολλά θέματα. Είναι ευχάριστη παρέα. «Πάνο, πριν φύγει να του δώσουμε εκείνο το Chemex (σ.σ. είναι σκεύος για εκχύλιση καφέ φίλτρου) που μου είχε ζητήσει», λέει ο Κωνσταντίνος στην πόρτα. Πάνε δύο χρόνια από τότε που κάναμε τη σχετική κουβέντα και ακόμα το θυμάται. Μα πώς το θυμάται; «Έτσι είναι ο Κωνσταντίνος. Θυμάται τα πάντα», απαντά ο Πάνος με το Chemex στο χέρι.
Κείμενο: Βασίλης Δημαράς
Πηγή: Eatme Ιανουαρίου. Το Eatme κυκλοφορεί την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα με το Έθνος της Κυριακής
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr