Ελληνικό κρασί - Πώς θα κάνουμε τους ξένους επισκέπτες παντοτινούς «Greek wine lovers»;
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Τη βεβαιότητα ότι «ο ελληνικός αμπελώνας επιφυλάσσει πολλές ακόμα εκπλήξεις», δεδομένου ότι η Ελλάδα διαθέτει πλούτο γηγενών ποικιλιών, πολλές από τις οποίες δεν έχουν ακόμα «ανακαλυφθεί», εκφράζει η διευθύντρια της ένωσης «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος», Αλεξάνδρα Ανθίδου.
«Είμαστε μια σταγόνα στον ωκεανό του διεθνούς αμπελώνα, αλλά πραγματικά μια αξιοσημείωτη σταγόνα» λέει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι η Ελλάδα, που είναι ακόμα «νεαρή» στη σύγχρονη αμπελουργία και οινοποιία, εξελίσσεται εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια. Ποικιλίες όπως το Ασύρτικο και το Ξινόμαυρο «δίνουν» κρασιά «που μπορούν να συγκινήσουν» κι έχουν όλα τα χαρακτηριστικά που χρειάζονται για να κερδίσουν το διεθνές καταναλωτικό κοινό και να διαπρέψουν, λέει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στην Αλεξάνδρα Γούτα και προσθέτει πως «απίστευτη δυναμική» έχουν επίσης οι ποικιλίες Μοσχοφίλερο, Αγιωργίτικο, Μαλαγουζιά και Μαυροδάφνη. «Προσωπική μου ευχή είναι να δω το Λημνιό να διαπρέπει. Πρόκειται για μια από τις αρχαιότερες ποικιλίες στον κόσμο, με δυνατό storytelling» προσθέτει.
Το κοινό του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό αποτελείται περισσότερο από Έλληνες
«Ακόμα και σήμερα, όμως, το κοινό του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό αποτελείται περισσότερο από Έλληνες» αναφέρει η ίδια, και συνεχίζει: «Αν κι αυτό αλλάζει σταδιακά, δεν μπορούμε να πούμε πως έχουμε φτάσει στο σημείο ένας Νεοϋορκέζος ή Βερολινέζος να επιλέγει εύκολα ειδικά ελληνικό κρασί από τη γκάμα του διεθνούς αμπελώνα. Χρειάζεται ακόμη δουλειά, χρειάζεται να πιστέψουμε πραγματικά ότι κρατάμε στα χέρια μας ένα σπουδαίο προϊόν» υπογραμμίζει η διευθύντρια της Ένωσης, η οποία αριθμεί περίπου 35 μέλη και πρόσφατα εγκαινίασε στη Θεσσαλονίκη, στη συμβολή των οδών Ολυμπίου Διαμαντή και Πολυτεχνείου, το «The Wine Hub», ένα «σπίτι» για το βορειοελλαδικό κρασί.
Πώς θα κάνουμε τους «μπον βιβέρ» του κόσμου να επιλέγουν ελληνικά κρασιά;
Εύλογα αναρωτιέται κανείς πώς μπορούμε να φτάσουμε στο σημείο οι «μπον βιβέρ» στις μητροπόλεις του κόσμου να επιλέγουν ελληνικά κρασιά. Λέει σχετικά η κ. Ανθίδου: «Η πρόοδός μας στις αγορές του εξωτερικού ξεκινά από την ελληνική αγορά. Εδώ θα πρωτοδοκιμάσει ο επισκέπτης το κρασί μας. Εδώ θα το αγαπήσει και θα το συνυφάνει με τις ομορφιές και νοστιμιές του τόπου, ώστε να το αναζητήσει στην πατρίδα του. Αναρωτιέμαι πώς γίνεται εκατομμύρια τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα, όταν τους ρωτήσεις αργότερα για το ελληνικό κρασί, να απαντούν "παράγει η Ελλάδα κρασί"; Αυτό σημαίνει πως κάτι δεν έγινε σωστά. Γιατί, όταν γίνεται σωστά, ο επισκέπτης γίνεται πρεσβευτής μας, για πάντα "Greek wine lover"» σημειώνει.
Τι χρειάζεται να γίνει
«Σε εστιατόρια, ταβέρνες, ξενοδοχεία -κι όχι μόνο στις τουριστικές περιοχές- πρέπει να υπάρχει εμφιαλωμένο επώνυμο κρασί που να σερβίρεται σωστά, στην πρέπουσα θερμοκρασία και σε κολονάτα ποτήρια. Το κρασί να μην αποτελεί το εύκολο χρήμα για τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων αυτών, δηλαδή να ζητούν 60-70 ευρώ για μια φιάλη που αγοράζουν 10. Στις διαφημιστικές καμπάνιες να μην προωθούμε την εικόνα του "χύμα" με το καρτούτσο και το χαμηλό ποτήρι, που χρησιμεύει ενίοτε για να τοποθετούνται οδοντογλυφίδες. Σε επιχειρήσεις που βρίσκονται σε οινοπαραγωγές περιοχές ο επισκέπτης να βρίσκει κρασί από τα γύρω οινοποιεία. Επίσης, να μην αφήνουμε τις διάφορες -εφήμερες ίσως- τάσεις, όπως είναι σήμερα τα λεγόμενα "φυσικά κρασιά", να καταλαμβάνουν τις λίστες κρασιού στην εστίαση, σε βάρος ετικετών, που αποτελούν σημεία αναφοράς για το ελληνικό κρασί» εξηγεί. Συμπληρώνει δε πως δεν είναι τυχαίο ότι όταν η ένωση «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος» προσκαλεί οινοχόους, δημοσιογράφους οίνου, εστιάτορες ή διακινητές κρασιού, φροντίζει πέρα από τη γευσιγνωσία και τον συνδυασμό κρασιών με την ελληνική γαστρονομία, να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες χάρη στις οποίες θα «νιώσουν» την Ελλάδα. «Δεν παραλείπουμε να δουν κάποιον αρχαιολογικό χώρο και ν' ακούσουν έναν επαγγελματία ξεναγό για τη μοναδική σε όλο τον κόσμο ιστορία μας, ώστε να αποκτήσουν όσο το δυνατόν ολοκληρωμένη εικόνα από τον τόπο μας» συμπληρώνει.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr