Κορονοϊός: Απώλειες εσόδων ύψους 300 εκατ. για επιχειρήσεις με επιβατικά πλοία
NewsroomΚαταστροφικό αναμένεται να είναι το φετινό καλοκαίρι για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων από και προς τα νησιά, μια και έχουν χαθεί οι πρώτοι μήνες και μέχρι και τον Ιούνιο της φετινής τουριστικής σαιζόν, ενώ για τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο η κίνηση με τα πλοία αναμένεται να είναι πολύ χαμηλότερη, ακόμα και στο μισό, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Όπως ανέφερε στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, ο τζίρος αναμένεται να είναι φέτος χαμηλότερος κατά 45%-50%, ενώ η απώλεια εσόδων εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 300 εκατομμύρια ευρώ.
Ένα μεγάλο πρόβλημα για τις επιχειρήσεις του κλάδου είναι ότι από την αρχή της καραντίνας για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού σημαντικό ποσοστό των δρομολογίων εκτελείται κανονικά και υποχρεωτικά, κατά τον κ. Σακέλλη με σχεδόν μηδενική επιβατική κίνηση και με μειωμένη κατά 50% τη μεταφορά προϊόντων. Η υποχρεωτική εκτέλεση των δρομολογίων είναι απολύτως φυσιολογική, αφού τα νησιά δε γίνεται να μείνουν χωρίς είδη πρώτης ανάγκης και άλλα προϊόντα, ωστόσο, το οικονομικό πλήγμα είναι τεράστιο για τις επιχειρήσεις του κλάδου, αφού τα έξοδα κίνησης των πλοίων είναι τεράστια, τη στιγμή που τα έσοδα κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Αυτήν τη στιγμή, από τα 85 επιβατικά πλοία που κινούνται υπό φυσιολογικές συνθήκες στις ελληνικές θάλασσες και εξυπηρετούν τα νησιά, εκτελούν δρομολόγια τα 33.
«Είναι δύσκολο να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις, μια και η κατάσταση είναι πολύ ρευστή, ωστόσο αναμένουμε η πτώση του τζίρου φέτος να φτάσει το 45%-50% και η απώλεια των εσόδων να αγγίξει στα 300 εκατομμύρια ευρώ. Δεν ξέρουμε, τι θα γίνει με τις διακρατικές συμφωνίες για τη μετακίνηση τουριστών, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα θεωρείται μία ιδιαίτερα ασφαλής χώρα στο θέμα του κορονοϊού. Δυστυχώς, υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο να έχουμε ελάχιστη κίνηση και αυτή να προέρθει κυρίως από το εσωτερικό. Αυτή τη στιγμή εξυπηρετούμε όλα τα νησιά με σχεδόν μηδενική επιβατική κίνηση και μειωμένη στο ήμιση την εμπορική. Αυτό μας απασχολεί πάρα πολύ, αφού δουλεύουμε χωρίς εμπορικό έργο. Οι επιχειρήσεις πρέπει να αποζημιωθούν και αυτό μέχρι τώρα έγινε μερικώς. Η φετινή χρονιά ουσιαστικά έχει χαθεί. Χάσαμε το Πάσχα, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, το Μάιο και τον Ιούνιο, ενώ για τον Ιούλιο,τον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο η κίνηση αναμένεται να είναι μισή σε σχέση με πέρυσι», σημειώνει στο ethnos.gr ο κ. Σακέλλης.
Ελπίδες και προβληματισμός για το 2021
Ο ίδιος υποστηρίζει ακόμα ότι αυτήν τη στιγμή το ενδιαφέρον και η αγωνία των επιχειρήσεων του κλάδου στρέφεται στο 2021, το οποίο θα είναι ιδιαιτέρως κομβικό για τη βιωσιμότητα σημαντικού αριθμού από αυτές. «Το 2021 θεωρείται χρονιά ανάκαμψης, ωστόσο, το βασικό θέμα είναι να έχουμε τότε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε τα νησιά μας. Πρέπει να μην έχουν εξαντληθεί οι επιχειρήσεις και να μην έχουν πουληθεί πλοία, διότι τότε για τα νησιά το πρόβλημα θα είναι πολύ μεγάλο. Δεν είναι απίθανο να συμβεί μία μείωση του στόλου και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σημειωθεί μία ποιοτική υποβάθμιση της εξυπηρέτησης των νησιών. Το 2021 θα πρέπει να είναι μία φυσιολογική σαιζόν και πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις γι' αυτό», λέει ο κ. Σακέλλης.
Μέσα σε όλη αυτή τη δύσκολη κατάσταση ορατό είναι το ενδεχόμενο της μείωσης του αριθμού των εργαζομένων, μια και σε περίπτωση που σημαντικός αριθμός πλοίων ρίξει άγκυρα στα λιμάνια, οι εργαζόμενοι δε θα έχουν αντικείμενο ενασχόλησης.
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή