Ελλάδα|13.05.2020 13:00

Μπαμπινιώτης για τις κάμερες: Ο δάσκαλος πρέπει να φαίνεται

Newsroom

Την άποψη ότι θα πρέπει οι δάσκαλοι να φαίνονται στις διαδικτυακές μεταδόσεις μαθημάτων στη μετά - πανδημία εποχή, εξέφρασε ο κορυφαίος Έλληνας γλωσσολόγος, ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας και τέως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεώργιος Μπαμπινιώτης, μιλώντας στην εκπομπή του OPEN TV «Ώρα Ελλάδος 07:00». 

Συγκεκριμένα, ο κ. Μπαμπινιώτης σημείωσε: «Δεν είναι δυνατόν ο δάσκαλος να μην φαίνεται, να είναι σαν να πρόκειται για τηλεφωνική σύνδεση ή για ραδιόφωνο, να είναι η αόρατος κεφαλή. Ο δάσκαλος είναι ένα πρόσωπο που πρέπει να τιμάμε, τα παιδιά τον υπολογίζουν, τον σέβονται, είναι μια αυθεντία για τα μικρότερα και τα μεγαλύτερα παιδιά, επομένως ο δάσκαλος πρέπει να φαίνεται και να διδάσκει σαν να ήταν ζωντανά μέσα στην τάξη (και είναι για τα μισά παιδιά) και οι μαθητές δεν φαίνονται, δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση, δεν υπάρχει περίπτωση να δείξουμε τους μαθητές, είτε αυτούς που είναι στην τάξη, είτε αυτούς που είναι στα σπίτια τους και παρακολουθούν». 

Στους προβληματισμούς που θέτουν όσοι εναντιώνονται στην κάλυψη των μαθημάτων με κάμερα και στην απευθείας μετάδοσή τους, θεωρώντας πως θα χαθούν ο αυθορμητισμός και οι στιγμές γέλιου - αναπόσπαστα στοιχεία ενός «ζωντανού» μαθήματος - ο κ. Μπαμπινιώτης απαντά: «Έχω μία τελείως διαφορετική εκτίμηση όντας 40 χρόνια σε επαφή με την εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο - και άρα μπορώ να έχω μία εκτίμηση και μία άποψη. Ο δάσκαλος είναι ένα σεβαστό πρόσωπο και στα παιδιά, αυτό που πάμε εμείς να εμφανίσουμε, ότι μπορεί να γίνει πλάκα, το ένα και το άλλο, δηλαδή πάμε να κρύψουμε τον δάσκαλο; Ντρεπόμαστε για τους δασκάλους μας; Είναι δυνατόν να σκεφτόμαστε έτσι στην Παιδεία, στην εκπαίδευση, να μην φανεί ο δάσκαλος, να μην μιλήσει με τους μαθητές γιατί δήθεν θα εκτεθεί; Κοιτάξτε, αυτή η σύλληψη είναι τελείως ανεδαφική και αντίθετη προς κάθε έννοια Παιδείας».

Παράλληλα, συμπλήρωσε: «Αυτό που έπρεπε να γίνει και σωστά γίνεται είναι ότι, από τις 17/5, 600.000 μαθητές της Δευτεροβάθμιας γυρίζουν στον φυσικό τους χώρο, δηλαδή στον χώρο που είναι οικείος για τα παιδιά, που είναι η προέκταση της ζωής τους, είναι το δεύτερο σπίτι τους». Όσον αφορά, τέλος, στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και τη χρήση καμερών στα μαθήματα, ο κ. Μπαμπινιώτης ανέφερε πως γνωρίζει ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει πάρει άδεια να επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση των μαθημάτων μόνο για την περίοδο της πανδημίας. 

μαθήματαδάσκαλοιΚορονοϊόςΔιαδίκτυοΓιώργος Μπαμπινιώτης