Ταξί: Ποιες είναι οι νέες χρεώσεις - Οι αλλαγές για τις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια
Μαρία ΛιλιοπούλουΛιγότερο θα στοιχίζει έως το τέλος Οκτωβρίου η διαδρομή με ταξί από το αεροδρόμιο της Αθήνας έως τα όρια του δακτυλίου, καθώς και από τους αερολιμένες της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας έως τα όρια συγκεκριμένων περιοχών ως συνέπεια της μείωσης του συντελεστή ΦΠΑ στον κλάδο στο 13%.
Πρόκειται για τις λίγες διαδρομές, το κόμιστρο των οποίων έχει οριστεί με υπουργικές αποφάσεις και πλέον αναπροσαρμόζεται.
Αναλυτικά, στον νομό Αττικής για τις διαδρομές που εκτελούνται με σημείο έναρξης τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τέλος σε σημείο εντός του δακτυλίου, που σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπύρου Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Α. Φραντζή – Λ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας (συμπεριλαμβανομένων και των αναφερομένων λεωφόρων – οδών), και αντίστροφα, το τιμολόγιο κομίστρου καθορίζεται στο ποσό των 35 από 38 ευρώ για τις ώρες 05:00' έως 00:00' και για τη διπλή ταρίφα στα 49 από 54 ευρώ για τις ώρες 00:00' έως 05:00'.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, για τις διαδρομές που εκτελούνται με σημείο έναρξης τον Διεθνή Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και σημείο λήξης οποιοδήποτε σημείο στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης που περικλείεται εντός της περιοχής που οριοθετείται από τις οδούς Αγίας Σοφίας – Ολυμπιάδος – Ηφαιστείωνος – Αγίου Δημητρίου – Δραγουμάνου – Μαργαροπούλου – Αγίων Πάντων – Γιαννιτσών – Στ. Βουτυρά – Στ. Καρατάσου – Ναυάρχου Κουντουριώτου – Λεωφόρος Νίκης, και αντίστροφα, το τιμολόγιο κομίστρου καθορίζεται στο ποσό των 18 από 20 ευρώ για τις ώρες 05:00' έως 00:00' και 26 από 28 ευρώ για τις ώρες 00:00' έως 05:00'.
Στην Δημοτική Ενότητα Καβάλας, για τις διαδρομές που εκτελούνται με σημείο έναρξης τον Κρατικό Αερολιμένα Καβάλας «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» και τέλος οποιοδήποτε σημείο της Δ.Ε. Καβάλας που περικλείεται εντός της περιοχής που οριοθετείται από το τέρμα της οδού Νυρεμβέργης (Δημοτικά Κοιμητήρια), το τέρμα της οδού Τενέδου, την Περιμετρική οδό, το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο και την Ιερά Μονή του «ΑΓΙΟΥ ΣΙΛΑ», και αντίστροφα, το τιμολόγιο κομίστρου για όλο το 24ωρο καθορίζεται στο ποσό των 35 από 38 ευρώ.
Κατά τα λοιπά τα κόμιστρα των (Ε.Δ.Χ.) ΤΑΞΙ σε όλες τις άλλες διαδρομές, έχουν μειωθεί κατ΄ αναλογία με την εφαρμογή του νέου μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 13%, μέσω της αντίστοιχης προσαρμογής των ταξιμέτρων.
Αντίστοιχα μειώνεται για το ίδιο χρονικό διάστημα και το ελάχιστο τίμημα της μίσθωσης για τα Επιβατηγά Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) αυτοκίνητα που εκμισθώνονται με οδηγό, με Κοινή Υπουργική Απόφαση του υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη και του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Ειδικότερα, το ελάχιστο μίσθωμα με αντίστοιχη σύμβαση ελάχιστης διάρκειας τριών ωρών μειώνεται από τα 90 στα 82 ευρώ. Αντιστοίχως, το ελάχιστο τίμημα της μίσθωσης με σύμβαση ελάχιστης διάρκειας τριάντα λεπτών μειώνεται από τα 40 στα 36 ευρώ.
Επιπλέον με άλλη απόφαση του κ. Κεφαλογιάννη δίνεται η δυνατότητα στις Σχολές Οδηγών να χρησιμοποιούν για τις ανάγκες της λειτουργίας τους εκπαιδευτικά οχήματα με χρηματοδοτική ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή μίσθωσης (λειτουργική).
Σε αυτές τις περιπτώσεις, στην άδεια κυκλοφορίας του εκπαιδευτικού οχήματος αναγράφεται ως κάτοχος η μισθώτρια εταιρεία. Η σχετική άδεια κυκλοφορίας υποβάλλεται στην οικεία Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών και συνοδεύεται υποχρεωτικά από απλό φωτοαντίγραφο του συμφωνητικού μίσθωσης.
Αντιδράσεις των αυτοκινητιστών ταξί
Στο μεταξύ με ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, την οποία δημοσιοποίησε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), Μάκης Κασιδιάρης, εκφράζει τη δυσφορία του κλάδου τόσο για τους περιορισμούς στον αριθμό επιβατών που εξακολουθούν να ισχύουν όσο και για το γεγονός ότι ο κλάδος έμεινε εκτός αρκετών μέτρων: «Το ταξί δεν επέστρεψε ποτέ στην κανονικότητα. Βρίσκεται ακόμη υπό περιορισμό. Οι άνθρωποι μπορούν να ταξιδεύουν με αεροπλάνα, με πλοία, με τρένα, με λεωφορεία, αλλά στο ταξί μπορούν να μπουν μόνο δύο. Κάποιοι μας ξέχασαν στην καραντίνα» τονίζει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ.
Ο ίδιος προσθέτει ότι από τα οικονομικά μέτρα στήριξης της κυβέρνησης προς τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους λείπει παντελώς η λέξη ταξί αναλύοντας οτι ο κλάδος εξαιρέθηκε από το επίδομα ειδικού σκοπού για τον Μάιο, τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, ενώ δεν έχει προχωρήσει η ένταξη σε αναπτυξιακά προγράμματα ανανέωσης του στόλου τη στιγμή που σε λιγότερο από εννέα μήνες θα πρέπει να αντικατασταθούν χιλιάδες οχήματα.
Οι αυτοκινητιστές ταξί επαναφέρουν το αίτημά τους για δυνατότητα ταξινόμησης επταθέσιου ή εννιαθέσιου οχήματος με ταξίμετρο, όταν αντικαθίσταται το όχημα, ενώ επαναλαμβάνουν την ανάγκη επανελέγχου όλων των αιτήσεων καθώς αρκετοί απασχολούμενοι στον κλάδο δεν έχουν λάβει ακόμα το επίδομα των 800 ευρώ.
«Κατανοούμε ότι η αντιμετώπιση της πανδημίας ήταν το βασικό μέλημα της Πολιτείας, αλλά το να είναι ο κλάδος μας έξω από κάθε προγραμματισμό, έξω από κάθε μέτρο στήριξης μοιάζει πλέον με επιλογή και όχι με παράβλεψη» σημειώνει ο κ. Κασιδιάρης κατηγορώντας την κυβέρνηση για ελλειμματικό έργο όσον αφορά τα ταξί.
«Η υπομονή μας έχει εξαντληθεί. Η απαξίωση του ταξί έφτασε στο τελευταίο στάδιο. Αν αυτό σας λέει κάτι, βγάλτε από το συρτάρι σας κάποιο από τα υπομνήματα που σας έχουμε στείλει και βοηθήστε τον κλάδο να σταθεί στα πόδια του. Αν πάλι, το ταξί και τα προβλήματά του δεν είναι μέσα στις προτεραιότητές σας, θα ήταν προτιμότερη μια καθαρή και έντιμη εξήγηση, από μια αναποτελεσματική, άσκοπη και χωρίς λόγο συζήτηση» καταλήγει η επιστολή.
- Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
- Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
- Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
- Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ