Ελλάδα|07.07.2020 13:40

Το Ελληνόπουλο από τη Μελβούρνη που έγινε... Μίδας των εφαρμογών

Στέλιος Βογιατζάκης

Αφιέρωσε έξι μήνες σκληρής δουλειάς στη δημιουργία της πρώτης του εφαρμογής, αλλά το κέρδος ήταν μόλις δύο δολάρια Αυστραλίας. Υστερα από ένα τέτοιο αποτέλεσμα, οποιοσδήποτε μαθητής γυμνασίου θα σήκωνε τα χέρια ψηλά και θα αφοσιωνόταν στα μαθήματά του, αφήνοντας τα μεγάλα σχέδια για αργότερα. Αποδείχθηκε, ωστόσο, ότι ο Φώτης Τσιούκλας δεν ήταν συνηθισμένος μαθητής. Δεν εγκατέλειψε τα όνειρά του.

Σήμερα, σε ηλικία 19 χρόνων, είναι συνιδιοκτήτης της εταιρείας μάρκετινγκ Kickspan, έχει δημιουργήσει περισσότερες από 100 εφαρμογές για κινητά, ενώ η περιουσία του ίδιου και του συνεταίρου του ξεπερνούν τα 5 εκατ. δολάρια Αυστραλίας. «Ολοι οι άνθρωποι έχουν κάτι με το οποίο είναι παθιασμένοι. Κάνε αυτό που αγαπάς. Στην αρχή μπορεί να αποτύχεις, αλλά κάθε νέα προσπάθεια δημιουργεί μια νέα ευκαιρία. Κάποτε, κάποια θα πετύχει» υπογραμμίζει στο «Εθνος της Κυριακής». Η εφαρμογή των δύο δολαρίων, την οποία σήμερα χαρακτηρίζει «φρικτή», δεν ήταν η πρώτη επιχειρηματική απόπειρα του Φώτη. Από τα 12 του είχε ξεκινήσει τις αγοραπωλησίες στο eBay, κερδίζοντας κάποια χρήματα, τα οποία όμως ξόδευε αλόγιστα.

«Τα σπαταλούσα δεξιά και αριστερά για να αγοράζω ρούχα και άλλα πράγματα. Ηταν εντελώς χαζό» λέει και εξηγεί ότι αποφάσισε να επενδύσει στον εαυτό του παρακολουθώντας διαδικτυακά μαθήματα για να μάθει πώς να φτιάχνει εφαρμογές για κινητά. Η εμπειρία που αποκόμισε από το ηλεκτρονικό εμπόριο στο eBay και η απογοητευτική επίδοση της πρώτης εφαρμογής του έβαλαν στο μυαλό του Φώτη τη σκέψη ότι ένα προϊόν δεν αρκεί να είναι καλό. Πρέπει να ξέρεις και πώς να το πουλήσεις. «Οταν κάνεις διαδικτυακές πωλήσεις σε μια πλατφόρμα όπως το eBay, μαθαίνεις πώς γίνεται η σωστή επαφή με τους πελάτες, πώς να λύνεις τα προβλήματα που προκύπτουν. Με λίγα λόγια, μαθαίνεις το εμπόριο» τονίζει και μιλά για το παράδειγμα φίλου του, ο οποίος κέρδισε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια από ένα απλό παιχνίδι που έφτιαξε σε λίγες ώρες. «Τα κατάφερε με πολύ καλό μάρκετινγκ. Εχουμε δει κακά προϊόντα να πετυχαίνουν επειδή έχουν καλό μάρκετινγκ, και καλά προϊόντα να αποτυγχάνουν επειδή έχουν κακό μάρκετινγκ. Αποφάσισα, λοιπόν, να τον παρακολουθήσω και να μελετήσω την τακτική του».

Για να τα καταφέρω κοιμόμουν τέσσερις ώρες. Πήγαινα εξαντλημένος στο σχολείο και δούλευα επτά ημέρες την εβδομάδα. Δεν ζούσα όπως πρέπει να ζουν οι έφηβοι

Η νέα τακτική έφερε αποτελέσματα. Στα 15 του ο Φώτης άρχισε να δημιουργεί τη μία εφαρμογή πίσω από την άλλη και μέσα σε δύο χρόνια είχε φτάσει σε τριψήφιο αριθμό. «Ηταν πολύ απλές ιδέες. Πολλές από αυτές ήταν βασισμένες στον Ντόναλντ Τραμπ, κάθε κίνηση του οποίου γινόταν viral εκείνη την εποχή. Γι’ αυτό και εγώ έφτιαξα απλά παιχνίδια, όπως το Trump Jump και το Trump Dash, τα οποία κέρδισαν αμέσως το ενδιαφέρον των χρηστών. Σε μικρό χρονικό διάστημα κατάφερα να κερδίσω ένα μεγάλο ποσό και να βάλω μπροστά τα επόμενα σχέδιά μου». Εκείνη την περίοδο ο Φώτης βρήκε το δημιουργικό άλλο του μισό. Ηταν ένα παράξενο παιχνίδι της τύχης, γιατί μέχρι τη στιγμή που άρχισαν να δουλεύουν μαζί ο Αλαν Γκόκογλου ήταν ο χειρότερος εχθρός του. «Πηγαίναμε στο ίδιο σχολείο και γνωριζόμασταν από τα 12. Μισούσαμε ο ένας τον άλλον. Και ο Αλαν έφτιαχνε εφαρμογές, είναι μάλιστα καλύτερος προγραμματιστής από μένα. Αλλά δεν ήξερε τίποτα για μάρκετινγκ. Αποφασίσαμε να συνεργαστούμε και από τότε είμαστε οι καλύτεροι φίλοι». Ο Φώτης τα κατάφερνε καλά και μόνος του, αλλά μαζί με τον Αλαν απογειώθηκε. Ενα από τα πρώτα παιχνίδια που έφτιαξαν, το «Clout – The Game», είχε 250.000 downloads την ημέρα και μπήκε στο Top 10 του app store της Apple.

Apps για εκμάθηση ελληνικών

Αμέσως μετά την αποφοίτηση των δύο νέων από το σχολείο ακολούθησε η δημιουργία της Kickspan, τις υπηρεσίες της οποίας χρησιμοποιούν σήμερα χιλιάδες οργανισμοί και επιχειρήσεις. «Αυτήν τη στιγμή έχουμε 4.000 πελάτες που πληρώνουν συνδρομή για τις υπηρεσίες μας και εργαζόμαστε να αναπτύξουμε ακόμα περισσότερα εργαλεία» λέει ο νεαρός επιχειρηματίας. Μεταξύ των πολυάριθμων εφαρμογών που έχει δημιουργήσει ο Φώτης υπάρχουν και δύο που απευθύνονται σε όσους θέλουν να μάθουν να μιλούν ελληνικά. Αν και δεν έχει επισκεφθεί ποτέ την Ελλάδα, ο νεαρός επιχειρηματίας ενδιαφέρεται για τη χώρα μας με μεγαλύτερη θέρμη από αυτήν που θα περίμενε κάποιος από έναν Ελληνα τρίτης γενιάς. «Ο παππούς μου ήρθε στην Αυστραλία και ήταν ο διευθυντής του ελληνικού σχολείου. Χάρη στον παππού και στη γιαγιά μου μιλάω ελληνικά. Ο παππούς με δίδαξε και αρχαία» λέει και προσθέτει ότι έχει στενή συνεργασία με την κοινότητα της Μελβούρνης. «Σχεδιάζω μια σειρά ομιλιών στα ελληνικά σχολεία της Μελβούρνης. Πολλοί μαθητές τα εγκαταλείπουν και θέλω να τους πω να μην το κάνουν. Είναι σημαντικό να κρατήσουν την επαφή με τις ρίζες τους». Ολα τα παραπάνω μοιάζουν να έγιναν αβίαστα, αλλά ο Φώτης, όπως λέει, θυσίασε την εφηβεία του για να τα καταφέρει και αυτό δεν θα το συνιστούσε σε κανέναν νεαρό με αντίστοιχες φιλοδοξίες.

Σχεδιάζω ομιλίες στα ελληνικά σχολεία της Μελβούρνης. Πολλοί τα εγκαταλείπουν και θέλω να τους πω να μην το κάνουν. Είναι σημαντικό να κρατήσουν επαφή με τις ρίζες τους

«Για να τα καταφέρω κοιμόμουν τέσσερις ώρες κάθε βράδυ. Πήγαινα εξαντλημένος στο σχολείο και δούλευα επτά ημέρες την εβδομάδα. Δεν ζούσα όπως πρέπει να ζουν οι έφηβοι. Το μόνο που έχω να πω σε όποιον θέλει να δοκιμάσει κάτι αντίστοιχο είναι να κρατήσει τα Σαββατοκύριακα για τον εαυτό του». Στην πορεία χρειάστηκε, επίσης, να μαζέψει τα σπασμένα και από κάποιες τρανταχτές αποτυχίες που κόστισαν αρκετά χρήματα, όπως ένα κλαμπ το οποίο έκλεισε έπειτα από τέσσερα βράδια χωρίς πελάτες ή τα αποτυχημένα προϊόντα περιποίησης δέρματος που ξεχάστηκαν σε μια αποθήκη προκαλώντας ζημιά 15.000 δολαρίων.

Το success story της Kickspan είναι δεδομένο, αλλά η εταιρεία είναι εφαλτήριο για ακόμα πιο φιλόδοξα σχέδια. Σε λίγο καιρό θα παρουσιαστεί το Apps4Brands, ένα εργαλείο με το οποίο ακόμα και ο πλέον αδαής θα μπορεί να φτιάξει την εφαρμογή που θέλει σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. «Με μια συνδρομή 99 δολαρίων τον μήνα θα είναι δυνατή η δημιουργία εφαρμογής μέσα σε δύο ώρες. Θα είναι πολύ εύκολο. Κανείς δεν θα χρειάζεται να ξενυχτάει όπως ξενυχτούσα εγώ κάποτε. Σκοπεύουμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο συγκεκριμένος κλάδος» λέει ο Φώτης και προσθέτει ότι σε λίγες εβδομάδες έρχεται άλλη μία εφαρμογή που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στον τρόπο με τον οποίο μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να προωθήσει τον εαυτό του στο TikTok. «Αν και δουλεύω σκληρά από τα 12, κάθε μέρα ξυπνάω γεμάτος ενέργεια και με νέες ιδέες» καταλήγει.

ΑυστραλίαappΜελβούρνηεφαρμογές