Ελλάδα|15.07.2020 21:47

Τον Σεπτέμβριο η πρώτη φάση του διαγωνισμού για το Thessaloniki Flyover

Μαρία Λιλιοπούλου

Την υπαγωγή στο Νόμο περί Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης», αποφάσισε η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, που συνεδρίασε σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρία του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη.

Η Α΄ Φάση του διαγωνισμού του έργου αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο. Το έργο αφορά την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (flyover) που θα έχει μήκος περίπου 13  χιλιόμετρα, μαζί με όλες τις παρεμβάσεις και θα βρίσκεται πάνω από τη σημερινή περιφερειακή οδό, από το ύψος της Πυλαίας και του νοσοκομείου «Γένεσις» μέχρι την περιοχή του νοσοκομείου Παπαγεωργιου.

Συγκεκριμένα, στο έργο εντάσσονται το τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο -Κ5 (περιοχή Νοσοκομείου Παπαγεωργίου – πρώην στρατοπέδου Καρατάσου) έως την περιοχή του Νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 χλμ. προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, καθώς επίσης και το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» - Ανισόπεδος Κόμβος -Κ12 (σύνδεση με ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών), μήκους 3,5 χλμ, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.

Βάσει της απόφασης, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει:

  • την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών,
  • την κατασκευή του συνόλου των εργασιών,
  • τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει βάσει του οριστικού σχεδιασμού
  • τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού έργου, συμπεριλαμβανομένης και της Δυτικής Περιφερειακής Οδού για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου

Το συγκεκριμένο έργο καλύπτει περίοδο έως 30 ετών, εκ των οποίων 4 έτη εκτιμάται να αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και 26 έτη την περίοδο λειτουργίας. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου ανέρχεται στα 370 εκ. Ευρώ.

Το Θεσσαλονίκη flyover – όπως λέγεται – είχε παρουσιαστεί λίγο καιρό πριν στη Θεσσαλονίκη από τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ο οποίος το είχε χαρακτηρίσει «έργο πνοής» για την πόλη. Σύμφωνα με το σχεδιασμό ο δρόμος θα έχει ολοκληρωθεί και θα έχει παραδοθεί σε κυκλοφορία μέχρι το 2026

Βάσει του σχεδιασμού, με το συγκεκριμένο έργο θα επιτευχθεί η δημιουργία ενός οδικού άξονα υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Κατά συνέπεια θα υπάρξει κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί έως και 10.000 οχήματα την ώρα, ανά κατεύθυνση, ενώ θα αυξηθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας καθώς αναμένεται μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, θα συντελέσει και στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της όλης και την αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.

Παράλληλα αναμένεται να βελτιώσει το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.

Επιπλέον στα οφέλη του έργου συγκαταλέγεται και η δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και  η αύξηση της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και του τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Στη σημερινή διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ συμμετείχαν οι υπουργοί Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, Υποδομών & Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλής, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, Νικόλαος Μαντζούφας και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γεώργιος Καραγιάννης.

διαγωνισμόςThessaloniki Flyover