Ερευνα για Θεσσαλονίκη: «Βόμβα» κορονοϊού τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
NewsroomΈνας στους τέσσερις μετακινούμενους στη Θεσσαλονίκη άλλαξε τρόπο μετακίνησης εξαιτίας της πανδημίας Covid-19 μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων αποκλεισμού, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΣΕΘ ΑΕ). Παράλληλα, πτώση κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες παρουσίασε η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας, συγκριτικά με την περίοδο πριν από την πανδημία, ενώ η χρήση του ΙΧ αυξήθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (κυρίως από χρήστες που χρησιμοποιούσαν αστική συγκοινωνία στο παρελθόν).
Η έρευνα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, διενεργήθηκε το δεκαήμερο 20 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου, με στόχο μια ενδεικτική καταγραφή των επιπτώσεων της πανδημίας στο φάσμα των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών με τη δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης. Πραγματοποιήθηκε τόσο ηλεκτρονικά, όσο και με συνέντευξη σε καίρια σημεία και σε σταθμούς μετεπιβίβασης της Θεσσαλονίκης.
Συνολικά έλαβαν μέρος σε αυτή περίπου 350 μετακινούμενοι, δείγμα που, σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ, είναι μικρό, αλλά ενδεικτικό για τη συμπεριφορά πριν - και μετά τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω κορονοϊού.
Το 79,24% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιούσε πριν από την πανδημία ως κύριο μέσο μεταφοράς τη δημόσια συγκοινωνία έναντι 58,19% που ανέφερε ότι τη χρησιμοποιεί καθημερινά μετά την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας.
Το ποσοστό χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου ως κύριου μέσου μεταφοράς αυξήθηκε από 10,23% πριν από την πανδημία σε 20,47%, μετά την άρση του lockdown.
Η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας μειώθηκε σχεδόν κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες (από 52,63% πριν από την πανδημία σε 31,58% μετά την άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας). Μάλιστα, ο ένας στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσε ότι «δεν θα χρησιμοποιούσε πλέον τη δημόσια συγκοινωνία».
Επιπλέον, οι μετακινούμενοι έθεσαν για μια ακόμη φορά ζητήματα όπως είναι: η αναγκαία τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας, απολύμανσης και αερισμού των οχημάτων. Όσον αφορά την τήρηση των μέτρων στη δημόσια συγκοινωνία, περίπου το 60% δεν είναι ικανοποιημένο. Τέλος, θεωρούν ότι η μείωση του στόλου των οχημάτων είναι βασικός λόγος για τη μη τήρησης των αποστάσεων εντός των λεωφορείων, ενώ σχεδόν ομόφωνα θεωρούν ότι η δημόσια συγκοινωνία αποτελεί «υγειονομική βόμβα» για τη νόσο του SARS-CoV-2. «Αυτά μας δίνουν την πρόσθετη ευθύνη για προσοχή και διαρκή εφαρμογή των πλαισίων αποφυγής εξάπλωσης της νόσου με τα μέσα μεταφοράς (οδηγίες/ αποφάσεις ΕΟΔΥ και υπουργείων Υγείας και Υποδομών-Μεταφορών)», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας.
- Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
- «Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
- Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
- Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα