Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως από την κυβέρνηση για τους «Covid-ποδηλατόδρομους»
Τίμος ΦακαλήςΠράσινο φως για να διατηρηθούν μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου οι ποδηλατόδρομοι του δήμου Θεσσαλονίκης επί της Λεωφόρου Νίκης και της Κωνσταντίνου Καραμανλή άναψε η κυβέρνηση με νομοθετική ρύθμιση. Το προσωρινό δίκτυο ποδηλατοδρόμων δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν προβλεφθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και την απόδοση μέρους του δημόσιου χώρου στους πολίτες.
Οι εργασίες μεταφοράς του ποδηλατόδρομου από το πλακόστρωτο της παλιάς Παραλίας στη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος της παραλιακής Λεωφόρου Νίκης αλλά και η κατασκευή νέου δικτύου στη Λεωφόρο Κ. Καραμανλή (από την οδό Καυταντζόγλου μέχρι την οδό Βούλγαρη), μήκους τριών χιλιομέτρων στη δεξιά λωρίδα και στις δύο κατευθύνσεις του δρόμου ολοκληρώθηκαν τέλος του περασμένου Ιουλίου.
Το προσωρινό δίκτυο ποδηλατοδρόμων αγκαλιάστηκε από μεγάλη μερίδα πολίτων, συνάντησε, ωστόσο, και αντιδράσεις από μερίδα καταστηματαρχών στην Κ. Καραμανλή, οι οποίοι ζητούν να καταργηθεί καθώς όπως τονίζουν έφερε μαζί του, πολλαπλά προβλήματα για τις επιχειρήσεις τους.
«Η κυβέρνηση αντιλαμβανόμενη την αναγκαιότητα της κατάστασης βοηθάει τους πολίτες με αυτήν την νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να μην συνωστίζονται, να κινούνται με ένα μέσο οικολογικό και εμείς θα ακολουθήσουμε τις οδηγίες του νέου νομοθετικού διατάγματος και θα ζητήσουμε και παράταση ακόμη και μετά την 28/2. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε τον δημόσιο χώρο και να δημιουργήσουμε τις δυνατότητες για εναλλακτική μετακίνηση εντός του αστικού ιστού» δήλωσε στο ethnos.gr ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιώργος Αβαρλής.
Στο μεταξύ ο δήμος θα διαθέσει το επόμενο διάστημα 1,5 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για την συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου των ποδηλατοδρόμων, συνολικού μήκους 12 χιλιομέτρων αλλά και για την κατασκευή νέων. Στο πλαίσιο αυτό θα τεθεί προς διαβούλευση το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα από τον δήμο και η δημιουργία ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων υπερτριπλάσιου μήκους συγκριτικά με το σημερινό σε διάφορες περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης.
Το δίκτυο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις οδούς Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κ. Καραμανλή, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Κουντουριώτου και Λεωφόρο Νίκης, διαμορφώνοντας μία νέα πραγματικότητα στην πόλη. Αντίστοιχα, θα υπάρξει εισήγηση για δημιουργία προσωρινών πεζοδρόμων καθώς και οδών ήπιας κυκλοφορίας που θα διαμορφώσει τη συνολική πρόταση της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.
- Ο Μπάμπης Στόκας αποκάλυψε πως προέκυψε το όνομα Πυξ Λαξ - «Μας μπέρδευαν με τους Ζιγκ Ζαγκ»
- Πηγές ΥΠΕΞ για την ΑΟΖ Τουρκίας-Συρίας: Μεταβατική η κατάσταση, κανείς δεν νομιμοποιείται να κάνει συμφωνίες
- Ο βασιλιάς Κάρολος αλλάζει την παράδοση και απευθύνει το χριστουγεννιάτικο του μήνυμα από παρεκκλήσι νοσοκομείου
- Η ηλεκτροκίνηση «πάτησε» γκάζι παγκοσμίως το 2024 - Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τη φετινή χρονιά