Ελλάδα|27.10.2020 09:44

Πειραιάς: Οι πρώτες εικόνες από τη σύγκρουση του Καλλιστώ του Πολεμικού Ναυτικού

Newsroom

Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το σοβαρό ατύχημα που έχει ως αποτέλεσμα να υποστεί μεγάλη ζημιά στην πρύμνη του το ναρκοθηρευτικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού Καλλιστώ, ερευνά το Λιμενικό Σώμα και το Πολεμικό Ναυτικό. Την ίδια ώρα κάνουν το γύρο του διαδικτύου τα πρώτα βίντεο από το σημείο, με τις εικόνες του κομμένου πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού να σοκάρουν.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η ανάκριση του πληρώματος του φορτηγού πλοίου πορτογαλικής σημαίας από το αρμόδιο τμήμα του Λιμενικού Σώματος για τα αίτια του ατυχήματος. Την ίδια ώρα, έχουν μεταφερθεί δύο τραυματισμένα άτομα από το Καλλιστώ στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών, ενώ και τα 52 μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου έχουν περισυλλεγεί και είναι ασφαλείς.

Στην επιχείρηση διάσωσης συμμετείχαν τέσσερα πλοία ακτοπλοΐας, τα οποία απομακρύνθηκαν εν συνεχεία από το Λιμενικό Σώμα που ανέλαβε την επιχείρηση. Από τα ρυμουλκά σκάφη καταβλήθηκε προσπάθεια για να ρυμουλκήσουν το Καλλιστώ και να μην βυθιστεί και παρότι το το εγχείρημα φάνταζε εξόχως δύσκολο, αφενός γιατί το πλοίο είχε πάρει μεγάλη κλίση, αφετέρου γιατί υπάρχει και εισροή υδάτων, κατάφεραν να το προσδέσουν.

Μιλώντας στο Open TV ο Θ. Σκορδάς, πρόεδρος της πανελλήνιας ένωσης ρυμουλκών ναυαγοσωστικών μετέφερε τα ευχάριστα μαντάτα ότι «σώθηκε το Καλλιστώ. Κατάφεραν να το προσδέσουν τα ρυμουλκά και το μεταφέρουν στον ναύσταθμο».

Η ταυτότητα του Καλλιστώ

Πρώην Βρετανικό HMS Berkeley M 40

Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα

Εκτόπισμα: 750 τόν.
Πρόωση: 2 MTU 8V 396 74K 1080HP (805KW)Diesel βοηθητική 1 MTU8V396 74K765HP(570KW),2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster)
Ηλεκτρομηχανές 3 MTU6R183 TE52 200KW

Ταχύτητα: 15 κόμβοι
Πλήρωμα: 45
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλa 7,62χιλ
Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105,  και 2 υποβρύχια οχήματα PLUTOPLUSΣυστήματα Μηχανικής  Ναρκαλιείας.

Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Vosper Thornycroft στο Southampton της Μ. Βρετανίας. Παραδόθηκε στο Βρετανικό Ναυτικό στις 14 Ιανουαρίου του 1988. Παραδόθηκε στην Ελλάδα από το Βρετανικό Ναυτικό σαν όρος για ναυπήγηση πυραυλακάτων στην Σαλαμίνα, μαζί με το ιδίου τύπου Ν/ΘΗ ΕΥΡΩΠΗ. Η ύψωση της Ελληνικής σημαίας έγινε την 28η Φεβρουαρίου του 2001. 

Ιστορικό

Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).

Η ανακοίνωση του ΓΕΝ

«Το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση του περιστατικού της πρόσκρουσης εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού που σημειώθηκε περί τις 07:30 σήμερα το πρωί στον Σαρωνικό κόλπο».

ΠειραιάςΠολεμικό Ναυτικόλιμάνι Πειραιάσύγκρουση πλοίωνΚαλλιστώ