Ελλάδα|27.11.2020 17:15

Σε δοκιμαστική κυκλοφορία το δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο στην Αθήνα

Μαρία Λιλιοπούλου

Tο δεύτερο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, που θα πραγματοποιήσει δοκιμαστικά δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας, παρέλαβε σήμερα η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) παρουσία του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Το demo bus, το οποίο είναι το δεύτερο που δοκιμάζεται με επιβάτες και το τρίτο που έχει κινηθεί στους δρόμους της Αθήνας, από αύριο και για δύο μήνες, θα ενταχθεί κανονικά στο δρομολόγιο της γραμμής 2, Παγκράτι – Κυψέλη, ενώ οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινούνται στο κέντρο της Αθήνας χωρίς να καταβάλλουν το αντίτιμο του εισιτηρίου.

Το Urbino 12 Electric ανήκει στην κατηγορία των 12μετρων χαμηλοδάπεδων λεωφορείων, έχει τρεις θύρες εισόδου, ηλεκτρική ράμπα στη μεσαία θύρα για τη διευκόλυνση των ΑμΕΑ και μπορεί να μεταφέρει 30 καθήμενους επιβάτες. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται στον οπίσθιο άξονα του λεωφορείου και είναι συνολικής ισχύος 250 kWh. Όπως και τα άλλα λεωφορεία που έχει δοκιμάσει η ΟΣΥ Α.Ε., παρέχει πρόσβαση στους επιβάτες σε θύρες φόρτισης συσκευών USB.

Επιπρόσθετα, το ευρωπαϊκών προδιαγραφών όχημα, διαθέτει σύστημα CCVT με κάμερες και κέντρο ελέγχου στο ταμπλό, για έλεγχο της καμπίνας, της εισόδου - εξόδου των επιβατών και την ασφαλή κίνηση όπισθεν, ενώ είναι εξοπλισμένο με σύστημα πυρανίχνευσης πολλαπλών σημείων. «Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την κυβέρνηση συνολικά, έχουν θέσει την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της πολιτικής τους. Γι' αυτό τον λόγο έχουμε δώσει σοβαρά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ και ταυτόχρονα μεγάλο μέρος από τα 1.300 νέα λεωφορεία που θα πάρουμε με το μεγάλο διαγωνισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα» επεσήμανε ο κ. Καραμανλής.

Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η αγορά ηλεκτροκίνητων λεωφορείων τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο σχετικός διαγωνισμός για την προμήθεια νέων οχημάτων ύστερα από αρκετές αναβολές αναμένεται να βγει στον αέρα τους προσεχείς μήνες.

Σε χαμηλά επίπεδα η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν το 2019 μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της Ε.Ε. τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4% - 5% και σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στην Ολλανδία, ξεπέρασαν το 10% και στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.

Το σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης κινείται σε τέσσερις άξονες:

  • Την ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων και με ηλεκροκίνητα βάσει των κινήτρων που δίνονται για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων και δικύκλων.

Τη δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους. Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές.

  • Τη λεπτομερή παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. η διαθεσιμότητα των σημείων, η τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και η τιμή και ο τρόπος πληρωμής.

  • Την αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.


Κώστας ΚαραμανλήςΥπουργείο Υποδομών και Μεταφορώνηλεκτρικό λεωφορείοηλεκτροκίνηση