Ελλάδα|29.12.2020 14:06

Πατρών - Πύργου: Εγκρίθηκε ο διαγωνισμός για τις παρεμβάσεις - Το 2024 ο νέος αυτοκινητόδρομος

Μαρία Λιλιοπούλου

Με 30 εκατομμύρια ευρώ θα ενισχύσει το υπουργείο Υποδομών έναν από τους πιο αιματοβαμμένους δρόμους του ελληνικού οδικού δικτύου με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας. Σύμφωνα με σημερινή απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, η οποία αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», ανάβει το πράσινο φως για την εκτέλεση επειγουσών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο άξονα Πατρών – Πύργου, στον οποίο μόνο τη δεκαετία 2009 - 2019 καταγράφηκαν 290 τροχαία, που στοίχισαν τη ζωή σε 130 ανθρώπους αφήνοντας περισσότερους από 70 σοβαρά τραυματισμένους.

Την επικινδυνότητα του δρόμου, άλλωστε, μαρτυρούν και τα δεκάδες εικονοστάσια κατά μήκος του. Ωστόσο, παρά τον βαρύ ετήσιο φόρο αίματος, οι κάτοικοι των γύρω περιοχών αλλά και οι διερχόμενοι ταξιδιώτες θα πρέπει να αναμένουν έως τον Ιούνιο του 2024, προκειμένου να δοθεί σε πλήρη λειτουργία ο νέος αυτοκινητόδρομος βάσει των αναθεωρημένων χρονοδιαγραμμάτων.

Έως τότε, στόχος είναι η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο άξονα και γι΄ αυτό το λόγο εγκρίθηκε σήμερα η διενέργεια ανοικτού διαγωνισµού για την σύναψη δηµόσιας σύµβασης του έργου, «“Επείγουσες παρεµβάσεις αναβάθµισης οδικής ασφάλειας στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) Πατρών –Πύργου”», προϋπολογισµού 30.000.000 ευρώ (µε ΦΠΑ 24%).

Η σύμβαση αφορά την εκτέλεση εργασιών για τη βελτίωση του υφιστάµενου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, συνολικού µήκους 85 χλµ, από το τέλος της παράκαµψης Πατρών µέχρι την αρχή της παράκαµψης Πύργου. Συγκεκριµένα, οι εργασίες αφορούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο χρονικό διάστηµα µέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόµου, στο οποίο ο υφιστάµενος άξονας θα διατηρήσει τον υπερτοπικό χαρακτήρα του και την ανάγκη επίτευξης υψηλών ταχυτήτων, όπως επισημαίνεται. Στόχος είναι οι διορθωτικές επεμβάσεις να «τρέξουν» το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να περιοριστούν τα θανατηφόρα τροχαία και στην κατεύθυνση αυτή το έργο απαλλάχθηκε και από τη διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης με σχετική απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος που εκδόθηκε την παραμονή των Χριστουγέννων.

Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων, περιλαμβάνει:

- Διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού.

- Διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης.

- Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χλμ και στις δύο κατευθύνσεις.

- Διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού.

- Εκσκαφή – φρεαζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος.

- Καθαρισμό των τάφρων και κλαδοκοπές στην παράπλευρη βλάστηση.

- Φωτεινή Σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους.

- Κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους.

- Κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.

Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Πάτρας - Πύργου

Το πρώτο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να δοθεί σε πλήρη κυκλοφορία το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου.

Οι προηγούμενοι διαγωνισμοί με τις οκτώ διαφορετικές εργολαβίες έχουν εδώ και καιρό ρίξει αυλαία και πλέον το συγκεκριμένο έργο, το οποίο έχει περάσει ...από 40 κύματα, θα προχωρήσει ως τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού υπό την προϋπόθεση ότι θα δοθούν όλες οι απαραίτητες ευρωπαϊκές εγκρίσεις. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι πριν από περίπου 1,5 μήνα δόθηκε η πρώτη έγκριση καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της Γενικής Διεύθυνσης για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (DG GROW) «απεφάνθη ότι η εκ νέου ενσωμάτωση του Πάτρα – Πύργος στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είναι συμβατή με το Κοινοτικό Δίκαιο».

Υπενθυμίζεται ότι ο οδικός άξονας Πάτρας - Πύργου είχε αρχικώς ενσωματωθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και θα κατασκευαζόταν μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Πατρών. Ωστόσο, το 2013 είχε αφαιρεθεί από την παραχώρηση προκειμένου να εκτελεστεί ως δημόσιο έργο. Πλέον, όπως επεσήμανε σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Καραμανλής, αναμένεται η τελική έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν, ώστε να έρθει προς κύρωση στη Βουλή η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης με στόχο ο δρόμος Πάτρα – Πύργος θα δοθεί σε πλήρη λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2024.

«Στόχος μας είναι μέχρι τον Ιούνιο του ’21 να έχουμε πάρει και την έγκριση της αρμόδιας Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε., τη λεγόμενη DGCom και να ξεκινήσει το έργο» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Εφόσον αυτό επιτευχθεί, προγραμματίζεται:

  • Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 να έχει κατασκευαστεί το κομμάτι Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαΐα,

  • Μέχρι τον Μάρτιο του 2023 να είναι έτοιμο το κομμάτι Κάτω Αχαΐα - Πύργος

  • Το πρώτο εξάμηνο του 2024 να έχει ολοκληρωθεί ο δρόμος.

Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο προσφυγών από τους προηγούμενους εργολάβους, ο υπουργός επεσήμανε ότι έχουν αποζημιωθεί και ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία προσφυγή.



τροχαία ατυχήματαΠατρών-ΠύργουΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώναυτοκινητόδρομοςΚώστας Καραμανλής