Ελλάδα|19.01.2021 20:32

ΣΥΡΙΖΑ: Ευθύνες στα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη για ελλιπή αστυνόμευση ΜΜΜ

Μαρία Λιλιοπούλου

Ευθύνες στα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορων και Προστασίας του Πολίτη και στον ΟΑΣΑ για τη μη τήρηση του μνημονίου συνεργασίας με την αστυνομία και την Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2018 για τη φύλαξη των συγκοινωνιακών υποδομών, επιρρίπτουν οι δύο αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και Χρήστος Σπίρτζης με αφορμή τον άγριο ξυλοδαρμό του σταθμάρχη του μετρό.

Υπενθυμίζεται ότι με την εν λόγω ΚΥΑ, η οποία επέχει θέση σύμβασης, καθορίζονται οι διαδικασίες για την διάθεση καρτών ελεύθερης μετακίνησης του ένστολου προσωπικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.

Ως αντιστάθμισμα της παραπάνω χρήσης καρτών η ΕΛΑΣ θα πρέπει «να διαθέτει το απαραίτητο ένστολο προσωπικό για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης χώρων πραγματοποίησης συγκοινωνιακού έργου των φορέων ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. και Ο.ΣΥ Α.Ε. καθώς και κάθε άλλου χώρου αρμοδιότητας και ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α., όπως και την υποβοήθηση στην εκτέλεση υποστηρικτικών δράσεων αναγκαίων για το έργο του, για τις οποίες έχει αρμοδιότητα η Ελληνική Αστυνομία.

Ενδεικτικά αναφέρονται η φύλαξη των σταθμών της ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε., η ασφάλεια ιδιαίτερων σημείων του συγκοινωνιακού δικτύου, η αστυνόμευση λεωφορειολωρίδων και η υποστήριξη της λειτουργίας των γερανοφόρων οχημάτων του Ο.Α.Σ.Α».

Βάσει των όσων απορρέουν από την απόφαση αυτή, ο Ο.Α.Σ.Α οφείλει να αποστέλλει ανά έτος αναλυτικό αίτημα προς της Ελληνική Αστυνομία, όπου παραθέτει τις ειδικότερες απαιτήσεις σε υπηρεσίες που παρέχονται από την Ελληνική Αστυνομία. Επί του παραπάνω αιτήματος η Ελληνική Αστυνομία όφειλε να έχει καταρτίσει αναλυτικό πίνακα με το απαιτούμενο ένστολο προσωπικό.

Επίσης, έπρεπε να έχει οριστεί τριμελές κλιμάκιο ελέγχου, αποτελούμενο από έναν υπάλληλο του ΟΑΣΑ, έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Αστυνομίας και έναν υπάλληλο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που ορίζονται αντίστοιχα από τον Υπουργό Μεταφορών και τους επικεφαλής των φορέων, για τον τριμηνιαίο έλεγχο, τις αποκλίσεις και τον συμψηφισμό της αξίας των υπηρεσιών.

«Η κυβέρνηση του επιτελικού κράτους όμως έχει άλλες προτεραιότητες» επισημαίνουν σε κοινή τους δήλωση οι τομεάρχες Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη». Και συνεχίζουν: «Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προσλαμβάνει με κατ’ εξαίρεση διαδικασίες ειδικούς φρουρούς, που στη συνέχεια χωρίς να έχουν την στοιχειώδη εκπαίδευση, ντροπιάζουν την ελληνική αστυνομία και θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Είναι η πολλοστή φορά από την ημέρα των κατ’ εξαίρεση προσλήψεων του επιτελικού κράτους της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αδικαιολόγητων περιστατικών από ανεκπαίδευτους ειδικούς φρουρούς».

Αναφορικά με τη δημιουργία της αστυνομίας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τονίζουν ότι το υπουργείο Μεταφορών «δεν έχει κατανοήσει ακόμη και σήμερα τις τεράστιες ευθύνες και τις ολιγωρίες, μέσα στην υγειονομική κρίση, για τις αστικές συγκοινωνίες, σε συνέχεια όσων απαράδεκτων έχουν συμβεί με τον κατ’ εξαίρεση διαγωνισμό των οδηγών στην ΟΣΥ και με τις ελλείψεις προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες στη ΣΤΑΣΥ».

Καλούν μάλιστα τους συναρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν στα εξής:

  • Για ποιους λόγους δεν φυλασσόταν από την ΕΛΑΣ ο σταθμός του ΜΕΤΡΟ ώστε να προστατεύονται οι εργαζόμενοι και οι πολίτες,
  • Ποιό το αναλυτικό αίτημα που έχει αποστείλει ο ΟΑΣΑ στην ΕΛΑΣ (αν έχει αποστείλει),
  • Ποιός ο αναλυτικός πίνακας του απαιτούμενου ένστολου προσωπικού που έχει καταρτίσει η ΕΛ.ΑΣ. (αν τον έχει καταρτίσει),
  • Ποιοί όφειλαν να φυλούν το σταθμό του ΜΕΤΡΟ τη συγκεκριμένη ώρα,
  • Ποιό το τριμελές κλιμάκιο του ελέγχου της εφαρμογής της ΚΥΑ για Αθήνα και Θεσσαλονίκη και
  • Ποιά είναι τα αποτελέσματα του ελέγχου του.

Βάσει του συγκεκριμένου μνημονίου συνεργασίας, όπως έχει γράψει το «ethnos.gr» από την περασμένη εβδομάδα, έχουν διατεθεί στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) 50 ειδικοί φρουροί σε δύο βάρδιες για τη φύλαξη των σταθμών.

Παράλληλα, σύμφωνα με πηγες που γνωρίζουν την κατάσταση, κάθε μήνα αποστέλλεται από τον ΟΑΣΑ στην αστυνομία ο προγραμματισμός των ελέγχων κομίστρου για τις επόμενες 30 ημέρες τόσο στα μέσα σταθερής τροχιάς όσο και στα οδικά, ώστε να εξασφαλίζεται η παρουσία της αστυνομίας στα σημεία αυτά εφόσον υπάρξει ανάγκη, ενώ οι δύο πλευρές συνεργάζονται και για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων δραστηριότητα η οποία έχει ατονήσει βέβαια από πέρυσι εξαιτίας των συνεχόμενων lockdown.

σταθμάρχηςΣΥΡΙΖΑΜΜΜξυλοδαρμόςμετρό