Ελλάδα|04.02.2021 14:55

Συντριβή εκπαιδευτικού αεροσκάφους - Καθηγητής είχε υποδείξει το σημείο κι έψαχναν αλλού

Τίμος Φακαλής

Ο τραγικός επίλογος της συντριβής του εκπαιδευτικού αεροσκάφους που είχε απογειωθεί από την Κοζάνη και χάθηκαν τα ίχνη του την Κυριακή, γράφτηκε το πρωί της Πέμπτης (4/2) όταν το κλιμάκιο της ΕΜΑΚ εντόπισε τα συντρίμμια κοντά στο οροπέδιο Μιτσικέλι, μετά από πέντε μέρες ερευνών.

Αν και ο Αρης Μπαρτζώκας Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με ειδικότητα στη Μετεωρολογία και την Κλιματολογία, μετά την επεξεργασία των δεδομένων είχε υποδείξει το συγκεκριμένο σημείο οι έρευνες επικεντρώθηκαν σε άλλες περιοχές.

«Έχοντας εντοπίσει την κατάσταση θεώρησα από την πρώτη στιγμή ότι το αεροπλάνο ήταν κοντά-κοντά στο βουνό Μιτσικέλι από τη πίσω μεριά του. Οι έρευνες ωστόσο επικεντρώθηκαν στο ανατολικό Ζαγόρι και έψαχναν σε διάφορα χωριά όπως το Τσεπέλοβο. Δεν μπορούσε να είναι τόσο μακριά το αεροπλάνο» δήλωσε στο ethnos.gr o κ. Μπαρτζώκας. 

Αντίστοιχη εικόνα για το σημείο της πτώσης του εκπαιδευτικού αεροσκάφους είχε σύμφωνα με πληροφορίες και ο διοικητής της 2ης ΕΜΑΚ αρχιπύραρχος, Αριστείδης Μαυρόπουλος. Ενδεικτικό της σύγχυσης που επικράτησε κατά τη διάρκεια των ερευνών ήταν και η λάθος πληροφορία ότι το εκπαιδευτικό αεροσκάφος  εντοπίστηκε την Τετάρτη σε μια χαράδρα πολλών μέτρων, στην ευρύτερη περιοχή της Ελάτης από κυνηγούς.

Intime/Ολοκληρώθηκε η έρευνα για την συντριβή του εκπαιδευτικού αεροσκάφους

Το μοιραίο λάθος του 32χρονου πιλότου

Σύμφωνα με τον κ. Μπαρτζώκα οι ισχυροί νοτιάδες που επικρατούσαν στο οροπέδιο Μιτσικέλι «κάρφωσαν» το εκπαιδευτικό αεροπλάνο στην πλαγιά, παρά την προσπάθεια του άτυχου νεαρού Ιρακινού πιλότου να υπερκεράσει την κορυφογραμμή του βουνού. «Ανέβαινε από την πίσω πλευρά του βουνού για να περάσει την κορυφογραμμή και να κατέβει από την μεριά των Ιωαννίνων. Αυτός ο άνεμος στο βουνό είναι πολύ βίαιος και πολύ επικίνδυνος για μικρά αεροσκάφη όταν αυτά βρίσκονται κοντά στο βουνό. Η λογική λέει ότι δεν έπρεπε να περάσει το βουνό από κει. Έπρεπε να περάσει από την περιοχή του Δρίσκου λίγο νοτιότερα που είναι χαμηλά τα υψόμετρα. Αυτός πήγε από την περιοχή που ήταν ψηλό το βουνό. Δυστυχώς ο άτυχος Ιρακινός δεν είχε γνώση της κατάστασης που επικρατεί στην περιοχή» είπε στο ethnos.gr ο Άρης Μπαρτζώκας.

Στην περιοχή επικρατούσε πυκνή ομίχλη και νέφωση και σύμφωνα με τον καθηγητή δεν υπήρχε περίπτωση ο άτυχος πιλότος να έβλεπε την κορυφή του βουνού. Σύμφωνα με τον κ. Μπαρτζώκα την ημέρα εκείνη που έγινε το δυστύχημα φυσούσε νοτιάς πολύ ισχυρός άνεμος με ριπές στην πόλη των Ιωαννίνων οι οποίες ξεπερνούσαν τα 25 χιλιόμετρα την ώρα.

Οταν φυσούν βοριάδες ματαιώνονται οι πτήσεις από Αθήνα προς Ιωάννινα  

Το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι σύνηθες στην περιοχή και όταν συμβαίνει το αντίθετο-όταν πνέουν βοριάδες ή βορειοανατολικοί άνεμοι δημιουργούνται προβλήματα στις πτήσεις της Ολυμπιακής από την Αθήνα προς τα Γιάννενα.

Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την Κοζάνη, θα πετούσε πάνω από τα Ιωάννινα και θα επέστρεφε στην Κοζάνη, χωρίς να έχει προγραμματισμένη προσγείωση στο τοπικό αεροδρόμιο. Το τελευταίο σήμα από το αεροσκάφος δόθηκε στις 12:29, πέντε ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του αεροδρομίου Ιωαννίνων.

έρευναΙωάννινααεροπλάνοΚοζάνη