Ελλάδα|18.02.2021 21:39

Διόδια: Πόσους σταθμούς διοδίων θα έχει η Εγνατία Οδός και με ποιο αντίτιμο

Μαρία Λιλιοπούλου

Εξήντα τρεις σταθμοί διοδίων μετωπικοί και πλευρικοί θα «απλωθούν» στα περίπου 1.000 χιλιόμετρα της Εγνατίας Οδού με την τιμή ανά χιλιόμετρο να είναι αρχικά 3 λεπτά του ευρώ και σταδιακά να αυξάνεται.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής για τη Συμφωνία -πλαίσιο για τη λειτουργία και τα διόδια της Εγνατίας Οδού, σήμερα στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο λειτουργούν 18 σταθμοί διοδίων και προγραμματίζεται να λειτουργήσουν και άλλοι δύο νέοι μετωπικοί σταθμοί, στο Νησέλι και την Καβάλα. Επίσης σημείωσε ότι, σύμφωνα με την ΚΥΑ του 2017, δηλαδή επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θα λειτουργούν και 43 πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Διαβάστε επίσης: Διόδια: Νέες τιμές, e-pass για όλα, χρέωση ανά χιλιόμετρο - Τι ισχύει από 1η Γενάρη

Υπενθύμισε ότι ο αρχικός σχεδιασμός το 2014 περιελάμβανε μόνο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, αρχικά εννέα και στη συνέχεια 13. «Όμως μετά ο ΣΥΡΙΖΑ που ως αξιωματική αντιπολίτευση στήριξε το κίνημα «Δεν πληρώνω» και έλεγε ότι δεν θα βάλει καθόλου διόδια, ήρθε στην κυβέρνηση και αύξησε τα διόδια σε 63 και το κόστος στα πέντε λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Ο ίδιος εξήγησε ότι η σημερινή κυβέρνηση διαπραγματεύτηκε με τους θεσμούς και «αντί για πέντε λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο από την πρώτη στιγμή όπως είχε συμφωνηθεί από το ΣΥΡΙΖΑ, η χρέωση θα είναι καταρχάς στα τρία λεπτά και σταδιακά θα αυξάνεται». Και αυτό με το επιχείρημα ότι η τιμή των διοδίων θα πρέπει να αντιστοιχεί με το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχονται και σταδιακά θα ανεβαίνει ανάλογα με τη βελτίωση τους.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στον ενιαίο πομποδέκτη που λειτουργεί πλέον τονίζοντας ότι το σύστημα παρέχει εκπτώσεις στους συχνούς χρήστες, οι οποίες αγγίζουν και το 90% από την 28η έως την 50ή διέλευση. Δεν απάντησε ωστόσο στην ερώτηση που του απηύθυνε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος εάν και ποια θα είναι τα μέτρα που θα ληφθούν για την τοπική κοινωνία και τις διελεύσεις των κατοίκων, των εργαζομένων και των ατόμων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργού, στις υπηρεσίες λειτουργίας των σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων: η διάθεση του απαραίτητου προσωπικού για την είσπραξη των τελών διοδίων, η διάθεση προσωπικού για την λειτουργία των Σημείων Εξυπηρέτησης Συνδρομητών, οι υπηρεσίες εφαρμογής πομποδέκτη, οι υπηρεσίες μεταφοράς, καταμέτρησης και κατάθεσης των εισπράξεων, οι υπηρεσίες καθαριότητας των σταθμών διοδίων, η προμήθεια των στολών εργασίας του προσωπικού, καθώς και η προμήθεια των απαιτούμενων αναλώσιμων για τη λειτουργία των σταθμών διοδίων. Επίσης, ο ανάδοχος θα παρέχει υπηρεσίες εμπορικής πολιτικής, εξοπλισμού γραφείου, εξοπλισμό και λοιπές υπηρεσίες.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ο σχετικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε μέσω της Επίσημης Εφημερίδας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και διενεργήθηκε μέσω του ΕΣΗΔΗΣ (Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων) την 10η Ιουλίου 2020, όπως προβλέπει ο 4412. Τόνισε δε ότι κατατέθηκε μία προσφορά, αυτή της εταιρείας «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.», η οποία ήταν αποδεκτή με ποσοστό μέσης έκπτωσης 21,93 %. Η συνολική αξία του ιδιωτικού συμφωνητικού της συμφωνίας - πλαίσιο ορίστηκε στο ποσό των 61.760.000 ευρώ και αποτελεί την ανώτατη συνολική αμοιβή αυτής.

Απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ τον κατηγόρησε ότι κατά τη διάρκεια της κυβερνητικής του θητείας αποχώρησαν 107 υπάλληλοι από την Εγνατία, προσθέτοντας ότι αυτή η τάση πλέον έχει ανατραπεί και έχουν ήδη ακυρωθεί 15 μετατάξεις και αιτήσεις εργαζομένων που είχαν υποβληθεί στο πλαίσιο της κινητικότητας.

Διαβάστε επίσης: Εγνατία Οδός: Μόνη δεσμευτική προσφορά από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

διόδιααυτοκινητόδρομοςΚώστας Αχ. ΚαραμανλήςΕγνατία Οδός