Ελλάδα|09.01.2019 13:47

Μελέτη του ΕΜΠ για την πάταξη των τζαμπατζήδων στις μπάρες εισιτηρίων

Newsroom

Το φαινόμενο έχει πάρει διαστάσεις από τότε που έκλεισαν οι πύλες εισόδου-εξόδου στο μετρό και τους σταθμούς του ΗΣΑΠ, υπονομεύοντας σημαντικά την προσπάθεια μείωσης της λαθρεπιβίβασης και της τόνωσης των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών.

Ο ΟΑΣΑ, στον οποίο ανήκει η ευθύνη εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, έχει επισημάνει το πρόβλημα κι έχει αναθέσει στο ΕΜΠ να ερευνήσει ποιο είναι το βέλτιστο χρονικό διάστημα που θα πρέπει να μένουν ανοιχτές οι πύλες όταν οι επιβάτες χτυπάνε το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Η υπάρχουσα ρύθμιση αφήνει τις πύλες ανοικτές για περίπου οκτώ δευτερόλεπτα. Ο ΟΑΣΑ κατέληξε στη διάρκεια αυτή, μετά από μελέτη που ετοίμασε η ανάδοχος εταιρεία, Hellas Smart Ticket, έπειτα από εκτεταμένες δοκιμές. Η μελέτη που έχει αναλάβει το ΕΜΠ θα καταγράψει τι ισχύει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη.

Τα έως τώρα αποτελέσματα, όπως αναφέρει το economistas από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι ενθαρρυντικά, δεδομένου πως στα μέσα σταθερής τροχιάς παρατηρείται από τον περασμένο Μάιο αύξηση των εσόδων που ανέρχεται σε 25% κατά μέσο όρο, συγκριτικά με το 2017.

Αυτό σημαίνει πως η ΣΤΑΣΥ, η οποία είχε έσοδα 95 εκατομμύρια ευρώ το 2017, κερδίζει κάθε μήνα από τον περασμένο Μάιο περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον.

Ωστόσο, η αποτελεσματική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που με κόστος γύρω στα 70 εκατομμύρια ευρώ αποτελεί το πιο σημαντικό έργο στα μέσα μεταφοράς, υπονομεύεται από την έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού.

Η επαναφορά των ελέγχων στα μέσα μεταφοράς θα αποτελέσει, σύμφωνα με πληροφορίες, έναν από τους στόχους που θα τεθεί στις συγκοινωνιακές εταιρείες από το υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ).

μετρόηλεκτρονικό εισιτήριοΣΤΑΣΥτρένοηλεκτρικόςΗΣΑΠ