Ταξί και φορτηγατζήδες στα «κάγκελα» - Έρχονται κινητοποιήσεις με αποκλεισμό συνόρων
Μαρία ΛιλιοπούλουΣτα όριά του έχουν φτάσει τον κλάδο των αυτοκινητιστών οι περιορισμοί εξαιτίας της πανδημίας και η κατακόρυφη πτώση του τζίρου τον τελευταίο χρόνο. Τόσο οι αυτοκινητιστές εμπορευματικών μεταφορών όσο και ο κλάδος των ταξί προετοιμάζουν κινητοποιήσεις με αποκλεισμό συνόρων και αυτοκινητοπομπές εάν δε βρεθεί λύση στα διαρκώς επιδεινούμενα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) έχει ήδη εξαγγείλει αποκλεισμό του συνοριακού σταθμού των Ευζώνων σε περίπτωση που δεν αρθούν οι νέοι περιορισμοί που επιβλήθηκαν από χθες για την είσοδο στην Ελλάδα μέσω των συνόρων Κακαβιάς (Eλλάδα-Αλβανία) και Ευζώνων (Ελλάδα- Βόρεια Μακεδονία), χωρίς να εξαιρεί ρητά τους οδηγούς διεθνών μεταφορών.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Πρώτο βήμα για επέκταση του μετρό στο Μαρούσι
Οπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης τα εν λόγω συνοριακά σημεία διέλευσης λειτουργούν πλέον μόνο από τις 7π.μ. έως τις 7μ.μ., ενώ παράλληλα τις ώρες λειτουργίας γίνεται ο έλεγχος με rapid tests όλων όσων εισέρχονται στην χώρα.
Παράλληλα είχε προστεθεί και μέγιστος αριθμός επιτρεπόμενων διελεύσεων ανά ημέρα έως 400 ατόμων συνολικά, είτε ταξιδιωτών, είτε οδηγών, από κάθε σύνορο. Ο περιορισμός αυτός είχε ως πρώτο αποτέλεσμα τη δημιουργία ουράς 7 χιλιομέτρων στους Ευζώνους δεδομένου ότι καθημερινά εισέρχονται από εκεί περί τα 2.000 φορτηγά, ενώ ταυτόχρονα προέκυψε και έλλειψη διαθεσιμότητας των υποχρεωτικών PLF: «Χθες μας ενημέρωσαν ότι τα PLF είχαν εξαντληθεί ως και μετά τις 20 Μαρτίου! Ακόμα και οδηγοί φορτηγών που μεταφέρουν ευπαθή ή/και επικίνδυνα εμπορεύματα, δεν μπορούσαν να κάνουν άμεση διέλευση του συνόρου λόγω αδυναμίας έκδοσης PLF» λέει ο κ. Κενανίδης.
Τελικώς σήμερα το πρωί οι αυτοκινητιστές ενημερώθηκαν ότι θα εξαιρεθούν από τον περιορισμό στις ημερήσιες εισόδους. Ωστόσο δεν «παγώνουν» την κινητοποίησή τους μέχρι να αρθεί και η λειτουργία των συνοριακών σημείων διέλευσης μόνο για 12 ώρες δεδομένου ότι αυτό θα άφηνε πολλούς μεταφορείς κάθε βράδυ στα σύνορα να περιμένουν την επόμενη ημέρα για να συνεχίσουν το ταξίδι τους παρά το γεγονός ότι μπορεί να μεταφέρουν και ευπαθή προιόντα.
«Τα προβλήματα και οι μεγάλες χρονοκαθυστερήσεις στα χερσαία σύνορα έχουν ήδη προκληθεί από το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, όταν ξεκίνησε η διενέργεια rapid tests σε όλους τους οδηγούς φορτηγών οχημάτων που διέρχονται στην Ελλάδα, μέσω Ευζώνων και Προμαχώνα, δημιουργώντας έτσι ουρές πολλών χιλιομέτρων στα σύνορα, σημειώνει ο κ. Κενανίδης προσθέτοντας πως «η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και ο περιορισμός της διασποράς του κορωνοϊού, αποτελεί για όλους πρώτη προτεραιότητα. Αυτό έχει αποδειχθεί εμπράκτως από τους οδηγούς διεθνών μεταφορών, οι οποίοι καθόλη την διάρκεια της πανδημίας τηρούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα αυτοπροστασίας με τα ποσοστά των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε οδηγούς διεθνών μεταφορών, αλλά και τα αποτελέσματα των rapid tests που διενεργούνται τους τελευταίους τρεις μήνες στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας να το αποδεικνύουν περίτρανα».
Ο ίδιος προσθέτει πως οι οδηγοί φορτηγών εργάζονται απομονωμένοι εντός της καμπίνας του οχήματός τους, χωρίς να συχνάζουν σε χώρους με άλλα άτομα. Ωστόσο η εφαρμογή μέτρων σαν αυτά που θεσπίστηκαν πριν λίγες ημέρες και δημιουργούν μέγαλες χρονοκαθυστερήσεις και αναμονή στα σύνορα, έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα καθώς εξαναγκάζονται οι οδηγοί να συγκεντρώνονται είτε για την ανάπαυσή τους, είτε για λόγους προσωπικής υγιεινής, σε κοινόχρηστους εξωτερικούς χώρους κατά μήκος των πολυσύχναστων αυτοκινητοδρόμων της Βουλγαρίας, ή της Βόρειας Μακεδονίας, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο την ασφάλειά τους όσο και την προσωπική τους υγεία.
Τα ταξί
Σε απόγνωση βρίσκονται και οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι αναμένεται να «πολιορκήσουν» την Αθήνα μεθαύριο Πέμπτη 4 Μαρτίου εγκαινιάζοντας έναν κύκλο κινητοποιήσεων με πρώτη δράση τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών.
Η κινητοποίηση των ιδιοκτητών, επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί και αγοραίων έχει προγραμματιστεί για τις 11.00 και θα συνδυαστεί με αυτοκινητοπομπή στην οποία θα συμμετέχουν μέλη σωματείων του κλάδου από όλη την Ελλάδα.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) οδηγήθηκε στην απόφαση αυτή ύστερα από την άρνηση οικονομικής στήριξης του κλάδου από την κυβέρνηση, εν αντιθέσει με άλλες επιχειρήσεις του τομέα των μεταφορών, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ.
«Η κυβέρνηση εμμένει στην απόφασή της πως δεν μπορεί να παράσχει καμιά άλλη οικονομική ενίσχυση στον κλάδο μας, πέρα από αυτή που προβλέπεται από το πρόγραμμα επιστρεπτέας προκαταβολής. Η υπομονή όλων έχει εξαντληθεί. Η άδικη αντιμετώπιση του κλάδου μας από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είναι ανεξήγητη και αδικαιολόγητη. Η εμμονή του υπουργείου στην επιστρεπτέα προκαταβολή ως βασικό -και μοναδικό -συστατικό της ενίσχυσης, είναι απόδειξη πλέον ότι η επιβίωση χιλιάδων ελληνικών οικογενειών ουδόλως τους ενδιαφέρει. Σε αυτή την χώρα υπάρχουν κι εργαζόμενοι. Υπάρχουν και άνθρωποι. Δεν είναι όλα αριθμοί…» τονίζουν οι αυτοκινητιστές προσθέτοντας πως εφόσον δεν εισακουστούν, θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.
Οι ίδιοι δηλώνουν αποφασισμένοι να επιδιώξουν άλλη μία συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, ενώ θα καταθέσουν ψήφισμα με όλα τα αιτήματα του κλάδου στον Πρόεδρο της Βουλής και στα πολιτικά κόμματα.
Διαβάστε επίσης: Οδήγηση δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου - Ποιες είναι οι προϋποθέσεις
- Αμπελόκηποι: Τα σχέδια των βομβιστών αποκρυπτογραφεί η Αντιτρομοκρατική - Στο μικροσκόπιο οι σημειώσεις τους – Βρέθηκαν μάσκες και περούκες μετά από έρευνες σε τρία σπίτια
- Πλημμύρες: SOS από τους επιστήμονες - Με μεγαλύτερη συχνότητα θα εμφανίζονται φαινόμενα όπως στη Βαλένθια
- Εθνική Ελλάδας: Sold-out το ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ μέσα σε λίγες ώρες
- Δουλειές... με πάγους: Απομονωμένο νησί στην Ανταρκτική βρήκε εργαζομένους - Θα έχει ταχυδρόμο, γραμματέα και «φύλακα» πιγκουΐνων