Δώρο στους επιχειρηματίες του τουρισμού προκειμένου να «βγάλουν» και αυτή τη θερινή σεζόν χωρίς την κατεδάφιση των αυθαιρέτων, τα οποία έχουν εντοπιστεί σε αιγιαλό και παραλίες και έχουν ήδη εκδοθεί πρωτόκολλα κατεδάφισης από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, κάνει η κυβέρνηση με την τροπολογία που κατατέθηκε μέσα στη νύχτα και ορίζει αναστολή των κατεδαφίσεων σε αυτές τις ευαίσθητες περιοχές παρατείνοντας την παρανομία. Η κίνηση μεταφράζεται από την αντιπολίτευση, αλλά και τις περιβαλλοντικές οργανώσεις ως ένα ακόμα πλήγμα στο περιβάλλον που καταφέρνει η κυβέρνηση την ώρα μάλιστα που εξακολουθεί να μαίνεται στη Βουλή ο «πόλεμος» που έχει ξεσπάσει με τη συμπερίληψη άρθρου στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις, με το οποιο κατακερματίζονται οι προστατευόμενες περιοχές Natura 2000 και επιτρέπεται επί της ουσίας η ανοικοδόμηση μέσω «ήπιων αναπτυξιακών έργων». Διαβάστε επίσης: Ταξί και φορτηγατζήδες στα «κάγκελα» - Έρχονται κινητοποιήσεις με αποκλεισμό συνόρων Περίπου 30.000 πολίτες έχουν ήδη υπογράψει την επιστολή με την οποία ζητείται η απόσυρση του επίμαχου άρθρου 219, ενώ 29 περιβαλλοντικές οργανώσεις με επιστολή που απέστειλαν σήμερα Τετάρτη στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη ζητούν να παρέμβει προσωπικά – έστω και την τελευταία στιγμή – ώστε να αποσυρθεί η εν λόγω διάταξη. Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν, αργά χθες το βράδυ κατατέθηκε και η τροπολογία, με την οποία «αναστέλλεται μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2021 η εκτέλεση πρωτοκόλλων κατεδάφισης και διοικητικής αποβολής για έργα που υφίστανται κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος, κάθε είδους, που έχουν κατασκευαστεί στον αιγιαλό, την παραλία, την όχθη, την παρόχθια ζώνη, το υδάτινο στοιχείο, τον πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λινοθάλασσας, λίμνης και κοίτης λεύσιμου ποταμού χωρίς να υφίσταται απόφαση παραχώρησης της χρήσης αυτών». Αν και από την εν λόγω ρύθμιση μπορούν να επωφεληθούν δημόσιες και δημοτικές εγκαταστάσεις, ουσιαστικά όχι μόνο δεν αποκλείεται κανείς καθώς συμπεριλαμβάνονται ακόμα και ιδιοκτήτες αυθαιρέτων σε παραλίες, αλλά στην έκθεση συνεπειών της ρύθμισης αναφέρεται με σαφήνεια και ...ειλικρίνεια πως αφορά χρήστες των έργων που έχουν κατασκευαστεί στον αιγιαλό, την παραλία και στις λοιπές ευαίσθητες περιοχές, «όπως ναυτικούς ομίλους, αλιείς, ξενοδοχεία και καταστήματα». Ως επιχείρημα προβάλλεται το γεγονός ότι λόγω των περιοριστικών μέτρων για την ανάσχεση της διάδοσης του κορονοιού δεν εχει καταστεί δυνατή ή έχει καθυστερήσει η νομιμοποίηση/τακτοποίηση των εν λόγω έργων με αποτέλεσμα να επίκεινται οι εκτελέσεις των πρωτοκόλλων στο άμεσο μέλλον, ενώ τονίζεται ξεκάθαρα ότι στους μακροπρόθεσμους στόχους εντάσσεται η «νομιμοποίηση/τακτοποίηση, ενδεχόμενη επισκευή και τυχόν ανάπτυξη των εν λόγω έργων». Στην πράξη αυτό που συμβαίνει είναι να «παγώνουν» τα χιλιάδες πρωτόκολλα κατεδάφισης που έχουν εκδοθεί για αυθαίρετα και έχουν κριθεί τελεσίδικα σε όλη την Ελλάδα και θα παραμείνουν για άλλη μια φορά ανεκτέλεστα αφήνοντας «παράθυρο» για μόνιμη διατήρησή τους σε περιοχές όπως η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και η Πελοπόννησος. Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη τροπολογία φέρει την υπογραφή όλων των συναρμόδιων υπουργών συμπεριλαμβανομένου και του υπουργού Περιβάλλοντος, Κώστα Σκρέκα, σύμφωνα με πληροφορίες προετοιμάστηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη για να την υποστηρίξει τελικώς στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής στην αρμοδιότητα του οποίου ήταν άλλα άρθρα της τροπολογίας. Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι όλο το προηγούμενο διάστημα η τέως ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος είχε κάνει «σημαία» την κατεδάφιση των αυθαιρέτων σε αιγιαλούς, παραλίες και δάση έχοντας εγκρίνει μεγάλο χρηματοδοτικό Πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου, ύψους 6,28 εκατ. ευρώ για τις εργολαβίες των κατεδαφίσεων, οι οποίες ετοιμάζονταν να ξεκινήσουν, αλλά πλέον «παγώνουν». Τελικώς – όπως φαίνεται – το μόνο που κατεδαφίζεται είναι ολόκληρη η επιχειρηματολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος. «Η μηδενική ανοχή σε τέτοιες παράνομες δραστηριότητες βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, συνολικά της κυβέρνησης, αλλά και προσωπικά του Πρωθυπουργού. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες για καθυστερήσεις. Δεν είμαστε εδώ για να αναπαράγουμε παθογένειες του παρελθόντος. Ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που του αντιστοιχούν για να προστατέψουμε το περιβάλλον μας με πράξεις, όχι με λόγια», έλεγε τον περασμένο Μάιο ο τότε υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης. Ο ίδιος είχε αποστείλει επανειλημμένα επιστολές στους συντονιστές των επτά Αποκεντρωμένων Διοικήσεων προκειμένου να επισπευστούν οι κατεδαφίσεις με τελευταία τον περασμένο Νοέμβριο, όταν με τον υφυπουργό Νίκο Ταγαρά τους καλούσαν να προβούν είτε στην άμεση διεξαγωγή των σχετικών διαγωνισμών ανάδειξης αναδόχου, είτε στην υλοποίηση των έργων κατεδάφισης τελεσίδικων αυθαιρέτων κατασκευών, στην περίπτωση που έχει ορισθεί ανάδοχος. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος, από τα 6,28 εκατομμύρια ευρώ του προυπολογισμού για τις κατεδαφίσεις, οι περιοχές για τις οποίες έχουν δεσμευθεί τα υψηλότερα ποσά είναι: Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Αττικής είχαν ενταχθεί τα έργα εκτέλεσης κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών σε ρέματα της Δημοτικής Ενότητας Μάνδρας του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας, όπως και στο ρέμα Πικροδάφνης στα όρια των Δήμων Αλίμου, Παλαιού Φαλήρου και Αγίου Δημητρίου καθώς και σε δάση- δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις στη Δυτική και Ανατολική Αττική. Συνολικός προϋπολογισμός: 1.634.917 ευρώ. Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Κρήτης είχαν ενταχθεί τα έργα εκτέλεσης κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών σε ευαίσθητα περιβαλλοντικές περιοχές (αιγιαλός, παραλίες, δάση). Συνολικός προϋπολογισμός 1.135.000 ευρώ. Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου – Δυτ. Ελλάδας και Ιονίου, είχαν ενταχθεί έργα εκτέλεσης κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών, επίσης σε αιγιαλό, παραλίες και δάση, συνολικού προϋπολογισμού 985.000 ευρώ Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, στη Ρόδο έχει ενταχθεί η εκτέλεση κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών που βρίσκονται σε αιγιαλό- παραλία, σε δάση, σε δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις, συνολικού προϋπολογισμού 935.000 ευρώ. Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Πρώτο βήμα για επέκταση του μετρό στο Μαρούσι