Ελλάδα|07.04.2021 21:53

Λεωφορεία: Εφτασαν τα πρώτα με leasing στην ΟΣΥ - Σε ποιες γραμμές τα δρομολόγια

Μαρία Λιλιοπούλου

Με την υπηρεσία της τηλεματικής σε υπολειτουργία εξαιτίας των αυξημένων κρουσμάτων κορονοιού μεταξύ των σταθμαρχών και εποπτών της, τα οποία αναδείχτηκαν ύστερα από την καταγγελία εργαζομένων στον ΕΟΔΥ για τη διεξαγωγή τεστ, όπως είχε ήδη γράψει το ethnos.gr, παραλήφθηκαν επίσημα σήμερα Τετάρτη 7 Απριλίου τα πρώτα 40 λεωφορεία από την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες).

Τα πρώτα 40 λεωφορεία με leasing θα βγουν στους δρόμους της Αθήνας από την Παρασκευή 9 Απριλίου ενισχύοντας καταρχάς τις πιο επιβαρυμένες γραμμές σε 14 περιοχές, ενώ σταδιακά θα δρομολογηθεί και το σύνολο των 300 νέων οχημάτων.

«Η προσπάθεια συνεχίζεται, οι δεσμεύσεις μας υλοποιούνται», τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη και το Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, ενημερώθηκαν από τον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ, Ιωάννη Γκόλια, το Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Νίκο Αθανασόπουλο, τον Πρόεδρο της ΟΣΥ, Βασίλη Ξυπολητά και το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, για την αναδιάταξη του συγκοινωνιακού έργου και τη σταδιακή προσθήκη των 300 λεωφορείων με leasing κατά προτεραιότητα στις γραμμές, όπου παρουσιάζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, τα πρώτα λεωφορεία που θα δρομολογηθούν θα σημάνουν και την προσθήκη επιπλέον τριάντα δρομολογίων την ημέρα στις επιβαρυμένες γραμμές: «Όταν βγουν και τα 300 λεωφορεία, τα οποία φυσικά σταδιακά θα ενισχύσουν και άλλες γραμμές, θα έχουμε συνολικά άλλα 3.500 με 4.000 επιπλέον δρομολόγια την ημέρα, που θα προστεθούν στα ήδη 3.000 περισσότερα που έχουμε σήμερα σε σχέση με πριν λίγους μήνες», επεσήμανε.

Ο ίδιος επανέλαβε τα βήματα του σχεδιασμού που υλοποιεί ήδη το υπουργείο και αφορούν:

  • Ανάταξη του στόλου με επισκευές και συντήρηση και αύξηση των δαπανών για συντήρηση κατά 200%.
  • Ενίσχυση του στόλου με 200 οχήματα μέσω της συμφωνίας με ΚΤΕΛ.
  • 609 προσλήψεις, διαδικασία η οποία ολοκληρώθηκε.
  • Ενίσχυση της συγκοινωνίας με leasing.

«Και βέβαια προετοιμάζουμε εντατικά και το επόμενο, 5ο βήμα, το διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων, που όπως δεσμεύθηκε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και μετά από πρόταση της κυβέρνησης έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης» πρόσθεσε ευχαριστώντας τους εργαζομένους και τη διοίκηση της εταιρίας, αλλά και το επιβατικό κοινό.

«Δεν λέμε ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα. Όμως μέσα σε 1,5 χρόνο έχουμε κάνει όσα δεν έγιναν επί μια 10ετία στην οποία δεν ήρθε ούτε ένα νέο λεωφορείο, δεν έγινε ούτε μία πρόσληψη. Και συνεχίζουμε» κατέληξε.

«Σήμερα ξεκινά άλλο ένα βήμα της μεγάλης προσπάθειας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ουσιαστική ενίσχυση του στόλου των Αστικών Συγκοινωνιών», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης σημειώνοντας ότι με την δρομολόγηση των πρώτων 40 λεωφορείων θα επιτευχθεί η περαιτέρω πύκνωση της συχνότητας των δρομολογίων, εν μέσω και του τρίτου κύματος της πανδημίας».

Σε ποιες γραμμές θα δρομολογηθούν τα 40 πρώτα οχήματα

Αναλυτικά, τα δρομολόγια των νέων λεωφορείων θα είναι στις εξής γραμμές:

051: Σταθμός υπεραστικών λεωφορείων Κηφισού – Ομόνοια (μέσω Ακαδημίας Πλάτωνος, κυκλική)
224: Καισαριανή – Ελ. Βενιζέλου
813: Αβέρωφ - Προύσσης
211: Μεταμόρφωση – Ακαδημία (κυκλική)
550: Παλαιό Φάληρο - Κηφισιά
040: Πειραιάς - Συνταγμα
049: Πειραιάς - Ομόνοια
Α7: Στουρνάρη – Κηφισιά (πλατεία Πλατάνου)
Α3: Ακαδημία – Γλυφάδα (μέσω λεωφόρου Βουλιαγμένης)
Α5: Ακαδημία – Αγία Παρασκευή - Ανθούσα
Β2: Σταθμός Συγγρού Φιξ – Αγιος Κοσμάς (μέσω παραλιακής, κυκλική)
Και οι τρεις διπλές που εξυπηρετούν την ίδια περιοχή
622: Γουδή - Ανω Γαλάτσι και

815: Γουδή - Ταύρος
106: Αγία Βαρβάρα – σταθμός Συγγρού Φιξ (κυκλική) και

126: Παλαιό Φάληρο – Σταθμός Συγγρού Φιξ (κυκλική)
136: Ανω Νέα Σμύρνη – Σταθμός Συγγρού Φιξ (κυκλική) και

137: Ανω Νέα Σμύρνη – Σταθμός Συγγρού Φιξ (κυκλική)

Αυξάνονται τα κρούσματα στην εταιρία

Την ίδια στιγμή στην εταιρία εν μέσω του τρίτου κύματος της πανδημίας αυξάνονται και τα κρούσματα κορονοιού μεταξύ των εργαζομένων. Αποτέλεσμα είναι σήμερα οι υπηρεσίες τηλεματικής να υπολειτουργούν και πολλοί από τους οδηγούς να καλούνται να συνεννοούνται τηλεφωνικά με τους σταθμάρχες.

Οπως επισημαίνει στο ethnos.gr ο Ηλίας Γκιουλάκης, μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και του ΕΚΑ, ένα μεγάλο ποσοστό των εργαζομένων στην τηλεματική είναι εκτός υπηρεσίας καθώς είτε εντοπίστηκε θετικό στα τεστ κορονοιού ή αποτελεί στενή επαφή κρούσματος.

Ο ίδιος σε έγγραφη καταγγελία του προς τον ΕΟΔΥ είχε επισημάνει ότι «Στην αίθουσα τηλεματικής όπου και σας ζητώ να κάνετε αυτοψία προς διαπίστωσή σας, η στέγαση της εν λόγω υπηρεσίας είναι στον 2ο όροφο εντός αμαξοστασίου στην οδό Π. Ράλλη 20 – 22 όπου θα διαπιστώσετε και εσείς ότι σε κλειστό χώρο περίπου 120 τ.μ. εργάζονται 25 άνθρωποι και στην αλλαγή βάρδιας το νούμερο των εργαζομένων διπλασιάζεται με αποτέλεσμα να υπάρξει κίνδυνος μετάδοσης του ιού».

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η παράταξη ΜΕΤΑ ΟΣΥ, κατόπιν της καταγγελίας, το περασμένο Σάββατο η διοίκηση προγραμμάτισε ομαδικά τεστ από τα οποία στα τρία κρούσματα που προυπήρχαν «προστέθηκαν επιπλέον έξι θετικά κρούσματα. Στη συνέχεια δεν έγινε καμία ιχνηλάτηση των 6 κρουσμάτων. Αντίθετα οι στενές επαφές κλήθηκαν για εργασία όπου με νέες παρεμβάσεις τελικά τέθηκαν σε καραντίνα. Στις 5 Απριλίου έγιναν επαναληπτικά τεστ και βρέθηκαν επιπλέον 9 κρούσματα».

Διαβάστε επίσης: Μετακίνηση εκτός νομού το Πάσχα: Τα 2 σενάρια - Ποιοι οι τυχεροί

δρομολόγιαΟΑΣΑλεωφορείαΜΜΜαστικά λεωφορεία