Γιάννης Αγγελικούσης: Πέθανε ο γνωστός εφοπλιστής
NewsroomΕφυγε από τη ζωή το Σάββατο 10 Απριλίου σε ηλικία 73 ετών ο μεγαλύτερος Ελληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, έπειτα από πολυήμερη νοσηλεία. Η είδηση του θανάτου του βύθισε σε πένθος την ελληνική αλλά και την παγκόσμια ναυτιλία.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης υπέστη καρδιακή προσβολή το Σάββατο 20 Μαρτίου στο σπίτι του και εισήχθη στο νοσοκομείο, όπου οι γιατροί τον έβαλαν σε καταστολή. Επειτα από 20 ημέρες στο νοσοκομείο τελικά δεν τα κατάφερε.
Πλακιωτάκης: Η ναυτιλία πενθεί έναν σπουδαίο Έλληνα
Τα θερμά συλλυπητήριά του για τον θάνατο του εφοπλιστή Ιωάννη Αγγελικούση, εξέφρασε στην οικογένεια και τους συνεργάτες του, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
«Η ναυτιλία πενθεί έναν σπουδαίο Έλληνα. Ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπήρξε εμβληματική προσωπικότητα στην παγκόσμια ναυτιλία, με έργο και δράση που τον έφεραν για δεκαετίες στις πρώτες θέσεις σε ολόκληρο τον κόσμο», τονίζει στη δήλωσή του ο κ. Πλακιωτάκης. Προσθέτει επίσης ότι ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπήρξε «ταυτοχρόνως στυλοβάτης της ελληνικής σημαίας, με το 90% των πλοίων του να ταξιδεύουν με τη Γαλανόλευκη».
«Οι επιχειρηματικές του ικανότητες, η προσήλωση στην οικογένεια του, η αγάπη του για την Ελλάδα και τους ναυτικούς, αποτελούν ιστορική παρακαταθήκη και παράδειγμα για όλους μας. Θα τον θυμόμαστε πάντα με βαθύ σεβασμό και εκτίμηση για όσα προσέφερε στη ναυτιλία και την Ελλάδα» υπογραμμίζει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ποιος ήταν ο Γιάννης Αγγελικούσης
Ο Γιάννης Αγγελικούσης γεννήθηκε το 1948 στο Λονδίο. Ηταν γιος του Αντώνη Αγγελικούση και της Μαρίας Παπαλιού. Άρχισε να εμπλέκεται στην εταιρεία του πατέρα του από το 1973. Αδελφή του η Άννα Αγγελικούση, η οποία αποτελεί και αυτή μια από τις ισχυρές γυναίκες της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Angelicoussis Shipping Group το 1989, μετά τον θάνατο του πατέρα του Αντώνη Αγγελικούση. Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετονομάστηκε σε Maran Tankers Management το 2009), η οποία ανέλαβε το κομμάτι των tankers, ενώ το επόμενο έτος προχώρησε στις πρώτες παραγγελίες 5 πλοίων capesizes, χύδην φορτίου, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Εκείνη την εποχή ήταν τα μεγαλύτερα πλοία του είδους που είχε παραγγείλει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής. Το 2000 αποφάσισε να επεκτείνει τον τομέα των tankers, με νέες παραγγελίες πλοίων Aframaxes, Suezmaxes και VLCCs. Τον Σεπτέμβριο του 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας παράλληλα την θυγατρική Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων. Το 2005 η Marin Gas προχώρησε και στην πρώτη παραγγελία για πλοίο LPG.
Αngelicoussis Group
Ο όμιλος Αγγελικούση (Αngelicoussis Group) είναι o δεύτερος μεγαλύτερος διεθνώς ναυτιλιακός όμιλος. Διαθέτει 141 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 26,7 εκατ. τόνων και αξίας 9,01 δισ. δολαρίων, ενώ «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα 22 πλοίων. Από το σύνολο των πλοίων του ομίλου Αγγελικούση, 57 είναι δεξαμενόπλοια, 49 φορτηγά και 35 LNG. Ο Όμιλος Αγγελικούση δραστηριοποιείται σε ξηρό και υγρό φορτίο, ενώ τα περισσότερα από τα 141 πλοία του πλέουν υπό την ελληνική σημαία. Τα τελευταία οκτώ χρόνια, η κόρη του Γιάννη, Μαρία Αγγελικούση αναλάμβανε όλο και περισσότερες αρμοδιότητες στον όμιλο και στην πραγματικότητα είναι η διάδοχος της ναυτιλιακής αυτοκρατορίας.
Διαβάστε επίσης: Νομισματοκοπείο - Κορονοϊός: Σκληρό lockdown στον οικισμό Ρομά
- Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
- «Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
- Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
- Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα