Ελλάδα|14.05.2021 21:59

Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής: Εγκρίθηκε μελέτη του αεροσταθμού στη Θεσσαλονίκη και 5άστερου ξενοδοχείου στο Ρέθυμνο

Newsroom

Στην έγκριση της αρχιτεκτονικής μελέτης για την αίθουσα εντός του κτιρίου του αεροσταθμού στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, η οποία θα επεκτείνει κατά 34.000 τ.μ. την επιφάνεια του αεροσταθμού και ενός πεντάστερου πολυτελούς καταλύματος στο Ρέθυμνο, προχώρησε μεταξύ άλλων το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη.

Αναλυτικά το Συμβούλιο ενέκρινε:

- Την αρχιτεκτονική μελέτη για την αίθουσα εντός του κτηρίου Αεροσταθμού του Αερολιμένα Θεσσαλονίκης

Αφορά σε Αρχιτεκτονική Μελέτη η οποία βελτιστοποιεί τις υφιστάμενες κτηριακές εγκαταστάσεις των 26.608,57 τ.μ. (χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο Πύργος Ελέγχου), και παρέχει επέκταση 34.071,57 τ.μ συνολικά σε όλα τα επίπεδα, με τελική επιφάνεια αεροσταθμού 60.680,14 τ.μ. μικτού εμβαδού.

Το υφιστάμενο κέλυφος του αεροσταθμού διατηρείται ως έχει, με αποξήλωση του υαλοπετάσματος μόνο στα σημεία που θα συνδεθεί με τις συνδετήριες γέφυρες. Από τους δύο χώρους Check-in στο υφιστάμενο κτήριο, ο ένας θα καταργηθεί και ο άλλος θα αναδιαμορφωθεί, σύμφωνα με τη νέα μελέτη διαχείρισης αποσκευών. Οι Πύλες Αναχωρήσεων παραμένουν στην ίδια περιοχή και μεγαλώνει η επιφάνεια τους, ώστε να συμπεριλάβουν χώρο που σήμερα είναι στο έδαφος. Το νέο κτήριο έχει σχεδιαστεί σαν μία γραμμική συνέχεια του υφιστάμενου με ευθυγραμμισμένους όγκους.

Μελέτη αρχιτεκτονικού σχεδιασμού για την προσθήκη πέργκολας σε υφιστάμενο φυλάκιο ελέγχου εντός του Αερολιμένα Μυκόνου.

Αφορά σε προσθήκη πέργκολας με χρήση χώρου αναμονής επιβατών ιδιωτικών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, στο βόρειο άκρο των εγκαταστάσεων, στην απόληξη της οδού που εξυπηρετεί την κίνηση των οχημάτων από και προς το αεροδρόμιο. Η παρέμβαση διατηρεί την αίσθηση της χαμηλής κλίμακας, στηρίζεται σε 2 αρχές παθητικού δροσισμού, αερισμού και ηλιοπροστασίας και διατηρεί στοιχεία της παραδοσιακής κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής.

Ανέγερση ξενοδοχειακού καταλύματος 5 * εκτός οικισμού Μπαλί, στη θέση «Κατεβατή» της τοπικής κοινότητας Μελιδονίου, του Δήμου Μυλοποτάμου περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου

Αφορά σε ξενοδοχειακό κατάλυμα πολυτελείας 5* στα βόρεια κρητικά παράλια, εκτός οικισμού Μπαλί, συνολικής έκτασης 197.296,47 τμ., για το οποίο πρόκειται να εκδοθεί η άδεια δόμησης από την ΕΥΠΑΤΕ (Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων). Εκτός από το κεντρικό κτίριο, προβλέπονται spa, γυμναστήριο με εσωτερικές και εξωτερικές πισίνες, υπαίθριοι χώροι που αναπτύσσονται σε δύο επίπεδα. Στη μελέτη έγιναν τροποποιήσεις βάσει της απόφασης του Τοπικού Συμβουλίου του ΥΠΠΟΑ.

Καθορισμός συμπληρωματικών ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης διατηρητέου κτιρίου, επί της οδού Παν. Βαλλιάνου (πρώην Τράπεζας Ελλάδος), στο Ο.Τ. 93 του Δήμου Αργοστολίου (Ν. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ), φερόμενης ιδιοκτησίας Δήμου Αργοστολίου, για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του, ως «Μουσείου Γεράσιμου Σκλάβου».

Αφορά στην υλοποίηση του έργου: «Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός Μουσείου Γεράσιμου Σκλάβου Δήμου Αργοστολίου» στο διατηρητέο κτίριο που βρίσκεται στον Δήμο Αργοστολίου. Η μελέτη περιλαμβάνει εργασίες που αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση της νέας λειτουργίας, ενώ έχει ληφθεί μέριμνα ώστε όλοι οι χώροι να είναι επισκέψιμοι από άτομα ΑΜΕΑ.

Μετά το πέρας του συμβουλίου του ΚΕΣΑ, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε: «Το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, με τις αποφάσεις του, αποδεικνύει ότι αποτελεί έναν ισχυρό θεματοφύλακα προστασίας του δομημένου και αδόμητου Περιβάλλοντος, στηρίζοντας παράλληλα την ανάπτυξη ολοκληρωμένων επενδυτικών σχεδίων».

Μύκονοςξενοδοχείοαεροδρόμιο ΜακεδονίαΡέθυμνοαρχιτεκτονική