Ανεβαίνουν οι τόνοι για τις καθυστερήσεις στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου
Μαρία ΛιλιοπούλουΑνεβαίνουν οι τόνοι για τις καθυστερήσεις της έναρξης των έργων για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, αλλά και των παρεμβάσεων στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο με στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων σε ένα δρόμο, ο οποίος εξακολουθεί να αποτελεί μία μόνιμη παγίδα θανάτου για τους οδηγούς.
Σε υψηλούς τόνους διεξήχθη σήμερα στη Βουλή η συζήτηση επι της ερώτησης του βουλευτή Ηλείας του Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλη Κατρίνη, μόλις λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις του κυβερνητικού βουλευτή Κώστα Τζαβάρα ότι δε θα είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές αφενός εξαιτίας της μη διάσωσης των πανεπιστημιακών τμημάτων στον Πύργο και αφετέρου λόγω των καθυστερήσεων του πολύπαθου Πάτρα – Πύργος.
Παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής δεσμεύτηκε για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, για την τοπική κοινωνία φαίνεται ότι ο κόμπος έχει φτάσει ήδη στο χτένι.
«Και σας λέω λοιπόν και σας δηλώνω ότι εγώ υποψήφιος στις επόμενες εκλογές δεν θα είμαι εξαιτίας αυτού του γεγονότος (σσ τριτοβάθμια εκαίδευση) και εξαιτίας βέβαια και του γεγονότος ότι ακόμα στην Ηλεία περιμένουμε να έρθει και να δημοπρατηθεί ο δρόμος που θα αντικαταστήσει την καρμανιόλα Πύργου Πατρών στην οποία κάθε χρόνο σκοτώνεται ο πληθυσμός ενός μικρού χωριού», είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Ηλείας της ΝΔ, Κώστας Τζαβάρας προσθέτοντας ότι ο ίδιος δεν είναι «πολιτικάντης».
Από την πλευρά του ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλης Κατρίνης στην ερώτησή του προς τον κ. Καραμανλή αφού επεσήμανε ότι οι ευθύνες για τη μη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου από το 2007 είναι διαχρονικές και διακομματικές, ενώ και η προηγούμενη κυβέρνηση έχει συντριπτικές ευθύνες, σημείωσε πως:
Δύο χρόνια πριν ο Πρωθυπουργός επισκεπτόμενος την Ηλεία είπε ότι το Πάτρα – Πύργος είναι έργο πρώτης προτεραιότητας και έχουν περάσει ήδη 22 μήνες από τις εκλογές και την αναληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ.
Εχει περάσει 1 χρόνος από τότε που το αρμόδιο υπουργείο έστειλε στην Ευρωπαική Επιτροπή το αίτημα για έγκριση της σύμβασης παραχώρησης και
πέντε μήνες από την επίσημη τελευταία εκτίμησή του υπουργού Υποδομών ότι εντός 6μήνου θα έχουμε εγκρίσεις και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί στο σύνολο του στο τέλος Οκτωβρίου 2024.
«Από τότε μέχρι σήμερα έχουμε δει μόνο κάποιες γενικές ανακοινώσεις ότι περιμένετε εξελίξεις το επόμενο εξάμηνο» επεσήμανε ο κ. Κατρίνης προσθέτοντας ότι «δεν έχουν ξεκινήσει καν οι εργασίες βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου αφού δεν εχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, ο οποίος ανακοινώθηκε σ΄αυτήν εδώ την αίθουσα 11 μήνες πριν, ενώ έχουν ανοίξει οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις και ξεκίνησε η τουριστική κίνηση».
Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, σημείωσε ότι πριν τρεις μέρες ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσία του κ. Καραμανλή συναντήθηκε με την αντιπρόεδρο της Ευρωπαικής Επιτροπής Μαγκρέτε Βεστάγκερ με αντικείμενο συζήτησης το Πάτρα – Πύργος.
Επιβεβαιώνοντας τη συνάντηση ο κ. Καραμανλής επεσήμανε πως ο Πρωθυπουργός «για το συγκεκριμένο αυτό έργο σπαταλά πολύ μεγάλο πολιτικό κεφάλαιο ώστε να το δούμε να γίνεται επιτέλους πράξη».
Στη συνέχεια συνέδεσε το εγχείρημα απόκτησης τηλεοπτικού σταθμού από τον κ. Καλογρίτσα με τη «σαλαμοποίηση» του Πάτρα – Πύργος σε οκτώ κομμάτια και έκανε αναδρομή των κινήσεων που έγιναν τους τελευταίους 22 μήνες.
Τονισε ότι αρχικά ελήφθη επέκταση ώστε το έργο να ενταχθεί στην περίοδο 2021 – 2027, ενώ ζητήθηκε τα 77 χλ. του δρόμου να επιστρέψουν στην παραχώρηση «κάτι που ήταν εξαιρετικά δύσκολο να γίνει», όπως σημείωσε προσθέτοντας πως «πήραμε ένα τεράστιο ρίσκο» και διαβεβαιώνοντας ότι «το έργο θα γίνει και θα γίνει εντός χρονοδιαγραμμάτων μέχρι το 2024».
Ο κ. Καραμανλής απέδωσε μέρος της ευθύνης για τις καθυστερήσεις στην πανδημία και την ευρωπαική γραφειοκρατία εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, σημειώνοντας πως πλέον το ζήτημα των εγκρίσεων βρίσκεται στο τελικό στάδιο καθώς η ελληνική πλευρά έχει αποστείλει όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με τη μελέτη προσφοράς – οφέλους και αναμένεται η επίσημη απάντηση της Επιτροπής: «Αυτό που συζητήσαμε με την κυρία Βεστάγκερ είναι αν θα περιμένουμε την επίσημη τελική έγκριση δεδομένου ότι και ο Πρωθυπουργός της εξήγησε ότι σε αυτό το έργο θρηνούμε πολλές ζωές κάθε χρόνο» είπε ο υπουργός Υποδομών σημειώνοντας πως «το χρονοδιάγραμμά μας παρά την κρίση του κορονοιού δεν έχει μεταβληθεί».
Αναφερόμενα στα έργα βελτίωσης του υφιστάμενου οδικού δικτύου, ο κ. Καραμανλής είπε ότι έχει γίνει δημοπράτηση και συμβασιοποίηση: «Μας κουνάτε το δάχτυλο, αλλά καμία κυβέρνηση δεν πήρε την απόφαση ποτέ να ρίξει 30 εκατομμύρια στον υφιστάμενο δρόμο. Προφανώς δε γνωρίζετε ή κάνετε πως δε γνωρίζετε ότι όλα αυτά έχουν γίνει εν μέσω πανδημίας όταν τα δικαστήρια δε λειτουργούν, οι υπηρεσίες υπολειτουργούν».
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά