Ελλάδα|28.05.2021 13:26

Θεσσαλονίκη: Τι κρύβεται πίσω από ατύχημα με λεωφορείο μια μέρα μετά την επισκευή του

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Παλαιότερο των 20 ετών είναι το 15% των λεωφορείων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (τα 45 από τα 330 που κυκλοφορούν στην πόλη), με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να αναπτύξουν ακόμα και εν κινήσει σοβαρές μηχανικές βλάβες και να κινδυνεύσει η ζωή επιβατών και οδηγών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η «σύγκρουση» δύο λεωφορείων το απόγευμα της Πέμπτης 27 Μαΐου στην περιοχή του Ευόσμου, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά μία γυναίκα – επιβάτης, γεγονός το οποίο οι εργαζόμενοι αποδίδουν στο ότι δεν έπιασαν τα φρένα του ενός οχήματος. Ωστόσο, η διοίκηση του οργανισμού υποστηρίζει ότι στο συγκεκριμένο λεωφορείο έγινε συντήρηση την προηγούμενη ημέρα του ατυχήματος και μάλιστα είχε αλλάξει το εξάρτημα, στο οποίο αποδίδεται η βλάβη.

Να σημειωθεί ότι αντίστοιχο περιστατικό με «σύγκρουση» δύο λεωφορείων είχε καταγραφεί και πριν από λίγους μήνες στην οδό Μοναστηρίου, το οποίο πάλι οι εργαζόμενοι απέδωσαν σε μηχανική βλάβη.

Μάλιστα, μιλώντας στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, υποστηρίζει ότι είναι γερασμένο σχεδόν το σύνολο του στόλου των λεωφορείων του οργανισμού, αφού ο μέσος όρος ηλικίας βρίσκεται στα 14-15 έτη και τα παλαιότερα φτάνουν ακόμα και τα 23 χρόνια «ζωής».

Παράλληλα, ο κ. Δήμκας αναφέρει ότι εξαιτίας βλαβών και αδυναμίας γρήγορης επιδιόρθωσής τους, αφού υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην έγκριση από το Δημόσιο για απόκτηση ανταλλακτικών, είναι παροπλισμένα περισσότερα από 200 λεωφορεία, τα οποία θα έπρεπε να βρίσκονται στους δρόμους της πόλης και να εξυπηρετούν τους πολίτες.

«Το λεωφορείο που ευθύνεται για τη σύγκρουση στον Εύοσμο, είναι 23 ετών και θα έπρεπε να είχε ήδη αποσυρθεί και να αντικατασταθεί. Συνολικά 45 λεωφορεία είναι παλαιότερα των 20 ετών. Είχαμε και άλλα τόσα ίδιας ηλικίας, αλλά πριν από λίγο καιρό αντικαταστάθηκαν. Περισσότερα από 200 λεωφορεία αυτήν τη στιγμή είναι παροπλισμένα λόγω βλαβών, αν και κάποια από αυτά μπορούν να επισκευαστούν και να κυκλοφορήσουν. Δυστυχώς, υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην απόκτηση ανταλλακτικών. Για να πάρουμε μία βίδα, μπορεί να περάσουν ακόμα και… μήνες».

Διοίκηση: Έχουμε παλαιά λεωφορεία – Ερευνάται το ατύχημα

Το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος του στόλου των λεωφορείων είναι γερασμένο και κάποια φτάνουν ακόμα και τα 23 χρόνια «ζωής», παραδέχεται στο ethnos.gr και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, σημειώνοντας ότι μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου θα γίνουν πολλές αντικαταστάσεις. Μάλιστα, σημειώνει ότι σήμερα, Παρασκευή 28 Μαΐου, το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού θα αποφασίσει τη μίσθωση άλλων 80 λεωφορείων, τα οποία αναμένεται να βγουν στους δρόμους μέχρι τον Αύγουστο, προκειμένου να προσφέρονται καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες

«Είναι πραγματικότητα ότι έχουμε λεωφορεία ακόμα και 23 ετών, τα οποία και θα αντικαταστήσουμε μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Με βάση το διαγωνισμό που έγινε, μπορούμε να πάρουμε μέχρι και 270 λεωφορεία, αλλά θα αποκτήσουμε, όσα χρειαζόμαστε. Είναι γεγονός ότι πάρα πολλά λεωφορεία μας, ο αριθμός των οποίων μπορεί να φτάνει ακόμα και τα 400, βρίσκονται παροπλισμένα και άχρηστα, είτε επειδή είναι μεγάλης ηλικίας, είτε διότι τους έγινε πλημμελής συντήρηση, είτε επειδή δεν τους έγινε καθόλου συντήρηση. Ο ΟΑΣΘ κάθε μέρα κάνει δύο φορές το γύρο του πλανήτη και είναι λογικό να δημιουργούνται προβλήματα στα λεωφορεία. Σε ό,τι αφορά το χθεσινό περιστατικό, ερευνάται, διότι στο λεωφορείο έγινε συντήρηση μία μέρα πριν και είχε αλλαχθεί το ανταλλακτικό, στο οποίο φαίνεται να οφείλεται το πρόβλημα», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Σκόδρας.

Όλες οι ειδήσεις

Πράσινο Πιστοποιητικό: Ποιοι θα το χρησιμοποιούν – Πώς θα εκδίδεται – Πρεμιέρα από την Ελλάδα

Ανοίγουν γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, χώροι για δεξιώσεις - Αποφάσεις για νέα άρση μέτρων

Εγκλημα στα Γλυκά Νερά – Καλλιακμάνης: Κοντά στην εξιχνίαση η ΕΛ.ΑΣ

Σαμπάχ: 7+1 ζητήματα που θα θέσει στην Ελλάδα ο Τσαβούσογλου 

ΟΑΣΘΘεσσαλονίκηατύχημαλεωφορείαεργαζόμενοι