Προς πολεοδόμηση Πάχη, Αλεποχώρι και Κινέτα του δήμου Μεγάρων
Μαρία ΛιλιοπούλουΣτις προς πολεοδόμηση περιοχές εντάσσονται η Πάχη, το Ήρεμο Κύμα, το Νέο Μελί, η Βλυχάδα, το Αλεποχώρι, το Μάζι και η Κινέτα βόρεια και νότια του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ στα Μέγαρα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, το οποίο αποκτά η πόλη ύστερα από είκοσι χρόνια.
Στην αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου στα Μέγαρα, την οποία υπέγραψε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς περιλαμβάνονται διατάξεις που διασφαλίζουν την προστασία των ευαίσθητων φυσικών περιοχών απολύτου προστασίας, ενώ παράλληλα διατηρείται και αναβαθμίζεται το αεροδρόμιο της Πάχης, υπάρχει πρόβλεψη για τη διερεύνηση δημιουργίας υδατοδρομίου στην Πάχη και επιπλέον έχει ενταχθεί και η νέα υπεραστική σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας (ΣΓΥΤ) Αθηνών - Κορίνθου - Πατρών, κατά μήκος και νοτίως της ΝΕΟΑΚ με σταθμό ανατολικά του Α/Κ Πάχης. Η γραμμή, όπως επισημαίνεται στο Σχέδιο εξυπηρετεί και τον προαστιακό σιδηρόδρομο ταχείας σύνδεσης της Αθήνας και του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα με την Κορινθία, ενώ προγραμματίζεται και η δημιουργία ειδικής λεωφορειακής σύνδεσης του νέου σταθμού του Προαστιακού με την πόλη των Μεγάρων.
Στην περιοχή της Πάχης βελτιώνονται οι λιμενικές υποδομές με στόχο τη δημιουργία τουριστικού λιμένα και την ανάπτυξη τουριστικού ή/και αλιευτικού καταφυγίου, ενώ στην περιοχή του Αλεποχωρίου καθώς και της Κινέτας προτείνεται να αναζητηθεί χώρος για την ανάπτυξη τουριστικού ή/και αλιευτικού καταφυγίου με μόνιμες ή πλωτές εγκαταστάσεις.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην προστασία ευαίσθητων περιοχών, όπως οι κορυφές των ορεινών όγκων στον Κιθαιρώνα, στο όρος Πατέρα και στα Γεράνεια Όρη, όπου αφενός δε θίγεται ούτε τροποποιείται ο χαρακτήρας τους και ισχύει ειδικό καθεστώς προστασίας και δόμησης.
Συγκεκριμένα στις περιοχές απόλυτης προστασίας βρίσκονται οι υψηλότερες κορυφές των ορεινών όγκων Κιθαιρώνα, Πατέρα και Γερανείων. Στη ζώνη αυτή επιτρέπονται χρήσεις αναψυχής, υπαίθριων πολιτιστικών δραστηριοτήτων, περιπάτου και πεζοποριών. Προβλέπεται επίσης η οργάνωση κατόπιν σχετικής μελέτης, πάρκου των ιστορικών και μυθολογικών διαδρομών, για την ανάδειξη και προβολή των στοιχείων ιδιαίτερου τοπιακού, φυσικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος που περιλαμβάνει.
Επιπλέον, επιτρέπονται περιορισμένες διαμορφώσεις, χώροι στάθμευσης, περίπτερα περιβαλλοντικής και ιστορικής ενημέρωσης και σημάνσεις, καθώς και κάθε διαμόρφωση, υποδομή και εξοπλισμός για την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων και ιδιαίτερα όσων σχετίζονται με τις αρχαίες μεσαιωνικές διαδρομές (δρόμοι, οχυρώσεις, πύργοι, φυλάκια κ.λπ.). Επίσης, θα οργανωθούν οι πεζοπορικές διαδρομές, ποδηλατικές διαδρομές, οι στάσεις θέας και οι θέσεις ανάπαυσης σε οργανωμένους χώρους. Για την εξυπηρέτηση του πάρκου είναι δυνατή και η αποκατάσταση ερειπωμένων κτισμάτων. Στη ζώνη αυτή επιτρέπονται μέχρι τρία ορειβατικά καταφύγια - ένα στο όρος Πατέρα και δύο στα Γεράνεια όρη.
Με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο
- Καθορίζονται ως περιοχές Προστασίας και αποκατάστασης τοπίου οι παραλιακές ζώνες προκειμένου να εξασφαλισθεί η προστασία του παράκτιου χώρου με την εφαρμογή χρήσεων αναψυχής, υπαίθριου αθλητισμού, υπαίθριων πολιτιστικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων για την ιστορική, πολιτιστική και περιβαλλοντική ενημέρωση των επισκεπτών.
- Αναθεωρείται η οργάνωση των 10 υφιστάμενων Πολεοδομικών Ενοτήτων σε 18, δηλαδή, δημιουργούνται 8 νέες Πολεοδομικές Ενότητες, ενώ ορισμένες εκ των 10 επεκτείνονται.
- Προσδιορίζεται με σαφήνεια το πολεοδομικό καθεστώς των περιοχών με ειδικές χρήσεις κοινωνικών εξυπηρετήσεων (για κτίρια εκπαίδευσης, κοινωνικής πρόνοιας κλπ.) και παραγωγικών δραστηριοτήτων (για ανάπτυξη δραστηριοτήτων χαμηλής όχλησης, χονδρεμπορίου και τεχνολογικών πάρκων).
- Ρυθμίζεται η κυκλοφοριακή οργάνωση του Δήμου και των χρήσεων γης κατά μήκος των μεγάλων οδικών αξόνων (Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου, Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών Κορίνθου, συνδετήρια διανομαρχιακή οδός Μεγάρων – Αλεποχωρίου – Σχίνου – Περαχώρας – Λουτρακίου).
- Προτείνεται η δημιουργία σταθμού αυτοκινήτων στην είσοδο της πόλης των Μεγάρων, εκτός των ορίων του εγκεκριμένου σχεδίου, καθώς και η διατήρηση και αναβάθμιση του Αεροδρομίου της Πάχης για χρήση από την Αεροπορία Στρατού και τη Γενική Αεροπορία (για έκτακτες πτήσεις charters επικουρικά προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών).
- Καθορίζεται η περιοχή της Γεωργικής Γης με σκοπό την προστασία γης γεωργίας και κτηνοτροφίας στον Δήμο.
- Καθορίζονται ως περιοχές Ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης με χρήση κατοικίας, οι περιοχές στη θέση Στίκας, Πανόραμα και στο τρίγωνο μεταξύ της Παλαιάς Εθνικής Οδού και σε όριο με την ΠΕΠ1γ και βορειοανατολικά της πόλης των Μεγάρων και σε επαφή με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης. Οι περιοχές αυτές θα είναι δυνατό να πολεοδομηθούν στο μέλλον, μετά από έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, ώστε να καλυφθούν πιθανές οικιστικές ανάγκες που θα προκύψουν.
«Η αναθεώρηση του ΓΠΣ Μεγαρέων αφορά σε μια διαδικασία, της οποίας η έναρξη χρονολογείται το 2001. Μετά από 20 χρόνια, ο Δήμος Μεγαρέων αποκτά το βασικότερο εργαλείο ανάπτυξής του, τον απαραίτητο σχεδιασμό επί εδάφους. Διότι χωρίς να μπει τάξη στον χώρο με σαφείς κανόνες, καμιά περιοχή δεν μπορεί να σχεδιάσει το μέλλον της για να εξελιχθεί. Αυτό κάνουμε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για όλη τη χώρα με τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια που έχουμε εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης. Σχεδιάζουμε την προοπτική σε όλη την Επικράτεια», επεσήμανε σε δήλωσή του ο κ. Ταγαράς.
Γλυκά Νερά: Αστυνομικές πηγές στο ethnos.gr για τον πιλότο - «Ήταν ο Νο1 ύποπτος από την αρχή»
Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: Ομολόγησε ο σύζυγος της Καρολάιν
Αρση μέτρων: Ανοίγουν κλειστοί κινηματογράφοι, παιδότοποι, λούνα παρκ
Ερευνα για τα 3 χρόνια Συμφωνίας των Πρεσπών: Το 52% συμφωνεί ότι ενίσχυσε την ειρήνη στα Βαλκάνια
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό