Ελλάδα|25.06.2021 17:15

ΜΜΜ: «Αναταράξεις» στα δρομολόγια λεωφορείων και στην Αθήνα

Μαρία Λιλιοπούλου

Μαζί με τη θερμοκρασία στα 50 λεωφορεία χωρίς κλιματισμό από τη Λειψία, τα οποία ο ΟΑΣΘ αναγκάστηκε να αποσύρει από την κυκλοφορία στη Θεσσαλονίκη, καθώς δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις ακραίες συνθήκες καύσωνα, ανεβαίνει και το θερμόμετρο στις σχέσεις εργαζομένων και διοίκησης στα οδικά μέσα της Αθήνας.

Αιτία, η δεύτερη παράταση έως τις 13 Ιουλίου, η οποία συζητείται να δοθεί στην εφαρμογή του χειμερινού ωραρίου με στόχο να μη μειωθούν τα δρομολόγια, όπως συμβαίνει στη θερινή δρομολόγηση.

Ωστόσο κάτι τέτοιο όχι μόνο θα αποτελέσει εμπόδιο στη λήψη των πρώτων καλοκαιρινών αδειών των εργαζομένων (την ώρα που στο προσωπικό κίνησης δεν είχαν δοθεί άδειες ούτε τα Χριστούγεννα προκειμένου να μη μειωθούν τα δρομολόγια σε συνθήκες κορονοΐού), αλλά θα τους αναγκάσει – όπως καταγγέλλουν – να βρίσκονται στο δρόμο έως και 15 ώρες την ημέρα εξαιτίας των διακεκομμένων βαρδιών που θα εφαρμοστούν προκειμένου να βγει το πρόγραμμα.

Την ίδια στιγμή, όπως επισημαινεται στην επιστολή που απέστειλε το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ προς τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών, αλλά και στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών παρατηρείται ήδη:

  • Δρομολόγηση 12μετρων λεωφορείων σε γραμμές κορμού, οι οποίες εξυπηρετούνται κανονικά από αρθρωτά 18μετρα με αποτέλεσμα στις ώρες αιχμής τα λεωφορεία να φτάνουν την απαιτούμενη πληρότητα από τις πρώτες στάσεις και ενίοτε ακόμα και από την αφετηρία. Αυτό συμβαίνει αφενός επειδή αρκετά αρθρωτά λεωφορεία βρίσκονται στην τεχνική βάση για αποκατάσταση βλαβών, ενώ παράλληλα 11 οχήματα αυτού του τύπου που μισθώθηκαν με τη μέθοδο του leasing και έφτασαν πρόσφατα στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη δεν έχουν βγει ακόμα στους δρόμους. Αποτέλεσμα είναι σε γραμμές κορμού, οι οποίες καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις και έχουν αυξημένη επιβατική κίνηση, όπως η Β9, η Α7 και η Α1 να εκτελούν δρομολόγια 12μετρα οχήματα.
  • Πρόβλημα με μη επανδρωμένες βάρδιες: Όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» το μέλος και πρώην πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Νίκος Κουλουμπαρίτσης «εργαζόμενοι στην εταιρία εδώ και αρκετό καιρό και ενώ δε δικαιολογείται από τον υφιστάμενο αριθμό των οχημάτων αλλά και των οδηγών, προγραμματίζονται πρόσθετες βάρδιες, από 15 έως 20 ανά αμαξοστάσιο, για τις οποίες τελικά υπάρχει αδυναμία να επανδρωθούν με αποτέλεσμα να μην είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται εάν σκοπίμως επιδιώκεται να παρουσιαστεί αδυναμία εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου, η οποία ενδεχομένως θα φέρει πρόσθετη παρουσία ιδιωτών.
  • Ανάγκη να απασχολούνται οι εργαζόμενοι στα ρεπό τους προκειμένου να εκτελεστεί το συγκοινωνιακό έργο.
  • Σημαντική αύξηση βλαβών. Μπορεί τα λεωφορεία στην Αθήνα να μην εμφανίζουν τόσο εκτεταμένα προβλήματα με τα κλιματιστικά όσο στη Θεσσαλονίκη που δεν υπήρχαν καθόλου στα οχήματα της Λειψίας, αλλά συχνά εμφανίζονται βλάβες, ενώ τα ανοιχτά παράθυρα για λόγους προστασίας από τον κορονοϊό μειώνουν σημαντικά την απόδοσή τους.

«Δουλεύαμε και συνεχίζουμε να το πράττουμε, δίνοντας τον καλύτερό μας εαυτό για την εταιρεία, για αξιόπιστο και ασφαλές συγκοινωνιακό έργο, για αξιοπρεπείς συνθήκες, για επιβάτες συμμάχους. Αποθέματα αντοχών δεν υπάρχουν για να είναι οι οδηγοί μας 16 ώρες στο δρόμο, αποτέλεσμα που θα επιφέρει η απόφασή σας», επισημαίνει στην επιστολή του το Συνδικάτο Εργαζομένων καλώντας τους υπευθύνους να εφαρμόσουν από την προσεχή Δευτέρα τον θερινό προγραμματισμό.

Σύμφωνα με το μέλος του Συνδικάτου, Ηλία Γκιουλάκη, οι βλάβες είναι ήδη τόσες που σε συγκεκριμένα αμαξοστάσια οι οδηγοί αναγκάζονται να περιμένουν έως και 6 ώρες για να βρουν διαθέσιμο λεωφορείο και να πιάσουν τιμόνι: «Στην Πέτρου Ράλλη υπήρξε περίπτωση οδηγού, ο οποίος περίμενε από τις 5 να βγει για βάρδια και τελικώς βγήκε στις 11. Καθυστερήσεις υπάρχουν και στα Λιόσια και στον Πειραιά. Οι βλάβες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα» επισημαίνει.

Την ίδια στιγμή, όπως καταγγέλλει ο συνδικαλιστής, παρά τις ελλείψεις σε οδηγούς που εξακολουθούν να υπάρχουν, παρατηρείται το φαινόμενο «οδηγοί εν ενεργεία κατεβαίνουν από το τιμόνι για να μεταφερθούν είτε στα γραφεία είτε και σε άλλες υπηρεσίες με μετατάξεις. Έχουμε πληροφορίες για πέντε τις τελευταίες ημέρες».

Όσο για τις διακεκομμένες βάρδιες που θα απαιτηθούν εφόσον παραταθεί και άλλο το χειμερινό πρόγραμμα, ο κ. Γκιουλάκης σημειώνει πως «αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας οδηγός μπορεί να πιάσει δουλειά τα ξημερώματα στα πρώτα πρωινά δρομολόγια, να δουλέψει μέχρι τις 9 και να ξανανέβει στο τιμόνι στις 2 το μεσημέρι για την ολοκλήρωση της βάρδιάς του».

Θεσσαλονίκη

Στην παραδοχή ότι τα λεωφορεία που έφτασαν στη Θεσσαλονίκη από χώρες της βόρειας Ευρώπης δεν ήταν τα πλέον κατάλληλα για τις συνθήκες της χώρας μας και ως εκ τούτου χρειάζονται ορισμένες μετατροπές, προχώρησε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε ερώτηση του αναπληρωτή τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Γιαννούλη με αφορμή την απόσυρση από την κυκλοφορία των 50 λεωφορείων του δήμου Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.

Ο υπουργός σημείωσε, πάντως, ότι σε κάθε περίπτωση πρόκειται για πολύ καλύτερα οχήματα από αυτά που διέθετε στο στόλο του ο ΟΑΣΘ: «Στα 50 λεωφορεία που προμηθεύτηκε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία έπρεπε να γίνουν προσαρμογές. Σε σχέση όμως με τον παλιό στόλο του ΟΑΣΘ τα οχήματα αυτά είναι πολύ καλύτερα».

Όλες οι ειδήσεις

Προνόμια εμβολιασμένων – Μητσοτάκης: Κάντε υπομονή μία εβδομάδα

Μετάλλαξη Δέλτα: Ευρωπαϊκός εμφύλιος για βρετανούς τουρίστες και εμβόλια

Καστελόριζο: Καταδίωξη τουρκικού ταχύπλοου με πυροβολισμούς

Γλυκά Νερά: Το περίεργο ταξίδι στην Κρήτη πριν τη δολοφονία της Καρολάιν

ΜΜΜδρομολόγιααστικά λεωφορείαλεωφορεία