Οι ψηφιακοί νομάδες ο νέος στόχος του υπουργείου Τουρισμού
Μαρία Λιλιοπούλου«Στόχος μας είναι το καλοκαίρι να είναι η άνοιξη», υπογράμμισε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας από το βήμα του συνεδρίου «Next is now 2021: Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική? Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές» εστιάζοντας στην ανάγκη επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
Ο κ. Κικίλιας ανακοίνωσε ότι φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά που θα «τρέξει» χειμερινή καμπάνια για την ύπαιθρο, για τις χειμερινές τουριστικές περιοχές, τα βουνά, αλλά και για το city break σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Στο επίκεντρο της προσοχής του υπουργείου μπαίνουν και οι ψηφιακοί νομάδες, με τον υπουργό Τουρισμού να ανακοινώνει την έναρξη σχετικής πρωτοβουλίας σε συνεργασία με την Wind.
«Αρκετοί επισκέπτες έμειναν το χειμώνα στα νησιά μας ή σε άλλους προορισμούς και δούλεψαν εξ’ αποστάσεως μέσα από τον υπολογιστή τους. Αυτό είναι ένα παγκόσμιο trend, οι Digital Nomads ή Ψηφιακοί Νομάδες. Είναι ένα κομμάτι της πίτας που θα θέλαμε στη χώρα, καθώς ενισχύει κατά κύριο λόγο τον off-season τουρισμό», τόνισε ο κ. Κικίλιας.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, η οποία θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση στην Ερμούπολη, το Ηράκλειο και την Καλαμάτα, οι εταιρίες θα παρέχουν καλύτερα πακέτα σύνδεσης στο Internet. «Εμείς αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να έχουμε καταλύματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, να μπορούν οι άνθρωποι να οργανώνουν τη ζωή τους εκεί που θα διαμένουν. Και αυτό ως συνεργασία, έρχεται να πιστωθεί στη στρατηγική μας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου», υπογράμμισε ο κ. Κικίλιας προσθέτοντας ότι σήμερα όσο ποτέ άλλοτε «έχουμε ως χώρα ανάγκη να είμαστε Πρωταθλητές στον Τουρισμό καθώς 1 στα 4 ευρώ της ελληνικής οικονομίας, το 25% δηλαδή του ΑΕΠ έρχεται έμμεσα ή άμεσα από τον τουρισμό μας».
Οι προορισμοί που θα αποτελέσουν τους πιλότους αυτής της πρωτοβουλίας, μέσα από την παροχή εξειδικευμένων προϊόντων, υπηρεσιών και επικοινωνίας για ψηφιακούς νομάδες, καθώς και τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών υποδομών, θα καταστούν ιδανικοί για απομακρυσμένη εργασία και υποδοχή ψηφιακών νομάδων. Παράλληλα, συμπληρωματικά προνόμια «loyalty», θα διαμορφωθούν σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την επιχειρηματική κοινότητα (διαμονή, εστίαση, απλούστευση διαδικασιών, κ.ά.).
«Η τεχνολογία και το μοναδικό τουριστικό προϊόν της χώρας ενώνουν τις δυνάμεις τους και δίνουν την ευκαιρία στο brand name Ελλάδα να ξεχωρίσει ακόμα περισσότερο. Να αφήσει ισχυρό αποτύπωμα στη συνδυαστική εμπειρία εργασίας και αναψυχής. Να προσφέρει οφέλη και στον τομέα ενίσχυσης της εθνικής οικονομίας. Υπουργείο Τουρισμού και WIND έρχονται να τονώσουν την πολύπλευρη εικόνα της χώρας, ως μοναδικού προορισμού και στον επαγγελματικό τομέα. Η πρωτοβουλία Digital Νomads μεγιστοποιεί τον αντίκτυπο του τουριστικού προϊόντος και ενδυναμώνει το προφίλ των ψηφιακών υπηρεσιών, δημοφιλών τουριστικών προορισμών» δήλωσε ο Μιχάλης Αναγνωστάκος, Γενικός Διευθυντής Καταναλωτικού Μάρκετινγκ της WIND Ελλάς.
Να σημειωθεί ότι οι ψηφιακοί νομάδες είναι εργαζόμενοι, η φυσική παρουσία των οποίων σε κάποιον χώρο εργασίας δεν είναι αναγκαία, καθώς εργάζονται αποκλειστικά σε διαδικτυακό περιβάλλον. Κατά συνέπεια οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές και οι υψηλές ταχύτητες διαδικτύου συνιστούν σημαντικά κριτήρια ως προς τη λήψη της απόφασής τους για το πού θα εγκατασταθούν. Σύμφωνα με την εταιρεία αναλυτών Gartner, περισσότερο από το 80% των εταιρειών σχεδιάζει να επιτρέψει στους υπαλλήλους τους να εργάζονται εξ αποστάσεως τουλάχιστον με μερική απασχόληση μετά την πανδημία.
Οι τέσσερις πυλώνες της πολιτικής για τον τουρισμό
Η αναβάθμιση των υποδομών, η δημιουργία task force crisis management, η ψηφιοποίηση του τουριστικού προϊόντος και το upskilling και reskilling, δηλαδή η αναμόρφωση και αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αποτελούν τους τέσσερις βασικούς πυλώνες της τουριστικής πολιτικής, όπως τους ανέλυσε ο κ. Κικίλιας.
«Με βάση αυτούς τους 4 πυλώνες θα κινηθούμε για να πετύχουμε τους μικρούς και μεγάλους μας στόχους. Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τη διάχυση των επισκεπτών μας σε όλη τη χώρα, ειδικά σε νέες και ανεξερεύνητες γωνιές της Πατρίδας μας, την προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού, την ανάδειξη της κρουαζιέρας, την προσέλκυση επενδύσεων και τη βιωσιμότητα του τουρισμού», δήλωσε.
Ο Υπουργός Τουρισμού έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ενίσχυση του κλάδου της κρουαζιέρας, χαρακτηρίζοντάς τον ένα τεράστιο κομμάτι του παγκόσμιου τουριστικού προϊόντος, που μπορεί να αποφέρει στη χώρα υπερπολλαπλάσια έσοδα.
«Είμαστε από τους δημοφιλέστερους προορισμούς στον κόσμο, όχι όμως με τα ανάλογα έσοδα. Δικαιούμαστε να έχουμε μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, καθώς έχουμε πλέον home port το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το εξαιρετικό αεροδρόμιο «Μακεδονία», έχουμε αύξηση ήδη πάνω από 250% των δρομολογίων κρουαζιέρας από τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη. Εκεί έχουμε εξαιρετικές ξενοδοχειακές μονάδες, γαστρονομικό τουρισμό, θρησκευτικό τουρισμό, οινοποιεία», τόνισε ο κ. Κικίλιας, επισημαίνοντας ότι έπειτα από τη χθεσινή του συνάντηση μου με τη νέα Γενική Διευθύντρια για την Ευρώπη της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) Marie-Caroline Laurent, η κρουαζιέρα για πρώτη φορά θα ξεκινήσει την 1η Μαρτίου.
- Δολοφονία στην Εύβοια: Πώς προσπάθησαν να εξαπατήσουν οι δράστες τους αστυνομικούς - Ψάχνουν ακόμη το κίνητρο
- Κρήτη: Το χρονικό της δολοφονίας της 36χρονης που ο δράστης δεν γνώριζε καν - Τα πρώτα λόγια του
- Νύχτα ντροπής για το ελληνικό ποδόσφαιρο: Επίθεση στην αποστολή του ΠΑΟΚ από οπαδούς της ΑΕΚ
- Η μαγεία του Θεάτρου Σκιών μέσα από τα μάτια του γνωστού καραγκιοζοπαίκτη Γιάννη Χατζή