Ελλάδα|07.12.2021 19:19

Στην κυκλοφορία τα πρώτα 5 χλμ του Θέρμη - Γαλάτιστα

Μαρία Λιλιοπούλου

Τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα του τμήματος «Θέρμη- Γαλάτιστα», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος», δόθηκαν σήμερα Τρίτη στην κυκλοφορία παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και του υφυπουργού, Γιώργου Καραγιάννη.

Ο κ. Καραμανλής αφού επεσήμανε ότι πρόκειται για ένα έργο που μπορεί να μην είναι μεγάλο, αλλά είναι πολύ ουσιαστικό για την οδική ασφάλεια, την καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών και την ανάπτυξη της περιοχής της Θεσσαλονίκης, επανέλαβε ότι η Θεσσαλονίκη ήταν μία πόλη, που είχε μείνει πολύ πίσω στον τομέα των υποδομών.

Υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε βαλτωμένο και το έργο στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου και προχώρησε με ταχύτητα στην υλοποίηση του, ενώ επεσήμανε ότι το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου ήταν επικίνδυνο και προβληματικό, καθώς ήταν στενό και ολισθηρό, με πολλά δύσκολα σημεία - παγίδες.

«Με το νέο δρόμο αυτά τα προβλήματα επιλύονται. Και μάλιστα από το βήμα αυτό δεσμευόμαστε μαζί με την ανάδοχο εταιρεία ο δρόμος αυτός να είναι έτοιμος πριν το χρονοδιάγραμμα του 2023, δηλαδή το καλοκαίρι του 2022. Αυτός είναι ο στόχος που βάζουμε», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε επίσης ότι το «Θέρμη- Γαλάτιστα» ταυτόχρονα είναι ένα έργο που ενισχύει στην πράξη την περιφερειακή αναπτυξιακή πορεία της Θεσσαλονίκης, αφού την φέρνει πιο κοντά με τη Χαλκιδική. «Και φυσικά ο νέος αυτός δρόμος διευκολύνει την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων που κάνουν συχνά αυτή τη διαδρομή και ταλαιπωρούνται δυσανάλογα για να διανύσουν μερικά χιλιόμετρα», τόνισε.

Από την πλευρά του ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε πόσο αναγκαίο ήταν το συγκεκριμένο έργο, καθώς οι μεγάλες ταχύτητες και το στενό οδόστρωμα σε μία περιοχή με οικιστική ανάπτυξη, αποτελούσαν ένα μείγμα που εγκυμονούσε κινδύνους για την ασφάλεια οδηγών και κατοίκων.

Υπενθύμισε ότι το Θέρμη - Γαλάτιστα εκκρεμούσε για χρόνια, αφού το κομμάτι από τη Γαλάτιστα μέχρι τον Πολύγυρο είχε βελτιωθεί στο παρελθόν.

«Δημοπρατήσαμε λοιπόν μέσω της Εγνατίας ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 23 εκατομμυρίων ευρώ, που η σύμβασή του υπεγράφη στα τέλη του 2020 και σήμερα, ένα χρόνο μετά, παραδίδονται σε κυκλοφορία τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα του δρόμου», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το επόμενο διάστημα θα παρέμβει στην Κεντρική Μακεδονία με έργα οδικής ασφάλειας της τάξεως των 64 εκατομμυρίων ευρώ.

Στην εκδήλωση χαιρετισμό απηύθυναν επίσης ο Υφυπουργός Μακεδονίας- Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνος Κουτσούκος και ο αντιπρόεδρος του ΔΣ της Ιntrakat, Δημήτρης Κούτρας.

Κώστας Καραμανλής: Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί το 2023 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέπτυξε τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό της Κυβέρνησης για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, ξεκινώντας από το Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Επιτέλους το Μετρό Θεσσαλονίκης μπαίνει σε μία σειρά. Παραλάβαμε την επιδομή στη γραμμή στο 40% και είμαστε στο 80%», τόνισε ο κ. Καραμανλής και δήλωσε: «Αυτό το έργο θα παραδοθεί το 2023 και από αυτό θα κριθούμε». Έθεσε δε το ερώτημα ποιους τελικά εξυπηρετούν οι καθυστερήσεις από τις δικαστικές εμπλοκές και προσφυγές.

Αναφέρθηκε επίσης στο flyover, για το οποίο εντός του Ιανουαρίου 2022 θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος, αλλά και στις 17 νέες σχολικές μονάδες που θα προχωρήσουν με ΣΔΙΤ, το νέο Δικαστικό Μέγαρο της πόλης, έργα αντιπλημμυρικά και αποχέτευσης ομβρίων καθώς και στον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου «Μακεδονία», τη σύνδεση του λιμανιού με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο, την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και συγκεκριμένα το Θεσσαλονίκη - Τοξότες ύψους 1,5 δισ ευρώ που ήδη δημοπρατήθηκε, τον νέο οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα που θα γίνει με ΣΔΙΤ. Προανήγγειλε επίσης ότι το περίφημο «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι.

Αναφορικά με τα υπόλοιπα έργα υποδομής ο κ. Καραγιάννης σημείωσε αναλυτικά ότι:

- Προκηρύχθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση για το λιμάνι και τον Προαστιακό της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

- Λύθηκε το θέμα της οδικής σύνδεσης με τον 6ο προβλήτα.

- Τις επόμενες ημέρες περνά από τη διυπουργική ο άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας.

- Τον Ιούνιο τελειώνει η Ποτίδαια.

- Αναμένεται τις επόμενες ημέρες ο διαγωνισμός για την οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου

- Εντός του 2022 θα υπάρχει ανάδοχος για το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου «Θέρμη- Γαλάτιστα»

Το συνολικό μήκος της οδού φτάνει τα 12,5 χλμ και διακρίνεται σε δύο τμήματα: Από τη Θέρμη μέχρι τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης, μήκους 7,6 χλμ και από τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης μέχρι τη Γαλάτιστα, μήκους 4,9 χλμ.

Στο πρώτο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης, έχει ολοκληρωθεί πλήρως το πρώτο κομμάτι, μήκους περίπου ενός χλμ εντός του οικισμού Ν. Ραιδεστού. Στα υπόλοιπα 6,8 χλμ οι εργασίες έχουν προχωρήσει σε ποσοστό περίπου 50% και ειδικότερα έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα δίκτυα ύδρευσης – αποχέτευσης, ενώ υπολείπονται εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτικών.

Το δεύτερο τμήμα του έργου, από τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης μέχρι τη Γαλάτιστα, μήκους περίπου 5 χλμ (εκ των οποίων 3,2 χλμ νέας χάραξης και 1,7 χλμ διαπλάτυνσης), είναι και το σημαντικότερο. Και αυτό καθώς υποκαθιστά υφιστάμενο οδικό τμήμα, το οποίο θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνο, λόγω στενότητας και ολισθηρότητας οδοστρώματος και δυσμενών γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Το τμήμα αυτό ολοκληρώθηκε σε διάστημα 14 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, η οποία είχε συνολική διάρκεια 30 μηνών.

Η ολοκλήρωση δηλαδή των τριών από τα τέσσερα τμήματα του έργου, συνολικού μήκους περίπου 5,8 χλμ, πραγματοποιήθηκε στο μισό του συμβατικού χρόνου.

Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται επίσης:

·Η πλήρης αναμόρφωση οκτώ ισόπεδων κόμβων

·Η αναβάθμιση και ανακατασκευή των κάθετων και δευτερευουσών οδών στις θέσεις των κόμβων

·Η κατασκευή υπόγειου αγωγού ομβρίων στον οικισμό Ν. Ραιδεστού

·Η παραλλαγή του δικτύου ύδρευσης των Βασιλικών

·Μικρά τεχνικά (τάφροι, μικροί κιβωτοειδείς οχετοί, σωληνωτοί οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης)

·Μεγάλα τεχνικά (μία γέφυρα, δύο άνω διαβάσεις, ένας μεγάλος κιβωτοειδής οχετός)



ΘεσσαλονίκηαυτοκινητόδρομοςΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνυποδομέςΚώστας Καραμανλής