Ελλάδα|09.12.2021 21:43

Δρομολόγιο του τρόμου: Έκρηξη κινητήρα σε λεωφορείο με επιβάτες

Μαρία Λιλιοπούλου

Σοβαρούς κινδύνους για επιβάτες και εργαζομένους εγκυμονούν τα υπέργηρα λεωφορεία της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), καθώς σήμερα Πέμπτη σε όχημα της εταιρίας εξερράγη ο κινητήρας, ενώ αυτό εκτελούσε δρομολόγιο μεταφέροντας εκείνη τη στιγμή τουλάχιστον τριάντα επιβάτες.

Η έκρηξη συνέβη το πρωί σε όχημα που κινούνταν στη γραμμή «Στ. Ελληνικού - Αεροδρόμιο Αθηνών» χωρίς ευτυχώς να πάθει τίποτα κανείς από τους επιβαίνοντες, αλλά δημοσιοποιήθηκε μόνο κατόπιν καταγγελίας του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά, ενώ από την πλευρά της εταιρίας δεν υπάρχει ακόμα κανένα σχόλιο.

«Η διετής απαξίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, η αδράνεια στην ενίσχυσή τους και οι ανεπαρκείς συντηρήσεις του στόλου τους έχουν καταστήσει τις αστικές συγκοινωνίες μια βραδυφλεγή βόμβα», σημειώνει ο κ. Παππάς προσθέτοντας πως «σήμερα το πρωί, κάποιες ώρες μετά τον εκτροχιασμό του προαστιακού στον Ρέντη, εξερράγη ο κινητήρας λεωφορείου της Ο.ΣΥ., ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Στ. Ελληνικού - Αερολιμένας Αθηνών».

Με αφορμή και το νέο αυτό περιστατικό, το οποίο έθεσε σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών και του οδηγού του λεωφορείου, ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ ρωτά:

«Οι συντηρήσεις των λεωφορείων που ανήκουν στην Ο.ΣΥ. πραγματοποιούνται κανονικά; Ή οι τεχνικοί του Οργανισμού τρέχουν (και δεν φτάνουν) με τις βλάβες που εμφανίζουν τα πολυμεταχειρισμένα λεωφορεία που προμηθεύτηκαν μέσω leasing οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής; Η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι πολλαπλά υπαίτια για την κατάρρευση των ΜΜΜ και τα καθημερινά πλέον ατυχήματα στις αστικές συγκοινωνίες. Θα περιμέναμε έστω μια συγγνώμη, μια ανάληψη ευθύνης. Εκτός κι αν πάλι είναι όλα καλά, κ. Καραμανλή και κ. Μητσοτάκη», καταλήγει στη δήλωσή του ο κ. Παππάς.

Γνώριμη η «επιδημία» ανάφλεξης κινητήρων 

Στην παλαιότητα των οχημάτων, πολλά εκ των οποίων είχαν ήδη από το 2017 διανύσει περισσότερα από 1,5 εκ. χιλιόμετρα απέδιδαν οι εργαζόμενοι στην ΟΣΥ τις συχνές αναφλέξεις κινητήρων στα λεωφορεία της εταιρίας από το 2012 και μετά.

Το λεωφορείο ο κινητήρας του οποίου εξερράγη σήμερα είναι, σύμφωνα με εργαζομένους, τουλάχιστον 23 ετών και ανήκει στην παρτίδα, η οποία έχει εμφανίσει και στο παρελθόν προβλήματα πιθανότατα εξαιτίας της ηλικίας της.

Ο γηρασμένος στόλος είχε κατηγορηθεί και στο παρελθόν για τα οχήματα, στα οποία ξεσπούσε φωτιά εν κινήσει, φαινόμενο το οποίο είχε πάρει διαστάσεις επιδημίας λίγα χρόνια πριν.

Σύμφωνα με τα αλλεπάλληλα ρεπορτάζ του «Εθνους», το 2017 σε διάστημα 10 ημερών συνέβησαν δύο περιστατικά βλαβών σε οχήματα τα οποία βρίσκονταν καθ΄οδόν μεταφέροντας επιβάτες.

Το πρώτο περιστατικό είχε συμβεί στις 21 Νοεμβρίου όταν λεωφορείο τυλίχτηκε στις φλόγες στην λεωφόρο Βάρης – Κορωπίου, ενώ λίγες ημέρες αργότερα κινητήρας άλλου οχήματος το οποίο βρισκόταν στου Ζωγράφου «έσκασε» με αποτέλεσμα να γεμίσει με λάδια και καπνούς η καμπίνα των επιβατών, που παρέμειναν πανικόβλητοι στο όχημα ωσότου ο οδηγός ανοίξει χειροκίνητα τις πόρτες καθώς είχε μπλοκάρει το ηλεκτρολογικό σύστημα.

Αντίστοιχα περιστατικά είχαν καταγραφει και την επόμενη χρονιά, το 2018. Χαρακτηριστικό αυτό στην περιοχή της Νίκαιας όταν όχημα πήρε φωτιά πριν ακόμα επιβιβάσει κόσμο, μόλις λίγα λεπτά αφότου είχε εξέλθει από το αμαξοστάσιο του Πειραιά και ενώ κατευθυνόταν προς την αφετηρία της διαδρομής του για να ξεκινήσει δρομολόγια.

Επρόκειτο για το δεύτερο περιστατικό σε διάρκεια περίπου ενός μήνα, καθώς είχε προηγηθεί συμβάν σε λεωφορείο που έκανε τη διαδρομή Αεροδρόμιο - Πειραιάς και έπιασε φωτιά στη λεωφόρο Ποσειδώνος, στην περιοχή του Ελληνικού ενώ ήταν γεμάτο με επιβάτες. Ο οδηγός διατήρησε την ψυχραιμία του και βοήθησε στην έγκαιρη αποβίβαση των επιβατών, αρκετοί εκ των οποίων ήταν τουρίστες.

Πέντε μήνες νωρίτερα ένα ακόμα λεωφορείο δρομολογημένο στην ίδια γραμμή είχε γίνει στάχτη, ενώ μόνο το 2015 σε διάστημα περίπου 2,5 μηνών περιστατικά πυρκαγιάς είχαν συμβεί σε άλλα 4 λεωφορεία.

Πλέον τα εν λόγω οχήματα, τα οποία δρομολογούνται ακόμα ελλείψει άλλων, έχουν διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα παραπάνω και είναι περισσότερο ταλαιπωρημένα.

Η αντίδραση της ΟΣΥ

Μετά τις καταγγελίες, η ΟΣΥ αντέδρασε ισχυριζόμενη ότι δεν σημειώθηκε έκρηξη σε κινητήρα λεωφορείου. Όπως σημειώνει, «δεν υπήρξε καμία έκρηξη σε κινητήρα, μόνο μια τεχνική βλάβη. Σε καμία στιγμή δεν κινδύνεψαν ούτε ο οδηγός, ούτε οι επιβάτες του λεωφορείου. Οι δηλώσεις που προκαλούν πανικό και η διασπορά ψευδών ειδήσεων ουδεμία υπηρεσία προσφέρουν στο επιβατικό κοινό και τους πολίτες».

Υπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνλεωφορείαΟΣΥαστικά λεωφορείαΝίκος Παππάς