#Ασεπίτες2008: Ποιοι είναι οι εκπαιδευτικοί που μέχρι σήμερα αναζητούν δικαίωση
Ευλαμπία ΡέβηΕδώ και λίγο καιρό το Twitter έχει γεμίσει με αναρτήσεις υπό το hashtag #Ασεπιτες2008. Είναι περίπου 1.000 εκπαιδευτικοί, που -όπως γράφουν- ζητούν δικαίωση. Έδωσαν εξετάσεις ΑΣΕΠ το 2008, πέτυχαν, αλλά διαπίστωσαν ότι το 2019 διορίστηκαν άλλοι συνάδελφοί τους με χαμηλότερες βαθμολογίες. Στον διαδικτυακό τους αγώνα τα tweets είναι καθημερινά και συνεχή, ενώ σε αυτά κάνουν tag δημόσια πρόσωπα, πολιτικούς και όποιον άλλον θεωρούν ότι μπορεί να βοηθήσει στο να ακουστεί η φωνή τους. Το ethnos.gr έδωσε τον λόγο σε μία από τους εκπαιδευτικούς που αγωνίζεται να εισακουστεί. Είναι η Ελένη Ντέλικου, εκπαιδευτικός φυσικός με σειρά κατάταξης 294 στον ΑΣΕΠ 2008, που είδε συνάδελφός της να μπαίνει στο σχολείο παρόλο που η κατάταξή του ήταν μετά τον αριθμό 1.000 και εκείνη να είναι εκτός.
Ποιοι είναι οι #Ασεπιτες2008;
Οι Ασεπίτες 2008 είμαστε μια ομάδα εκπαιδευτικών, επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, με βαθμολογίες υψηλότερες έναντι άλλων συναδέρφων οι οποίοι διορίστηκαν το 2019.
Πόσοι είστε, τι διεκδικείτε, πώς ξεκινήσατε την προσπάθειά σας μέσα από τα social media;
Είμαστε λιγότεροι από 1000 εκπαιδευτικοί. Έχουμε προσφύγει δικαστικά για συμπερίληψη, όρος με τον οποίο εννοείται η απορρόφηση των επιτυχόντων του διαγωνισμού εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 2008 με υψηλότερη βαθμολογία κατάταξης σε σχέση με τους συναδέλφους που ήδη διορίστηκαν με χαμηλότερο βαθμό.
Τον Φεβρουάριο του 2015 το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣΤΕ) με την απόφαση 527/2015 έκρινε αντισυνταγματικούς τους διορισμούς εκπαιδευτικών με μόνο κριτήριο την προϋπηρεσία. Σε συνέχεια της απόφασης αυτής και μετά από σειρά αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, ψηφίστηκε το αρ. 73 του ν. 4589/2019 δυνάμει του οποίου διορίστηκαν 455 εκπαιδευτικοί από τους επιτυχόντες αυτούς, οι οποίοι είχαν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις. Ωστόσο, ενδιάμεσα - στη σειρά κατάταξης – στους παραλειφθέντες επιτυχόντες και τους 450 τελικώς διορισμένους, ευρίσκεται αριθμός εκπαιδευτικών με υψηλότερη βαθμολογία, ο οποίος δεν είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη διότι δεν γνώριζε ή και αν γνώριζε δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να προσφύγει διότι βρισκόμασταν σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ (1834/2021) αναφέρεται πως οι διορισθέντες, αν και είχαν ονομαστικές δικαστικές αποφάσεις, εντούτοις διορίστηκαν με νομοθετική ρύθμιση. Δηλαδή ο διορισμός τους έγινε με πολιτική βούληση. Το ίδιο επιδιώκουμε να συμβεί και με εμάς καθώς έχουμε υψηλότερες βαθμολογίες από τους ήδη διορισμένους. Αυτή τη στιγμή ζητάμε από την πολιτεία αποκατάσταση της αδικίας και συμπερίληψη στους διορισμούς.
Η προσπάθειά μέσα από τα social media ξεκίνησε προκειμένου να γίνει γνωστή η αδικία που έχουμε βιώσει και συνεχίζουμε να βιώνουμε. Να μάθει το ευρύ κοινό τι ακριβώς συμβαίνει. Μέσα από όλη αυτή την προσπάθεια έχουμε βρει πολλούς υποστηρικτές που στηρίζουν τον αγώνα μας, από πολιτικά πρόσωπα, πρόσωπα της showbiz αλλά και απλούς ανθρώπους που δεν γνώριζαν.
Ποια είναι η δική σας ιστορία;
Είμαι απόφοιτος του τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. Κατάφερα να τελειώσω το τμήμα Φυσικής στα 4 χρόνια και ύστερα από παρότρυνση της μητέρας μου αποφάσισα να δώσω στο γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ 2008. Με την στήριξη της οικογένειάς μου ξεκίνησα διάβασμα και μαθήματα προκειμένου να προετοιμαστώ επαρκώς για τον γραπτό διαγωνισμό. Η οικογένειά μου μάλιστα με στήριξε και οικονομικά αφού για ένα χρόνο δεν δούλευα προκειμένου να διαβάσω. Πέτυχα στις εξετάσεις και μάλιστα έφτασα στη θέση 294. Επιτυχούσα αλλά μη διοριστέα. Το αποδέχθηκα και κάθε χρόνο έκανα αίτηση για αναπληρώτρια χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Το 2019 είδα να διορίζεται ο συνάδερφος με σειρά κατάταξης μετά το 1000. Προβληματίστηκα, το έψαξα και έτσι κινήθηκα και γω νομικά για να συμπεριληφθώ στους διορισμούς.
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε;
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι Ασεπίτες 2008, γενικότερα, είναι η ανεργία και η ανασφάλεια. Κάποιοι από εμάς έμειναν άνεργοι διότι έχασαν τα μόρια από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2008, τα οποία τους βοηθούσαν να προσληφθούν ως αναπληρωτές και οι υπόλοιποι δεν έχουμε σταθερή εργασία. Δουλεύουμε είτε στην ιδιωτική εκπαίδευση είτε σε επαγγέλματα άσχετα με αυτό που σπουδάσαμε και την εκπαίδευση προκειμένου να επιβιώσουμε.
Πώς σας έχει επηρεάσει ψυχολογικά αυτή η κατάσταση;
Το ψυχολογικό μέρος της υπόθεσης είναι ιδιαίτερα σημαντικό για όλους τους συναδέλφους, οι οποίοι δώσαμε σε έναν καθ’ ομολογίαν πολύ απαιτητικό διαγωνισμό, πετύχαμε και μάλιστα καλές βαθμολογίες, και παρατηρούσαμε σαστισμένοι την πολιτεία να παρατυπεί και να ασχημονεί σε βάρος μας. Όλη αυτή η κατάσταση, μας έχει επηρεάσει και μας πιέζει ψυχολογικά.
Προσωπικά, αισθάνομαι μεγάλη αδικία. Μπήκα στη διαδικασία να δώσω εξετάσεις σε έναν αξιοκρατικό και αδιάβλητο διαγωνισμό και κατάφερα να φτάσω στη θέση 294. Παρόλα αυτά δεν είχε κανένα αποτέλεσμα και οδήγησε σε ανισότητες και αδικίες. Καμιά φορά αναρωτιέμαι αν όντως ζούμε σε ένα κράτος ευρωπαϊκό που η λειτουργία του βασίζεται στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας.
Τι θα άλλαζε ο διορισμός σας στον τρόπο με τον οποίο ζείτε;
Ο διορισμός θα αποτελούσε μια ηθική κυρίως δικαίωση, μετά από τόσα χρόνια αδικιών και παραλείψεων της πολιτείας. Η αποκατάσταση αυτής της κατάφωρης αδικίας και η δικαίωση που αναμένουμε θα αποτίναζε όλο το βάρος και τη θλίψη που νιώθει ένας νόμιμος και νομιμόφρων πολίτης, όταν βιώνει την αδικία με τις ευλογίες μιας πολιτείας που θέλει να αυτοαποκαλείται αξιοκρατική. Πραγματικά, έχουμε χάσει τον ύπνο μας, γιατί όταν ξέρεις πως έχεις αδικηθεί, υποφέρεις με αποτέλεσμα να κλονίζονται η καθημερινότητά σου και οι διαπροσωπικές σχέσεις σου. Για αυτούς τους λόγους, αξίζει ο αγώνας μας. Το χρωστάμε στους εαυτούς μας, τις οικογένειές μας και τους φίλους μας, που στέκονται χρόνια στο πλευρό μας. Η δικαίωση ισοδυναμεί με κάθαρση και αναγέννηση.
Οτιδήποτε άλλο θα θέλατε να προσθέσετε
Αξίζει να αναφερθεί ότι επί του ζητήματος έχει αποφανθεί θετικά ο Συνήγορος του Πολίτη με σχετικό πόρισμά του (βλ. 260558/53112/2019/29.10.2019 ΣτΠ) επιλαμβανόμενος κατόπιν 53 αναφορών και έχουν κατατεθεί σχετικές ερωτήσεις τόσο από κυβερνητικούς βουλευτές όσο και από ολόκληρους σχηματισμούς της αντιπολίτευσης. Η κυρία Ζέττα Μακρή είχε καταθέσει ερώτηση στη βουλή για το ζήτημά μας πριν γίνει υφυπουργός παιδείας.
Απλός κόσμος και κυρίως συνάδερφοι που μαθαίνουν για το ζήτημα μέσα από τα social media μας στηρίζουν και μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε τον αγώνα μας.
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή