Βόρεια Ελλάδα: Μετεξεταστέοι… στη Συμφωνία των Πρεσπών οι μαθητές
Τίμος Φακαλής“Macedonia is Greek”, έγραφε το πανό που ανάρτησαν μαθητές έξω από το 5ο Γυμνάσιο Ευόσμου το πρωί της Πέμπτης (31/1) λίγο πριν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε ακόμη μία κατάληψη, αντιδρώντας στην έκβαση που πήρε η υπόθεση του Μακεδονικού. Λίγα χιλιόμετρα παρακάτω στο 1ο Γυμνάσιο Κορδελιού οι τοίχοι κρύφτηκαν από συνθήματα υπέρ της ελληνικότητας της Μακεδονίας και κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Η ημερομηνία κύρωσης της Συμφωνίας από το ελληνικό κοινοβούλιο μαζί με τον αριθμό των βουλευτών που ψήφισαν υπέρ, συνοδευόμενα από το μήνυμα «Προδότες πολιτικοί. Δεν ξεχνώ» φιγουράρουν εδώ και μέρες στο σχολείο της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Δεκαεξάκτινα αστέρια της Βεργίνας και πολιτικά συνθήματα έχουν ντύσει πολλούς τοίχους σχολείων της Βόρειας Ελλάδας και μαζί με εμβατήρια βρίσκονται στο ημερήσιο μενού των μαθητών αποδεικνύοντας ότι το βαρύ και διχαστικό κλίμα που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία έχει μπει για τα καλά στις σχολικές αίθουσες.
Με οδηγό περισσότερο το θυμικό αλλά και το συναίσθημα οι μαθητές εξεγείρονται ανοιγοκλείνοντας σχολεία τους τελευταίους τρεις μήνες στη Βόρεια Ελλάδα και βγαίνοντας τακτικά στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν. Ενδεικτικό, εξάλλου, του αναβρασμού που επικρατεί στις σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας είναι και η χθεσινή παρέμβαση εισαγγελέα στο Ωραιόκαστρο έπειτα από πρωτοβουλία γονέων που αντιδρούσαν στη συνέχιση των καταλήψεων.
«Άκου να σου πω φίλε. Εμείς τιμάμε το μέρος που μένουμε. Και αυτό που ονομάζουν Μακεδονία τα Σκόπια εμείς δεν το δεχόμαστε Οι μεγάλοι δεν ξέρω τι μπορούν να κάνουν. Εμείς σαν μικροί κάνουμε αυτό που μπορούμε να κάνουμε», είπε στο ethnos.gr ο Γιώργος Ν. μαθητής του 1ου Γυμνασίου Κορδελιού, ο οποίος λίγο νωρίτερα έκανε τις συνεννοήσεις για να μπούμε στο προαύλιο του σχολείου και να μιλήσουμε μαζί τους. Γρήγορα μαζεύτηκαν αρκετοί μαθητές με την κουβέντα να... ανάβει για τα καλά ενώ την ίδια ώρα μέσα στις αίθουσες περισσότεροι από 200 μαθητές ψήφιζαν τη συνέχιση της κατάληψης.
«Έχετε διαβάσει την Συμφωνία;», ρώτησα στους μαθητές με τους τελευταίους να απαντούν ότι έχουν ακούσει γι' αυτήν τόσο στην τηλεόραση όσο και από συζητήσεις με τους γονείς τους-δεν τη διάβασαν όμως ποτέ. Έχετε ακούσει για τη χρήση «erga omnes», συνέχισα να ρωτώ τον μικρό Βασίλη Κ. με τον τελευταίο να απαντά ότι δεν ξέρει σε τι πράγμα αναφέρομαι.
«Πρόσεξε να δεις. Εμείς δεν καθόμαστε να αναρτήσουμε μία φωτογραφία στο Instagram ή στο facebook και να το παίξουμε επαναστάτες όπως κάνουν οι πολιτικοί. Αντιδρούμε δυναμικά στέλνοντας το μήνυμά μας» είπε στο ethnos.gr ο αριστούχος μαθητής Βαγγέλης Τ. και πρόσθεσε: Η Συμφωνία από ό,τι έχω ακούσει έχει και πολλά θετικά σημεία όπως το γεγονός ότι θα βελτιωθούν οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών. Χρειάζεται όμως να γίνουν πολλές αλλαγές. Και οι γονείς μου, μου λένε ότι κάτι καλό θα βγει από την κατάληψη».
Στην κουβέντα παρεμβαίνει και ο μαθητής τρίτης Γυμνασίου Κώστα Τ. «Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το όνομα δόθηκε με τον πόλεμο του 1912. Τώρα θα λέγονται και επίσημα Βόρεια Μακεδονία. Αυτό εμείς δεν μπορούμε να το δεχτούμε. Μια άλλη χώρα να έχει το όνομα μας. Λίγο από δω, λίγο από κει σιγά, σιγά η Ελλάδα θα χαθεί και δεν θα το δεχτώ αυτό το πράγμα. Δεν διάβασα την συμφωνία. Βλέπω όμως τι γίνεται. Γι αυτό και συμφώνησα να κάνουμε κατάληψη. Γιατί είμαστε Έλληνες και δεν γίνεται να καίνε σημαίες μπροστά στα μάτια μας και να μην αντιδρούμε» είπε στο ethnos.gr ο Κώστας Τ.
Αν και τα περισσότερα συνθήματα των μαθητών παραπέμπουν σε ακροδεξιά ρητορική οι ίδιοι μιλώντας στο ethnos.gr είπαν ότι δεν υποκινούνται από καμία οργάνωση. Παραδέχθηκαν ότι το θέμα τους απασχολεί έντονα και το συζητούν με τους γονείς τους στο σπίτι. Την ίδια ώρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αρκετοί είναι οι ακραίοι οι οποίοι επιχειρούν να εκμεταλλευθούν τις μαθητικές αντιδράσεις προσπαθώντας είτε να τις υποκινήσουν είτε να τις καπελώσουν.
«Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για υποκινούμενες αντιδράσεις όταν ψήφισαν περισσότεροι από 250 μαθητές υπέρ της κατάληψης στο σχολείο μας της περασμένη Δευτέρα» είπε στο ethnos.gr ο διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Κορδελιού Κώστας Χαραλαμπίδης και πρόσθεσε: «Δεν πρέπει ο διχασμός να μεταφέρεται στις σχολικές μονάδες. Υπάρχει μία συναισθηματική φόρτιση. Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να έχει την άποψή του για όποιο θέμα εννοείται ότι τον αφορά. Από την άλλη τα σχολεία θα πρέπει να βρίσκονται σε μία κανονικότητα για το καλό όλων μας. Ένα ανοιχτό σχολείο είναι μία κοιτίδα διαλόγου μάθησης και προσπαθούμε με παιδαγωγικές προσεγγίσεις να μιλάμε με τα παιδιά».
Θέση για το ζήτημα των σχολικών καταλήψεων πήρε και η διευθύντρια του 5ου Γυμνασίου Ευόσμου Ειρήνη Κουμανδράκη. «Νομίζω οι αντιδράσεις των μαθητών δεν είναι υποκινούμενες. Όλα ξεκινούν από τον αυθορμητισμό των παιδιών. Ενδεχομένως η στάση τους έχει να κάνει με τους γονείς τους. Εμείς ως καθηγητές κρατούμε ουδέτερη στάση. Μας ενοχλεί ότι κλείνει το σχολείο. Είναι μια κατάληψη που δεν αφορά θέμα του σχολείου. Κάθε πολιτικό πρόβλημα, ξεσπάει στο σχολείο ενώ θα πρέπει να λύνεται έξω από αυτά» είπε στο ethnos.gr η διευθύντρια του 5 Γυμνασίου Ευόσμου και πρόσθεσε: «Το πρωί ήρθαν οι μαθητές και μας είπαν ότι θέλουν να κάνουν κατάληψη ξανά. Τους υπενθυμίσαμε ότι αυτό θα έχει συνέπειες και ότι θα χαθούν κάποιο περίπατοι ή εκδρομές. Προτίμησαν όμως να τις χάσουν και να διαμαρτυρηθούν».
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό