Σχολεία: Πώς θα επιστρέψουν οι μαθητές στη σκιά της μετάλλαξης Όμικρον - Τι θα γίνει με τα πανεπιστήμια
NewsroomΜεγάλος προβληματισμός επικρατεί στις τάξεις των επιστημόνων αλλά και των κυβερνητικών στελεχών αναφορικά με την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία την ώρα που παρατηρείται ραγδαία αύξηση κρουσμάτων κορονοϊού το τελευταίο χρονικό διάστημα εξαιτίας της μετάλλαξης Όμικρον.
Αυτή τη στιγμή επιστήμονες και κυβέρνηση επιθυμούν να ανοίξουν κανονικά οι σχολικές μονάδες στις 10 Ιανουαρίου, όμως υπάρχει μεγάλη συζήτηση για τυχόν αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Τα σενάρια για την επιστροφή
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN και της Δέσποινας Βλεπάκη, αυτή τη στιγμή στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται το ενδεχόμενο να επιστρέψουν όλοι οι μαθητές στα σχολεία αφού όμως πρώτα υποβληθούν σε rapid test για να υπάρξει ανίχνευση ασυμπτωματικών κρουσμάτων.
Ωστόσο, υπάρχει μεγάλος προβληματισμός για την επάρκεια των τεστ και για τυχόν υπερφόρτωση του στοιχήματος, καθώς την ίδια ώρα πολλές χιλιάδες είναι οι πολίτες που καθημερινά κάνουν τον σχετικό έλεγχο για να διαπιστώσουν εάν νοσούν ή όχι.
Την ίδια στιγμή στους κόλπους της επιτροπής των ειδικών συζητείται το ενδεχόμενο να αυξηθούν τα εβδομαδιαία self test στα οποία υποβάλλονται οι μαθητές από δύο σε τρία.
Επίσης το ενδεχόμενο να αλλάξει το υγειονομικό πρωτόκολλο σύμφωνα με το οποίο για να κλείσει ένα τμήμα πρέπει να νοσεί με κορονοϊό το 50 + 1% των μαθητών, παραμένει ανοιχτό με ορισμένου ειδικούς να υποστηρίζουν ότι πρέπει ο αριθμός αυτός να μειωθεί. Σε κάθε περίπτωση σκέψη και στόχος όλων των πλευρών είναι τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά όλο το υπόλοιπο χρονικό διάστημα.
Σκέψεις για τηλεκπαίδευση σε Πανεπιστήμια
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN υπάρχουν κάποιοι ειδικοί στην επιτροπή, οι οποίοι σκέφτονται να προτείνουν την επιστροφή της τηλεκπαίδευση στα πανεπιστήμια εξαιτίας της μεγάλης κινητικότητας των φοιτητών στα πανεπιστήμια αλλά και του ότι τα περισσότερα κρούσματα της Όμικρον αφορούν σε νέους ανθρώπους. Επίσης υπάρχει και ένα σενάριο που προβλέπει ότι οι σχολές θα ανοίξουν αργότερα για να μην συμπέσουν με το άνοιγμα των σχολείων.
Ωστόσο, τα ποσοστά εμβολιασμού στις ηλικίες των φοιτητών είναι πολύ υψηλά, οπότε το ενδεχόμενο τα Πανεπιστήμια να λειτουργήσουν κανονικά δεν πρέπει να αποκλειστεί.
Πότε θα ληφθούν οι αποφάσεις
Όπως έγραψε στο ethnos.gr η Νικολίτσα Τρίγκα, η κυβέρνηση σκοπεύει να α «εκμεταλλευτεί» τις 10 επόμενες μέρες ώστε να λάβει την οριστική απόφαση μαζί με τις αλλαγές, που εκ των πραγμάτων θα γίνουν στα πρωτόκολλα.
Υπάρχουν μάλιστα ακόμα στο τραπέζι συζητήσεις για άνοιγμα των σχολείων κατά μια εβδομάδα αργότερα ήδη γίνονται και στην επιτροπή των επιστημόνων η οποία θα κάνει και την πρόταση της την επόμενη εβδομάδα πριν από την Παρασκευή.
Οι επιστήμονες ξέρουν ότι μια τέτοια απόφαση έχει πολλές κοινωνικές αλλά και οικονομικές επιπτώσεις αλλά φοβούνται ότι τελικά θα οδηγηθούμε σε αυτό εάν η κατάσταση με τα κρούσματα εξελιχθεί σε πραγματικό τσουνάμι.
Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς δηλώνουν πραγματικά τρομαγμένοι και κυρίως οι μεγάλοι σε ηλικία αφού γνωρίζουν ότι δεν είναι προστατευμένοι ακόμη και εάν έχουν κάνει όλα τα εμβόλια. Σε κάθε περίπτωση πάντως είτε ανοίξουν τα σχολεία στις 10 του Γενάρη είτε αργότερα δάσκαλοι και καθηγητές ζητούν επιτακτικά να αλλάξει η διάταξη για το κλείσιμο ενός τμήματος μόνο εφόσον τα κρούσματα είναι στο 50%+1 και το ποσοστό να κατέβει σημαντικά κάτι που δείχνουν τα πράγματα θα γίνει τελικά αποδεκτό από επιστήμονες και κυβέρνηση. Από την πλευρά του ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, ξεκαθάρισε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά και στην ώρα τους «αλλά μέχρι τότε, θα κοιτάξουμε εάν χρειαστεί να επικαιροποιηθούν κάποια θέματα του πρωτοκόλλου».
- Από τέλος Μαρτίου ακριβά φάρμακα στο σπίτι για 120.000 ασθενείς - Τι θα γίνει με τα φαρμακεία ΕΟΠΥΥ
- Ερντογάν: «Δεν θα αφήσουμε τους Σύρους μόνους τους» - Ο Τούρκος πρόεδρος «ανοικοδομεί» τη Συρία
- Στα Σεπόλια παίρνουν το σπίτι οικογένειας με παιδί ΑμεΑ λίγο πριν τα Χριστούγεννα - Τους έδωσαν 2 μέρες
- Κλέλια Ρένεση: «Έλεγαν ότι ο Μανού Τσαο ήταν ο πατέρας του παιδιού μου, ήταν τόσο αστείο»