Προσλήψεις ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών
Μαρία ΛιλιοπούλουΣτη μείωση των καθυστερήσεων στα αεροδρόμια της χώρας κατά τη θερινή περίοδο στοχεύουν τα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά τη συνάντηση του υπουργού, Κώστα Καραμανλή με το προεδρείο της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.
Το υπουργείο δεσμεύτηκε ότι προχωρεί στις προσλήψεις νέων ελεγκτών, οι οποίοι πάντως το νωρίτερο που θα μπορέσουν να αποδώσουν αυτόνομα λόγω των εκπαιδεύσεων που θα χρειαστούν θα είναι σε μία διετία από τώρα.
Σε κάθε περίπτωση κρίνεται θετική η ενίσχυση του κλάδου σε προσωπικό, ενώ απορία προκαλεί το γεγονός πως σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου στο πλαίσιο της συνάντησης δε συζητήθηκε καθόλου το σύστημα ραντάρ Pallas, για το οποίο η Ένωση Ελεγκτών είχε προβεί σε πολύ σοβαρές καταγγελίες με αφορμή το μπλακ άουτ στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών τον περασμένο Δεκέμβριο.
Κατά τη συνάντηση ο κ. Καραμανλής κατέθεσε μια σειρά από ενέργειες που θα πρέπει να υλοποιηθούν, όπως π.χ. η τροποποίηση του προγράμματος εργασίας των Ελεγκτών, ενόψει της αυξημένης αεροπορικής κίνησης που αναμένεται για φέτος το καλοκαίρι.
Παράλληλα, ενημέρωσε για το ποιες κινήσεις έχει ήδη κάνει ή έχει προγραμματίσει το υπουργείο να υλοποιήσει για την ενίσχυση του κλάδου και συγκεκριμένα:
- Για την άμεση πρόσληψη 35 Ελεγκτών από τον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με νομοθετική ρύθμιση που κατατίθεται τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.
- Για την εν εξελίξει διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ 92 επιπλέον Ελεγκτών.
- Για την πρόσκληση που πρόκειται να εκδοθεί τις επόμενες ημέρες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την πραγματοποίηση 16 μετατάξεων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, προκειμένου να ενισχυθούν τα περιφερειακά νησιωτικά αεροδρόμια.
- Για την άμεση ενεργοποίηση του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης των Ελεγκτών.
- Για την απόδοση του bonus για το 2020, καθώς και τον μελλοντικό εξορθολογισμό του.
- Για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί το Υπουργείο για τη διασφάλιση των μελλοντικών εισοδημάτων τους, καθώς και για την επίλυση του ακανθώδους θέματος του αντιλογισμού για το 2020.
Προκειμένου να διαμορφωθούν οι λεπτομέρειες για τα συγκεκριμένα ζητήματα αποφασίστηκε να συγκροτηθεί άμεσα Κοινή Ομάδα Εργασίας, αποτελούμενη από εκπροσώπους του Υπουργείου, της ΥΠΑ και της Ένωσης Ελεγκτών.
Να σημειωθεί ότι οι πλέον άμεσες προσλήψεις που μπορούν να γίνουν στον κλάδο αφορούν τα 35 άτομα, τα οποία προέρχονται από τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ του 2015. Για την πρόσληψή τους απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία θα μπορεί να αντληθεί προσωπικό από τη συγκεκριμένη δεξαμενή, κάτι το οποίο με το ισχύον πλαίσιο μπορεί να γίνει έως και 6 μήνες μετά, αλλά όχι τώρα καθώς πλέον έχουν περάσει πάνω από έξι χρόνια.
Περισσότερος χρόνος θα απαιτηθεί για την πρόσληψη των υπόλοιπων 92 ελεγκτών. Ωστόσο, και στις δύο περιπτώσεις, όπως σημειώνουν πηγές των ελεγκτών, οι νεοπροσληφθέντες δε θα μπορέσουν να πιάσουν μόνοι τους μικρόφωνο πριν την πάροδο περίπου δύο ετών.
Αναφορικά με τις προσλήψεις, οι ελεγκτές ζήτησαν από τον υπουργό Μεταφορών τη μείωση του ορίου ηλικίας για δυνητική πρόσληψη από τα 38 που είναι τώρα στα 30 έτη τονίζοντας πως δεν είναι λογικό να καταφέρνει να δουλέψει στο μικρόφωνο άνθρωπος για πρώτη φορά στα 40 του χρόνια, την ώρα που στο εξωτερικό τα όρια ηλικίας είναι πολύ μικρότερα, χωρίς ωστόσο να λάβουν απάντηση.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό