Ελλάδα|13.01.2022 23:46

ΜΜΜ: Άλλη μια αναβολή στον διαγωνισμό για νέα λεωφορεία

Μαρία Λιλιοπούλου

Μια ακόμα καθυστέρηση στην έλευση των καινούριων λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης μετρά ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 770 νέων οχημάτων για την ενίσχυση του στόλου της δημόσιας συγκοινωνίας των δύο πόλεων.

Ο διαγωνισμός έλαβε αυτές τις ημέρες μία ακόμα παράταση την τέταρτη κατά σειρά. Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, μετατίθεται για τις 25 Φεβρουαρίου 2022 η προθεσμία της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών του διαγωνισμού για την επιλογή Αναδόχου που θα αναλάβει την προμήθεια λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται ότι ο εν λογω διαγωνισμός έχει προυπολογισμό ύψους περίπου 383,5 εκ. ευρώ και βάσει της νέας απόφασης, οι προσφορές θα αποσφραγιστούν στις 3 Μαρτίου.

Η προμήθεια λεωφορείων αφορά:

  • 100 απλά υβριδικά αστικά οχήματα 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού,
  • 200 απλά αστικά οχήματα 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI,
  • 100 αρθρωτά αστικά οχήματα 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI,
  • 100 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.,
  • 250 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.

Για «τεράστιες ευθύνες» του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή για τις καθυστερήσεις κάνει λόγο ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς σε δήλωσή του προσθέτοντας πως «αντί να έχουμε ήδη 510 νέα λεωφορεία στους δρόμους, έχουμε και 4η παράταση Καραμανλή στον διαγωνισμό».

Ο κ. Παππάς επισημαίνει πως «το φθινόπωρο του 2019 ακύρωσε τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για 750 νέα οχήματα, εκ των οποίων τα 510 θα κυκλοφορούσαν ήδη από το τέλος του 2021 και τώρα προσπαθεί, με παλινωδίες, να «τρέξει» έναν διαγωνισμό ο οποίος θα φέρει νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μετά το τέλος του 2023».

Ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ προσθέτει ότι ως αποτέλεσμα για τους επόμενους μήνες οι πολίτες θα συνεχίσουν να στριμώχνονται στα ΜΜΜ εν μέσω πανδημίας και τρομερής εξάπλωσης του ιού με τα γνωστά αποτελέσματα.

Ταυτόχρονα «για το επόμενο (μακρύ) διάστημα τα ακατάλληλα και πολυμεταχειρισμένα οχήματα, που έχουν νοικιαστεί σαν να αγοράζαμε καινούρια, θα συνεχίσουν να κοστίζουν ακριβά και να μη λύνουν ουσιαστικά το πρόβλημα. Ευνοημένοι, λοιπόν, θα συνεχίσουν να είναι όσοι τα νοικιάζουν στο δημόσιο. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, εθισμένη στην ανικανότητά της και τις απευθείας αναθέσεις, δεν μπορεί ούτε διαγωνισμό να «σταυρώσει» ούτε την κοινωνία να στηρίξει» καταλήγει.



λεωφορείααστικά λεωφορείαειδήσεις τώραΟΣΥΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνδιαγωνισμόςΝίκος Παππάς