Επικοινωνιακοί ελιγμοί της Ν. Κεραμέως για τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα και τις Δράσεις
NewsroomΤην Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως είχε συνάντηση με τη διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), κατά την οποία, μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε με το απαράδεκτο αντιεπιστημονικό πρόγραμμα «προγεννητικής αγωγής», ανακοίνωσε την τροποποίηση των διαδικασιών και την ενίσχυση του ελέγχου κατά την εξέταση και έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων που υλοποιούνται εκτός του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας η Νίκη Κεραμέως ζήτησε:
- Την άμεση τροποποίηση των διαδικασιών και την ενίσχυση του ελέγχου κατά την εξέταση και έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων, που υλοποιούνται εκτός του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος.
- Την επανεξέταση του στελεχικού δυναμικού του ΙΕΠ που συμμετέχει στις διαδικασίες έγκρισης των εν λόγω προγραμμάτων.
Και πάλι σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας στο ανωτέρω πλαίσιο ελήφθησαν ήδη από το ΔΣ του ΙΕΠ τα ακόλουθα μέτρα:
Σε επίπεδο διαδικασίας, κάθε σχετική αίτηση από φορέα θα ελέγχεται από δύο τουλάχιστον εισηγητές. Στη συνέχεια θα ακολουθεί εξέταση και έλεγχος από τον προϊστάμενο του Τμήματος και τελικά από το Διοικητικό Συμβούλιο.
Σε κάθε συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου, θα εξετάζονται το μέγιστο 20 εισηγήσεις σχετικά με αιτήσεις φορέων.
Το υλικό των αιτήσεων προς έγκριση θα κοινοποιείται στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου το αργότερο μία εβδομάδα πριν τη συνεδρίαση, κατά την οποία θα συζητηθεί.
Δεν θα γίνεται δεκτή η υποβολή αιτήσεων έγκρισης προγραμμάτων μετά το τέλος του προηγούμενου σχολικού έτους.
Σε περίπτωση αιτήματος επανέγκρισης εκπαιδευτικού προγράμματος ή υλικού, θα υποβάλλεται εκ νέου όλο το υλικό, και όχι μόνο οι αλλαγές ή τυχόν προσθήκες.
Θα υπάρξει στοχευμένη επιμόρφωση, όσον αφορά στις διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται εκτός του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος.
Εντός της εβδομάδας, θα ληφθούν αποφάσεις για θέσεις ευθύνης σε τομείς έγκρισης των εν λόγω εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Πώς ερμηνεύεται η παραπάνω κίνηση;
Πρώτον είναι μιας πρώτης τάξεως επικοινωνιακή κίνηση καθώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με αυτό τον τρόπο δείχνει ότι παίρνει μέτρα μετά το "κάζο" με τα "αγέννητα παιδιά" και παράλληλα φυλάει τα νώτα της μην "σκάσουν" και άλλα παρόμοια εγκεκριμένα προγράμματα.
Ωστόσο, πρόκειται σαφώς για μια κίνηση, «για τα μάτια του κόσμου», καθώς στο νόμο 4823/2021 που ψήφισε από το καλοκαίρι για την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων δίνεται η δυνατότητα στους διευθυντές των σχολείων να φέρνουν τέτοια προγράμματα στα σχολεία χωρίς να απαιτείται καμία έγκριση.
Να τι προβλέπεται στο ν. 4823/2021
Άρθρο 87
Συνεργασίες με τρίτους φορείς
1. Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με δική του πρωτοβουλία, δύναται να αποφασίζει τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα που κρίνει σκόπιμο, με σκοπό τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.
Άρθρο 98
4.α) Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι δυνατόν με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, η οποία γνωστοποιείται στον οικείο Δήμο, να διοργανώνονται και να υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και τη λήξη του ολοήμερου σχολείου, με ή χωρίς συνεργασία με τρίτους φορείς, εκδηλώσεις, προγράμματα και συνέδρια που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι εκδηλώσεις, τα προγράμματα και τα συνέδρια του πρώτου εδαφίου διοργανώνονται, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Τυχόν έσοδα από τις εκδηλώσεις αυτές εισπράττονται από την αρμόδια σχολική επιτροπή και αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω αυτής.
Διαβάστε ακόμη στο alfavita.gr
ΑΣΕΠ - Ποιο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Μοριοδοτεί προσλήψεις το 2022
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Γιατί χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάνουν αυτό το σεμινάριο