Ελλάδα|10.02.2022 23:00

Χαράτσι στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Διευκρινίσεις από εισαγωγείς για το περιβαλλοντικό τέλος

Newsroom

Στη μεγαλύτερη ηλικία των οχημάτων της κατηγορίας Euro 5B σήμερα, δύο χρόνια μετά την πρώτη εφαρμογή του περιβαλλοντικού τέλους στα παλαιότερα αυτοκίνητα που έως τώρα αφορούσε τα οχήματα κατηγορίας έως Euro 5A, αποδίδει την επέκταση επιβολής του τέλους και στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα Πέμπτη για το ζήτημα, διευκρινίζει ότι:

  • Το «Περιβαλλοντικό τέλος» είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν 2 έτη και αφορά μόνον τα παλαιότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά.
  • Πριν το 2020, η φορολογία στα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής ήταν σχεδόν ενιαία, ανεξαρτήτου ηλικίας. Το 2020 αντικαταστάθηκε: α) από την κατάργηση του φόρου στα νεότερα (Euro 6, δηλαδή ως 6 ετών), πιο καθαρά αυτοκίνητα και β) από την εφαρμογή επιβαρύνσεων στα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα (Euro 5A και πριν).
  • Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η αύξηση των μεταχειρισμένων στο σύνολο των εισαγωγών οχημάτων, από 38,4% το 2019 σε 39,6% το 2021 και η μείωση της μέσης ηλικίας αυτών από 10,6 σε 6,6 έτη.
  • Η χθεσινή νομοθετική αλλαγή συνέβη αφού παρήλθαν δύο έτη και η αντιρρυπαντική τεχνολογία οχημάτων Euro 5B είναι πλέον αυτή που είναι παλαιότερη κατά 4 κλάσεις από την ισχύουσα σήμερα (Euro 6D). Όπως δηλαδή ίσχυσε το 2020, με την εφαρμογή τέλους στη Euro 5A, ως προς την τότε ισχύουσα Euro 6C.

ΙΧειδήσεις τώραυπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειαςχαράτσι